EPM_Vea Porotetani_198707.pdf
- Texte
-
DIVERSITE DU TEMOIGNAGE
rT'J 1 mr'T t
f
f "T' T" i
^
i
L X Jt XXX X X JL 'L' TIL 1 t f 1 TT I
y y Jjjl jyij^
1^ IM
PARAU FAAITE
I
te
matahitl
mau
riro
âvaè
te
putuputuraa
Rahi
Ei reira
hia
tatou
na
ua
itoito,
Apooraa
tiàturi
Etaretia.
tei maiti-
mero
Atua
mau paroita, tuhaa
Apooraa Faatere e âmui ai
no te
tuatapapa i te parau
roto
i
te
hoê
e
te
i roto i
haamaitaihia
te
ra
na
manao
papu
ohipa.
te
e
maoti
te
noa,
âvaè
ei
te
a
ta
O
atoà
Atete
la
ta
no
na
te
i
horoà
mau
teie paroita no Taunoa.
e
te
no
oreroraa
retia
no
mairi,
e
tià ia
maitai
te
iteraa
ia
ia feruri
na
e
faaroo
faa-
te
no
tei
titauhia
faaite. Ei reira
faaineinehia ai te
e
reni
mau
i
mau
ia
na
atoà
matahiti
femiri ai i te
parau e
no
te
reirahi
te
no
mau
ôpuaraa
ta na i manao ei
tapura ohipa no te matahiti
âpi e haere mai nei no te
i
tauturu
te
nunaa
Mahana
15
maa
Atete:
no
Eta¬
te
o
Revaraa
no
Fareini
i
Soeur
Versailles
i
te
"Tuahine
mau
Mereani
oire
te
i te
no
te
Te
pu
taviniraa ta
maiti, mai te tiàturi
vai
na
i
na
i
te
e
te maheina ta te Atua
ra
faataa
i
ai
no
Tiàtono".
faaitoito nei tatou ia
roto
i
ra
nià i ta
farerei
e
i
tatou
na
faahou
fenua
te
ra
nei
i
ohipa.
mau
te
no
BENNETT. L. Peretiteni
Atua, te
Mahana
o
Tomoraa
nunaa i faarirohia
ia ei aratai.
22
maa
Atete
no
fare
Ui-Api
:
no
8 i te po mahana pae,
Tiunu matahiti 1987,
Hora
teie
matahiti
te
mau
mai
te
no
mau
ia
tei
i te
mau
te
e
Faatere
te
no
Faatere
tomite
te
Apooraa
mero
Etaretia.
E
te
putuputuraa o te
Apooraa Rahi i Paofai, i
roto i ta na piha putupu¬
i
turaa
Atete
mai
e
oaoa
Rahi
i
mea
âvaè
te
tae atu i te 14. E
rahi hoi to te Apooraa
9
te
e
teie
matahiti
iriti
e
Apooraa i te
Atete
i
ia
o
âpi
i
i
mau
mero
o
I
te
I
taua
e faaitei te Etaretia.
mua
atoà ra
po
hinuhia
ai
i
orometua te
faata-
e
toroà
te
pipi
mau
orome-
ùtuafare
te
o
ma
tau
hinaaro
au
Atua.
o
a
i
teie
no
faaiteraa
te
o
e
hoi
titau
te
no
te
no
orometua
oia
haapiiraa
tupu te maitiraa Tomite
Rahi âpi a te H.T (Haapii¬
raa
Tapati) i roto i te
piha putuputuraa a te Pu
i
te
Te poroi
Faatereraa
teie i mûri nei te
mau
mero
faaitoito
fare
ia
oioi
mai
TUMARAE
-
-
o
Papai Parau:
MIHURAA Josiane
te
Uturoa-Tuhaa 4.
mai,
mana
Haapao Faufaa:
te
vave
e
mahana
e
HEUEA Daniel
Peretiteni:
âmui
BENNETT Laîza
Taunoa
Pirae
7.
Tuhaa 1
-
-
Tuhaa
faahou ai tatou i roto i te
Mono Peretiteni:
Etaretia nei.
Mono Hciapao Faufaa:
CHU Jacqueline
TEINAORE John
Papara
-
Tuhaa
Paea
-
Tuhaa 2.
2.
Ei
ôpaniraa i ta tatou mau
faaite, te poroi atu
nei
oia ia
teie
oe
taio nei
e
POUR
i
AU VENT DES CYCLONES
ia tuu oe i
i teie mau
tapura ohipa, ia horoà mai
te Fatu, te upoo o te Eta¬
retia i te.puai, te paari e
mau
i
roto
parau
te
QUEL ÉVANGILE
HENRI VERNIER
parau
QUELLE CRISE
pure
maramarama
i
te
no
ta
na
?
PUAI NOA MAI TE VERO
ra
QUELLE ÈGUSE
POUR
MISSIONS PROTESTANTES ET
eira-
mau
ÉGLISE ÉVANGÉLIQUE A
QUELLE SOCIÉTÉ
TAHm
?
ET EN
POLYNÉSIE FRANÇAISE
ÉGLISE
ÉVANGÉLIQUE
QUELLE
Tematauira Tiàtono.
lOTUA Bruno
-
âpi tei
ioa
Mono
E
oia hoi:
TEHUIOTOA Clet
-
Etaretia.
te
a
ohipa.
TEFARIUA Remuna
-
Papetoai-Tuhaa
3.
atoà nei tatou i teie ùtua¬
tairàa
-
Montpellier
Hoiore
Taoahere
te
i
atu
reva
Joël
te
tua i mûri nei:
-
SATHLKE Rachel
no
Fare
Taunoa.
Papai Parau:
no
te
Apooraa Rahi Api
hia ai i
19
ta na
te
no
reira atoà te
i
tapati 9
po
roto
Pureraa
Atete:
no
ua
E
mau
te
o
28
Mahana pae
ohipa
Etaretia, te mau mero
mau Apooraa Tuhaa,
te
mero
tupu
atoà
roto
e
faaâpihia ai
e
mero
na
te
a
1987,
matahiti
Tomite Rahi H. T.
o te
APOORAA RAHI H.T.
Patio.
I
âpi
Grégoire
POUR
QUELLE SOCIÉTÉ
POLYNÉSIENNE EN CRISE
HIKUTINI Bill
TERAI Raugatira
FAUA Arthur
COMMUNIQUE:
POUR Y VOIR CLAIR,
OFFREZ (-VOUS)
E
haamaitai
Atua
Etaretia
tavini
tatou
mau
na
e
ratou
ta
i
cile.
tatou
ùtuafare
aratai
te
a
l'Eglise
de
Direction
e
mau
ia ratou
tuu
mau
i te
roto
i
La
Polynésie
informe ses fidèles qu'elle
ne patronne aucun groupe de
personnes qui fait du dé¬
marchage et vente à domi¬
na
Te hinaaro nei
roto
pure
to
te
i ta
i teie
roto
âpi.
na
i
tatou
a
ta na horoà
no
“LE VERNIER”
de
Evangélique
UN CADEAU QUI
AIDE À RÉFLÉCHIR
1797-1963-1985
Atua,
LIBRAIRIE TE TIARAIIU
ia fauTaahia ta ratou tavi-
niraa
tera
i
roto
i
tera
e
paroita.
Mahana 8
no
B.P. 113
i
Te
Evaneria
e
Tomoraa
fare
pure
âpi
no
Taunoa, tatou atoà tei tere
haere na Tauno^ eita e ore
e
ua
te
ohipa
mai
Ua
mataitai
e
te
ite
ohipa
hiiru
faaara
atu
Faatereraa
Atete:
atoà
tatou
i
aita
hoê
o
pupu
haere
to
rareihi
eita
ia
e,
mai
e
e
te
oti
mau
nei na roto
la
i taua
tiàma
mau
taata
mau
i
ra.
Papeete
-
Tahiti
ni
AU VENT DES CYCLONES
PUAI NOA MAI TE VERO
exemplaire(s) du livre de Henri Vernier
TAHITI
FCP à l'ordre de
CHoint un chèque de
la Librairie TE TIARAMA
Port gratuit en
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ÉGLISE ÉVANGÊUQUE A
prix exceptionnel de 3.2tB FCP l'exemplaire.
-
ET EN
POLYNÉSIE FRANÇAISE
CCP 828 68 08 Papeete.
Polynésie française.
NOM
Prénom
Adresse professionnelle
BP
Tél
Domicile
Te Peretiteni
UTIA Marurai.
A
le
Signature:
Indiquer le cas échéant, où l’ouvrage pourrait être déposé.
te
ohie
llJifill 111 1111 Xi'X J
^^
au
puta e
outou
ÉGLISE ÉVANGÉLIQUE
MIWENTDESCYCLONES PUAI NOA MAI TE VERO
mero,
i te
-
-
MISSIONS PROTESTANTES ET
Etaretia
taata hoo
mau
teie
na
Je commande
Pu
te
ia i haamana i te
rahi tei ravehia
paroita no Taunoa.
tatou
nei
te
o
i
ùtuafare.
mua
HEPOU VERNIER
BON DE COMMANDE
^
y
LX Jt xxxxJL 1 r X i 1 i~r
^y
y
^^
^
VEÀ
POROTETANl
RURURAA TUAHINEIARUE
I te âvaè Ncmema -i matri, -ta
tatou,
tae mai- te tttau-
ua
faatereraa
Etaretia
atu
pu
mou
Patitifa e vai
(Fidji) e ia tae
te
a
tetiano
vahiné tere-
mau
Atia
no
Taua
ma.
tupu ia i te
Bangkok i te fenua
rururaa ra,
oire
te
i roto i te rururaa
vau
rahi
i
te
no
i Suva
ra
mai
o
roto
no
raa
no
ua
Thailande. E rave rahi mau
vahiné tei tae mai ia au i
te
faaiteraa
mau
hei.
A
taa
i
raro
i te
atu
noa
âmui atoà mai te
reira,
ua
tià
SOMMAIRE
mai ia
Atia,
oia hoi to Marite
(U.S.A),
Afirita,
NiuTirani, Autearoa, Peretane,
Caraibes e to Patitifa nei
mau
no
rapae
mûri aè
teie nei
i
tupu ai te tahi atoà
putuputuraa a te Amuitahiraa o te pene haihai roa
(Fellawship of the least
coin
dre
du moin¬
Conminautê
-
sou).
Teie ia i mûri
nei te tahi tühaa e vauvauhia
atu
Rururaa
i
au
e
te
tuahine
te mau
a
Evaneria
Etaretia
te
i
roto
Porinetia Farani
tei
o
o
no
tupu
aè nei i Arue i te 1 7-18 no
Te tahi mau mero o te Tomite Rahi
ohipa
aore
taata.
Te
tei
teie
te
hoê
te
ô
ohipa
mau
tuahine
i
roto
teretetiano
i
te
pae
no
Atia ma. E
âmui-tahi-raa teie tei faa-
tum\ihia
mua
na
iho i te pure.
hau,
e
i
roa
E
nià
te
pure no
te faahauno te feia i
no
pure
raa,
e pure
roto i te fifi
e
te
o
ia
au
Teie te huru te tereraa
ta
faanahoraa:
ratou
taime
mau
atoà,
i
ratou
mau
crèche
i
e
te
tau¬
-
faaineineraa
te
ia
riro
ei
ohipa
mau
i roto
te
ôteire
(orphelinat )
i
te
mau
Patitifa
atoà ia
hoê
ria
vahiné
e
tau¬
-
ia
ia
nehenehe
ruru
i
te
haapiiraa pipi-
-
te
a
mau
vahiné i roto
nei
ratou
faatute
o
i
fare no
;
i
fare
ia
faatere
-
vahi
no
haapaohia
-
raraa
i
pu
i te tahi mau vahiné i
feia
turu
rave
mau
orometua
mau
te vai atu
(pure âmui anei,
te
e
parahi
te
pure
i
roto
I
o
e
aore
ua
tae
atoà
roa
i
i
roto
Na
te
hoê
Shanti
faatupu
vahiné
Salomon
i
teie
i
Initia
o
manap
ohipa
e
na
a
te
•
te
o
aè
i
i
âpooraa
te
"F.L.C"
te
a
vahiné
mau
nei
i
Thai¬
te
haamau
te
te
teie
hiti,
rahiraa
teie
iho-hia
i
roto
pene
Hoê
ai.
mai ia Thailande, Sin¬
gapour ,
Taiwan,
Japan,
Malaisie, Inde,
Philip¬
pines, Pakistan, Caraïbes e
ma,
vai
te
i
atu
atu
mau
tae
âmuihia
ai,
atu ai
i roto i âfata
i
i
roto
oire
te
e
Paratane,
Tirani
tae
e
to
tatou
ra
te
atoà atu i
Te
vai
atoà
tapao ta ratou i
oia
e
roa
tià.
hoê
haamau
Niu-
Aferita,
hoi
faaite
rima
tahi
te
mai
i
te
tei
tapirihohoà no te hoê taata
e
pure ra. Te vai nei hoi
te
tahi
mau
pine o teie
tapao e hoohia atu, e 60
tara hoê) e te moni e roaa
mai, e haponohia atu ia i
mau
hia,
roto
i
te
âfata
a
tupu
matahiti
tahi-raa,
ai
i
te
Ei
P.10
l'information?
va
tavini
P.11
i te Atua
tamarii
mau
i
roto
P.12
i te
haere haa-
VEA
Editeur
Eglise Evangélique de Polynésie
française - B.P. 113, Papeete Tahiti, Tél. : 42.00.29.
Directeur de la
publication
John Doom
Administration
Commission évangélique d'in¬
formation - B.P. 113, Papeete -
Tahiti, Tél. : 42.00.29.
Rédacteur
en
chef
Henri Hiro
Composition
Atamu Floria.
Photos
Feit Roland, Koenig Robert,
Margueron Daniel, Teinaore Ralph.
Mise
Ua
en
pages et
publicité
EDICOM
Av. Georges Bambridge
Tél. 43.11 B8
i
Impression
Nouveau Journal
Av. Georges Bambridge
Tél.43B3B3
vai
Genève
no
7.000
putuputuraa
teie
nei
« Veà porotetani » paraît chaque
mois. Il est destiné à ses abonnés
faanaho
e
no
te
mau
ôpereraa tauturu ia
au
i te
parau
exemplaires.
âmui-
i te reira taime
Tomite Faatere
te
aroraa
Où
te Atua i
o
Tirage
te
a
te
atoa
teie
Amui-tahi-raa i Genève.
i Herevetia.
la
maua
no
haponohia
a
P.9
0
noa
fenua
atu mai ia Marite ma,
rapae
hohoà
e
ra,
tahi
te
reira
i
(puoiraa)
P.16
mai te
o Atia
mai
taime
matahiti
te
nei
Quoi de neuf?
fenua
te
vai-
e
tatou
o
P.14
âmui
Ua
no
âmui-tahi-
nei
i
piiraa i Farani
Eglise dans le monde
tià
ra
huru.
mai
raa
faaearaa.
mau
i te hoê âfata ei reira
vaa
e
i
ra
roa
toata
églises ont des devoirs
Te Reo Maohi
e pure
tatai tahi anei), i
mûri aè i te pure, e faataa
ia
ratou
i
te
hoê pene
haihai
P.3
lande, na taua âfata ra ia
i heiapao e tae noa atu i te
tahi
ra.
I teie mahana, ua àti tià
teie faanahoraa na te ao e
Patitifa nei.
tauturuhia.
tere
rahi
(Amérique
tahi
tei
vahiné
tahi
te
i
haamata
Te
huma
te
te
a
roto
pure e na
te tauturu
i
Atua.
Te
àrahu
Latine ).
ratou
âmui-tahi-raa
ivi
mau
te
atoà hoi
i roto i
ra
i
roto
TE TAHI MAU HIORAA:
te
0
i
te
o
haere
turu
HAIHAI ROA.
oraraa
te
oraraa
tuahine
mau
te
Etaretia,
roto
TE AMUITAHCRAA 0 TE PENE
te
a
i
roto
mau
Tiunu i mairi.
P.2
Rururaa tuahine i Arue
vis-à-vis de la vérité et de
la justice
P. 6
Présence protestante
P.8
Te mana o te Atua i te tae-
rururaa
rahi i
Parau faaite
Les
I
tei tiàhia atu ia e au.
O
'
et à
quiconque
en
fait la deman¬
de. Prix de vente au numéro :
40 FCFP
Abonnement annuel : 250 FCFP.
Abonnement de soutien : 500
.
tera e
no
i
anireia
mau
E
roto
tera vahi.
tauturuhia
i
te
atoà-hia
roto
faataehia mai
i
te
te
f if i,
te
e
mau
tahi
feia
tuahine
mau
i
FCFP.
tauturui
ôpuaraa
mai te peu te reira ôpuaraa
no te
tupu-maitai-raa o te
Ensemble de la communauté du moindre
pour
sou.
Des mains jointes
la prière.
rx J iixiiiix i 1 inrxx'T J
L f'X"X"X X X X i X X 1 X X T
J
VEÂ
POROTETAnn
RURURAA TUAHINEIARUE
TOMITE RAHI 0 TE MAU TUAHINE
tuahine, e riro
paha tatou 1 te manao e, a
aha pai ia ta tatou i roto
E
i
te
mau
teie
?
faanahoraa
Eere i
te
ohipa na tatou e aore ra
haapao noa tatou ia tatou
iho, ua ravai noa to tatou
Peretiteni:
KLIMA Rosa
e
E
tià
Mai
iti
te
haapapu ia
tià
ifaataa
atu
mau
ia
e
ia
toata
âmui
ù
e,
tatou
matamua:
EBB Henriette
ia
tatou
te
Mono Peretiteni
fifi.
mau
i
te
ta
ia
te
no
toata
mau
a
vahiné
o
peu
tià ia tatou
ua
te
Mono Peretiteni piti:
TEMAURI Yvette
tatou
hiti
te
i
atoà
i
Papai Parau:
nei.
ao
TAUFA Esther
ia âmui mai i teie rurureia,
mea
faaineinehia hoi e
tatou
(to tatou tere, to
Mono Papai Parau matamua:
SOMMERS Coco
tatou
Mono
e
moni
àhu,
e
ta
tatou
faataa
nei
eita
anei
ohipa),
atoà ia tatou ia
te hoê toata i te
atoà
e
ai
pure
tuhaa
BENNETT
tià
faataa i
ohipà
"F.L.C".
mau
Haapao Faufaa:
taime
PITTMAN Jeannine
Ua
tatou,
tauturu
tatou
ôpuraa âimii
i
o
tuahine
te
oraraa
i
i
roto
te
I
mau
manaonaoraa,
roto
fare,
i
mau
i
i
vau
mai
tahi '
te
te
tuu
mau
nei
te
ùtua-
tahi
tuahine i ta ratou pene
iti i roto i te ponao mati,
mau
mau
Etare-
te
i roto i te reira
Ôpuaraa.
te
a
Te vai atoà nei te tahi
roto
o
ù
to
hoa
ia i to ù
e
ua
turu
Mono Haapao
manao.
maraa
te
i
teie
faatupu
mau
i
te
tuahine
mau
Evaneria,
teie
faufaa te tahi
puraa
raa.
no
i te reira
e
ei
ra,
te :faatumau
maa
âmui
vahiné
papu e
to tatou rima
atoà
o
te
atu
ao
i
te
nei,
mau
e
i
tei
iti
te
tahi
faaine-
te reira
ohipa.
No
ù
iho
nei, mai to ù
hoiraa meii, mai teie tere i
Bangkok,
ua
faaoti au e
te
no
i roto
ra
âfata
inehia
ôpua-
Mai te peu e toro atoà
tatou i
aore
TE MAU MERO TAUTURU:
i
mea
raràhi.
no
faataa atoà
mea
vau
iti i te hiti.
tauturu-atoà-hia mai
Ei
-
ôpaniraa,
Firipi
4/13,
riro teie irava ei irava
àupo na teie âmui-tahi-raa:
ua
i ta ù pene
Ua paraparau
TEHUIOTOA Mere
TETUAITEROI Elimereta
-
MAU IA U RA".
~
Pittman orometua
-
v.
TEHARURU Tara
-
-
METIA, TEI TAUTURU
TIAAHU Edna
-
-
"E TIA IA U TE MAU MEA ATOA
NEI I TE
Faufaa:
DOOM Tetua.
E tià ia parau e, na roto i
teie
mau
mea
haihai,
ua
-
tia
Laîza
e
âmui atoà ia tatou i roto i
teie
Papai Parau piti:
teie
no
HIKUTINI Eri
AKA Miri
PATIA Hélène
GERMAIN
Delphine
TARIHAA Céline
PEINTURES ET VERNIS INSECTICIDES
mouches, moustiques, fourmis, mites,
termites, etc. par simple contact.
Non toxiques, les peintures et vernis ARTILIN
diminuent les causes de l’asthme en éliminant
Qui tuent
:
les acariens "terreur des
(Attesté
—
Non
toxique
—
Double efficacité
—
par
et
asthmatiques".
le ministère de la recherche
de la technologie).
A longue durée
-
Intérieur et extérieur.
ARTIIIN la peinture insecticide
AGENT EXCLUSIF
GUILIOUX
TOUS LES MERCREDIS
NOCTURNE
JUSQU’À 19 h 00
TEL:428349-Fare nte
■
_
r-T-T"1 1 t XX'X'J
15^ 155 )5J I5ÿ
y 1^
y Ij;^ ly 15^
VEÂ
POROTETAIOl
(Tuhaa 6)
lE AUA PIPI NO HEREMONA
E
te
taeaè
mau
tuahine
i
ia
roo,
1
roto
hoê
nei
atu
e
roa,
mûri
a
ei
i
tiàrauti
mau
pipi
noa
TAHIARII
tei
MAEHAA
tere
Ta
tatou
teie
nei
tumu
âvaè
Tiurai
1987,
hiti
faaineinehia mai oia hoi, ia ara
to
hui
te
ohipa
tei
faaroo
i
te
o
i
âvaè
Tiurai
MAU
PIPI
te
raa
.
raa
Hou
tahi
te
pipi
a
te
mau
pae
haere
ai
(centre
I
I986
i
atu
taua
e
rururaa
ra
i
te
a
nanahi.
ei
I
te
16
o
e
ia,
faaohipa i ta na
tu-ite faatere ruru¬
E
tupu te reira ruru¬
MOOREA.
i
E
huru
toru
tupu i teie âvaè
e
e
Atete.
1- Rururaa H.T
(C.P.E.D).
Ui-Api
(U.C.
J.G).
3- Rururaa C.P.C.V.
I
0
Rururaa
MAEHAA
mau
taua
âvaè
tae
ra,
mea
pipi
taua na
e
ia
ei
riro
tamarii
no
a
ra.
atoà
tiai,
faaineinehia
i
rururaa
e
ôperehia atu te
mmiraa
ei
Te paturaa o te mau
fare âpi i Heremona.
No te
te
mau
tiàrauti
no
te
ù
ineineraa
Ei
to
parau
ia outou na;
ôpaniraa i ta tatou nei
âpi no Heremona, a
farii mai i te tapao aroha
o te âua pipi,
mai te faa¬
pipi orometua i roto i
taua mau
Epeatu
i
roto
toru
orometua no
e
rururaa
mahemo
riro
te
ruru¬
TAPATI,
2-
faaineineraa
pipi
mau
mai
rera
Ua
o
Novema
ra :
TAHIARII,
MARII.
o
E
faatere
mau
rururaa
TETARIA,
ma
e
mua
Rurutu, e ua tae
pipi orometua i
4
e
tei
teie
tupu teie
Tiunu, Tiurai
tupu te ruru¬
ua
te
a
rururaa
na
âvaè
te
tatou,
raa
ia
o
E
rururaa
atoà
vacances),
de
matahiti
ia
i
rururaa
faaineinehia
roa.
te mau
roto i
o
faa¬
e
i
VIRITUA
o
faatere
parau
I RAPAE
faa¬
i
rururaa
i TAHAA.
no
TE
tià
mau
parau
mono
0
o
faaohiparaa ia i ta
tu-ite faatere
te
raa
FAAINEINERAA
te
rururaa.
A
te
na
C.P.C.V
te
3 pipi orometua
raua
tupu nei.
e
atu,
TETARIA,
MARII, e teie
V.,
tere
no
te
mau
.
E
no
mata-
parau
i
te
haere
e
no
pipi
mau
roto
Teie
faaineineraa
ia
te
i
rururaa.
mai
Amene!
atu.
tupu atoà te hoê
ua
faaineineraa
na
tatou i
here o letu to
te
21,
te
mau
faa-
te
ora
faaora
tatou
teie
te
e
i
roto
tere
tae
e
pipi
mau
matou
i
atu
to
atu
i
orometua,
hinaaro
e
faatae
e
noa
nei
roto
hui
te
i
e
e
hoi
au
outou
ta
titau:
e
ore
te
rii
e
a
outou,
titau
hoi
i
ta
ra
te
ta
ù
i
tama¬
haaputu i te taoà na
metua,
haaputu
o
na
Torinetia
Mauruuru!
vau
ia
o
faaroo.
atu
ore
i
outou,
te
haere
e
faateimaha
aore
te
ia outou
e
te metua ra te
te tamarii". II
12/14.
mau
"Inaha,
nanahi.
o
te
toru
teie,
o
Endy
a
Taiarui.
COMRAGNIE MARITIME
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Lirjnr± JL x x x jl jl ï 111
1^M )H
j
veA
POROTETANl
LES
déclcæe le
nous
pasteur
SAILALI
PASSA, Président
ÉGLISES
ONT DES DEVOIRS VIS
de
l'Eglise Evangélique de Eouvelle-Calédanle.
De
Tahiti début juin 1987, en route pour
tenait une session de la CEVAA, le pasteur
Sallall
Passa,
Président de l'Eglise évangélique de
Nouvelle-Calédonie, a bien voulu rencontrer le Veà pour
à
passage
l'Uruguay où.
discuter de
se
la
situation dans
des pers¬
Territoire et
ce
s'ouvrent à lui à quelque mois d'un réfé¬
rendum pour le moins contesté dans sa forme et son oppor¬
tunité. Le texte qu'on va lire tranche sur les discours
officiels qui se veulent rassurants. En réalité tout
discours simplificateur .sur la Nouvelle-Calédonie est voué
à être démenti par les faits.
A l'ouest de notre Poly¬
nésie,
l'avenir est plutôt sombre: Calédonie, Fidji,
Vanuatu, trois pays mélanésiens qui accouchent diffici¬
lement de leur propre histoire sur un fond de menaces
extérieures, peu propices au laisser-aller Idéologique des
stratèges occidentaux. Pourtant lorsqu'un peuple veut se
libérer de chaînes qu'il ne supporte plus, lorsqu'Il est
viscéralement convaincu que le saut dans un avenir Inconnu
est préférable aux passé et présent réunis dans un même
refus, quel doit être le rôle de la puissance adnlnl&tratlve ? Sans doute chercher un compromis acceptable en
rapprochant les points de vue. Chacun doit être aujour¬
d'hui persuadé que l'arithmétique électorale, dans rm pays
"occupé" par l'armée et débordant d'injustice ne résoudra
pas la question. On parlera encore longtemps, hélas, de la
pectives qui
Le Pasteur Sailali PASSA
REFERENDUM
demande si le référendum
Nijuvelle-Calédonle.
pas
Le
J'ai
posé;
je
m'inquiétais
du
référendum, parce que la
démocratie a toujours été
pays
bafouée
des
témoignage du pasteur Sallall provient d'un home
sa réflexion est nuancée. C'est le responsable d'une
Eglise fortement motivée, mais critique de tous les pou¬
voirs. L'Eglise Evangélique de Nouvelle-Calédonie connaît
son histoire et le peuple sait ce qu'il doit à l'action de
ens
pasteurs, parce que, condamné jadis à mourir sur
l'autel peu glorieux de la colonisation. Il a pulsé dans
l'Evangile une arme infaillible: LA VOLONTE D'EXISTER.
SITUATION PRESENTE
Les
vis
de
L'Eglise
à
la
leur
vis
de
la
vérité
justice: il en
responsabilité
va
et
de
en
période de conflit; notre
Eglise est contre la vio¬
lence; mais sait-on comme
nous
en
subissons, de la
part des autres, violence
économique, politique, de
la petrt de ceux qui ne nous
respectent
pas.
Aujour¬
d'hui,
la
Nouvelle-Calé¬
donie
est
vin
pays
occupé
par
1'armée
française.
Notre Eglise est pour l'ordre, mais elle ne se fait
de
1'ordre
pas
complice
existant
en
Actuellement
1'ordre
seulement
ni
du
du
côté
ni
droite,
la
quinzaine,
une
de
faire
eux
dénonçaient
inj uste.
cette
mobilisés
et
nous
avons
Plus
tard
notre
a cherché à obtenir
des droits légaux pour les
Canaques. Plus tard encore
1'administration a cherché
possibles, mais à cause de
la signification du réfé¬
rendum
Calédonie.
se
passer
L'avenir
dans
dats
Bateaux alu et
que
va-t-il
après?
du
les
pays
n'est
fusils
des
pgis
sol¬
devons
changer
si nous
voulons
faire
régner
la
paix dans notre pays. Les
,
nous
notre
confiance,
fusils
ne
sont pas un moyen
de
dialogue. Mais le pro¬
blème, en Calédonie, c'est
qu’il y a des gens qui ne
veulent
rien
pour
certain
racisme, nous nous
interrogés sur le
repeupler la Calédonie
minoriser les Cana¬
ques. Et je me demande sans
"Qu'est-ce
qu'on
chez les Cana¬
La
richesse
du
pas
?
ques
sous-sol
tains?"
gêne-t-il
On
cer¬
séparer
Evangile et politique, les
ne
deux
peut
sont liés,
échapper.
à air.
mau
huru tauihaa atoa
no
plastique.
te rovai. Te mou mohina hopu.
Matini matai faa'i mohina. Matini
Te
FARE UTE
-
BJ>. 62
-
mau
PAFEEIE
-
^
poti auri
lÉl. 42iJ».94
UTUROA - RAIATEA.
TARAVAO
tXJXJLXll
1^1 s
des
Nouvelle-
à
Moteurs hors-bord JOHNSON.
'al
Et
chacun
la
on
ne
peut
sommes
sens
c
' est
de
sans
la
fraternité ;
1 ' un des
doute
rôles des Eglises d'éduquer
à cette fraternité.
Quand
il
y
a
partage,
il y a
équilibre,
mais
ce
n'est
pas le cas chez nous.
TACHE DES EGLISES
Tout pour la pêche.
Bouteilles de plongée. Compresseurs
^
de
partager, et
accusent, nous
Mélanésiens, de vouloir les
chasser.
En
face
d'un
tant
moral
de 22 modèles
pour
habitants
et
responsable
religieux, j e me
que
Quelle est la signification
L^pecialiste
/ de la mer.
Une gamme
notre
non seulement à cause
violences
toujours
nous
En
,.
Te
l'avenir de
tons pour
ceux-là
y
n'a obtenu
qu'il
sou¬
pasteur
Mélané¬
les
sont
sous
gagné.
Eglise
cesse;
mesure
que
se
d'exister,
n'aime
et
c'est
du
combattre
le fléau:
l'arme que nous avons uti¬
lisée
c'est
la
volonté
ont
communiqué
de
presse
dans lequel ils s'interro¬
geaient sur la justice en
la
siens
Mélanésiens
et
l'influence
aussi
Nouvelle-Calédonie
la
personne
solution
haitait
de
1'argument, qu'alors,
n'ayant pas
été
un
nous.
côté
du
FLNKS
un
c'était à chacun
de
faire
régner l'ordre:
chaque citoyen ne peut être
patron
de
la
justice!
L'Eglise catholique offi¬
cielle
n'a
pas
réagi
à
cette
affaire,
mais
un
groupe
de
prêtres,
ils
chez
règne
(alcool);
pour
étaient
entre
Mélanésiens
les
nous
que les
assassins de
Hienghene aient été libérés
décidé
les
jameiis été claire: on
a
cherché,
pendant l'ère
coloniale
à
faire
dispa¬
maintenu,
certes,
et
n'a
l'ordre
moment.
ce
L'histoire
France
Leenhard
selon
Pons
Nouvelle-Calé¬
donie.
raître
fait
Monsieur
en
communi¬
qué de presse pour dire
qu'il est inadmissible pour
a
à
que
JUSTICE INJUSTE
Eglises ont des devoirs
dit
ne
être l'autel sur
lequel un peuple va être
immolé.
Nous nous inquié¬
va
Tel
e
Seivice
après-vente
66.35.83
Tél: 57.14.56
:
tapiri JOHNSON.
te mea tito.
-
Pièces détachées.
VEÂ
POROTBTAm
-À-VIS DE LA VÉRITÉ
de
l'Evangile dans
de
texte
crise?
un
con¬
Que
si¬
pour
nous
d'être
"prochain" des autres dans
gnifie
un
où
contexte
dans
mon
Face
à
doit
faire.
je suis nié
existence?
ET DE LA JUSTICE
financier
soutien
Fédération
France.
de
la
protestante
de
Ils
LIMONADERIE
aussi
vont
des juristes sur le
Territoire pour veiller dès
la
préparation
du réfé¬
rendum, à ce que tout soit
envoyer
SINGAPOUR
normal.
la
gravité de la
situation, notre Eglise se
demande toujours ce qu'elle
émise
L'idée
été
a
d'organiser
Dieu,
Nous
que
car
il
les
à
Dieu
puis
de
faire
triompher
la
justice
et
l'amour qui sont absents de
la
vie
donie
jours.
faire
attention
dit ;
on
peut
à
On
ce
en
une
tous
IA TUPU NOA ATU TA OUTOU
doit
qu'on
parler
l'injustice, mais
TAMAARAA(ORO'A,
de
s'ap¬
FAAIF»OIPORAA, E MAHANA
puyant
sur
un
texte bi¬
blique ... Le film sur le
pasteur
Leenhard,
par
exemple, n'a pas pü être
FANAURAA,)
diffusé.
Nouvelle-Calé¬
en
et
télévision
quinze
Vallee de Tipaerui
émission
une
semaine
par
émission
pardon,
tous
ensemble,
catholiques et protestants,
pénitence,
avons
radio
pas
avec
les
uns
contre les autres? On pour¬
rait commencer par demander
demander
B.P. 235 PAPEETE Tel: 42.03.69
une
n'est
faire
N.C.
une
prière
commune,
ou
journée de prière. Mais
va-t-on dire à
EMISSIONS A R.F.O.
A MA'ITI IA
.
RELATION
AVEC
LIMONADE
EGLISES
LES
A ANI NOA MAI,
DE FRANCE
PROBLEMES GEO-STRATEGIQIJES
L'E.R.F.
nous
informations
tion
en
demande
sur
les
en
la
créée
causes
prison,
pour
des
associa¬
français
défendre
Mélanésiens
ceci
grâce
E AFA'I -ROA- HIA ATU i TE FARE
TE GLACE E TE
des
situa¬
Nouvelle-Calédonie;
par
ailleurs une
tion d'avocats
s'est
SINGAPOUR
au
Nous savons
qu'en
mcanent
le Pacifique est très con¬
voité par les super puis¬
sances, l'URSS et les Etats
Unis et nous savons que la
France
de
constitue
recours,
de
ce
une
FAATO'ETO'E A TO'A.
sorte
référence;
MONDE
MELANESIEN
ET
MODER¬
NITE
mais
nous
aussi
savons
qu'on se heurte à d'énormes
intérêts, à d'énormes sys¬
tèmes,
ne
même
que
contrôlent
les
Etats
qui
dépassent la compétence des
gouvernements
et
parfois
des
Eglises.
Nous
sommes
conscients
et
pas
de
ces
pro¬
blèmes.
Mais
jusqu'où
s'amuser
avec
1'intérêt
d'un
peuple?
tons
toutes
Nous
les
combat¬
nouvelles
idôlatries.
Notre
société veut
évoluer,
mais à partir d'une concep¬
tion de 1 ' avenir qui nous
est propre.
Nous avons connu
passé des échecs
lorsqu'on ne reconnaissait
pas notre personnalité ; on
ne
veut
pas
répéter les
échecs
d'autrefois.
Nous
dans
le
souhaitons
pour
développement
un
l'homme.
Inteirview, titres et
taires:
commen¬
Daniel MARGUERON.
la garonne aluminium tahiti
Fabrication Menuiserie Aluminium
en
tous genres.
ATTA E TAMONI NO TE “DEVIS”
1ÏE HOE HOO 1 FERURI
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n1I1r J f
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-
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42.85.46.
fT
^ji y
a la çJMMM'Çi'*2! ^
^ îï'îl? *52*
y
VEÂ
POROTETANl
PRÉSENCE PROTESTANTE
LEENHARDT
Maurice
LA
ET
NOUVELLE-CALEDONIE.
Lorsqu'on
évoque
Nouvelle-Calédonie,
Ethnologue et Missionnaire
Maurice Leenhardt
fait
on
référence
souvent
Leenhardt
Maurice
l'action
au
ethnologue
missionnaire
1878-1954
:
la
dont
faveur
en
des
Mélanésiens
LA FORCE
dépasse
par
le strict
l'Eglise évangé¬
rayonnement
son
cadre
de
lique.
pasteur Sailali
fait
allusion
Le
Passa
y
également
DU TEMOIGNAGE
Un des messages laissés par Maurice Leenhardt est que la répression n'est jamais une réponse
efficace au plan politique et qu'il faut de préférence travailler avec ceux qui se sont montrés
La perte
Présence protestante lui consacre
son émission du dimanche 8 février à
70 h :
Maurice
Leenhardt,
à
l'écoute de l'homme kanak. Avec
télévisée
à
cle
suit
les Cana¬
ques est due au refus de comprendre
des projets parfaitement raisonna¬
bles : former leurs enfants et les faire
accéder à leur part normale d'em¬
James Clifford, André Leenhardt et
Jean Guiart. Une émission du pasteur
Jean Domon.
à défaut d'emplois immédiate¬
disponibles, retrouver les terres
ancestrales, y redéployer une société
canaque maintenue à l'étroit dans le
cadre de Réserves calculées à l'épo¬
que du travail forcé, et y créer peu à
peu les moyens d'une économie ru¬
rale dont les Canaques seraient les
maîtres, renvoyant les blancs au ni¬
veau où ils excellent : la technologie
plois
;
ment
Le pasteur Maurice Leen¬
hardt
(1878-1954), vingtdeux ans missionnaire de la
Société des Missions de Paris en Nouvelle Calédonie,
pratiquement chassé de son poste
la pression des milieux de colo¬
nisation, plus tard professeur à
l'Ecole Pratique des Hautes Etudes,
était, comme Marcel Mauss auquel il
et le secteur
devait succéder, un doux.
Des Mélanésiens à cheval
une
pagnaient pourtant toujours ses dé¬
placements, pour éviter qu'il ne tom¬
bât
d'une
victime
solide
embuscade,
utopie personnelle, faite de la co¬
existence de la société canaque et de
petits colons, alliés contre les mono¬
et
poles
pour lui faire un rempart de leurs
corps. A un moment il ne survivait
sur place que des maigres subsides
rassemblés et envoyés par sa mère,
Paris comprenant mal les motiva¬
tions et la méthode de ce jeune mis¬
protes¬
du 7
"Réforme"
coloniaux.
L'évolution
aussi
daté
1987une
opinion européenne modé¬
rée, essentiellement urbaine, qui ne
qu'à négocier, même si elle
comprend mal ce qui se passe. L'ana¬
lyse de Maurice Leenhardt resterait
donc valable, si du moins on avait le
courage moral de cesser d'écouter
les plus violents parmi les Européens.
En
Nouvelle
Calédonie,
l'em¬
preinte congrégationaliste de la Lon¬
don Missionary Society, dont Mau¬
rice Leenhardt avait compris l'impor¬
tance opérationnelle — il me recom¬
demande
mandait le respect absolu des déci¬
sions des paroisses —, puis l'ensei¬
du
Maurice Leenhardt avait construit
accom¬
l'hebdomadaire
teur
analyse
encore
L'arti¬
extrait
gnement d'un protestantisme libéra¬
à connotations messianiques (li¬
bérateur de l'oppression, libérateur
tertiaire.
sous
une
émission
pasteur
est
qui
février
par
ce
Tahiti.
diffusée
tant
de confiance
une
a
d'exception.
Espérons
qu'elle sera prochainement
de
capables de témoigner, de résister, mais aussi de réfléchir et d'attendre « l'heure de la raison ».
a
1987
février
7. Présence
consacré en
page
protestante
des
désespoir, libérateur de l*alcool, li¬
l'ignorance) a formé [es
l'indépendance
des
Eglises, avant ceux de la volonté d'in¬
dépendance politique. Maurice Leen¬
hardt
prétendait
former
des
hommes : « d'initiative spontanée »,
bérateur de
cadres
de
sionnaire, qui tentait constamment
de pousser
plus loin une analyse ap¬
profondie de la culture canaque,
considérée par tant d'autres comme
choses païennes à oublier. Certains
de ses collègues le dénonçaient
comme un dangereux rêveur. Grands
colons et fonctionnaires organisaient'
des réunions pour chercher com¬
débarrasser de Leenhardt.
l'accusait de tromper les indi¬
ment se
On
gènes et de vivre à leurs dépens. Ses
collaborateurs ont témoigné de la
grande misère de la mission de Do
Néva, qu'il avait fondée, et où l'on n'a
longtemps mangé que du riz sec :
« Mais,
disaient-ils, avec émotion,
Missi
et
Madame
mangeaient
comme nous
HH
!
tout construitBHB
place, la méthode missionnaire li¬
bérale qu'on ne lui avait pas ensei¬
gnée au départ et qu'il avait pressen¬
travers
de
de l'arbitraire subi tout en se mainte¬
nant dans le cadre, si souvent dépas¬
sé dans la pratique, des lois en vi¬
Maurice Leenhardt croyait
force du témoignage calme, il
Maurice Leenhardt a tout construit
au
souhaitable, aux abus du travail for¬
cé, enseignant à ses élèves, pasteurs
et diacres mélanésiens, à témoigner
gueur.
».
sur
tie
Maurice Leenhardt en 1952.
médiaire ; la résistance, moralement
son
étude
sur
les
Eglises éthiopiennes d'Afrique du
Sud ;
renseignement adapté qui
n'existait nulle part ; l'existence po¬
tentielle d'écrivains canaques, dans
la langue vernaculaire, dont il a pro¬
voqué, rassemblé et en partie publié
les manuscrits ; la possibilité d'intro¬
duire les Mélanésiens dans l'écono¬
mie monétaire, en leur apprenant
d'abord à lire, écrire et compter, dans
leur langue et en français, avant de
les aider à organiser la vente de leur
à la
s'est
opposé à la rébellion de 1917, dont il
craignait, à raison, qu'on essaye d'en
rendre responsables les cadres pro¬
testants formés par lui. Il envoya ces
derniers, Apu Hmae, Kiam, Tnéin, Ao,
à travers les massifs montagneux qui
partagent l'île en deux, pour parler
aux hésitants et obtenir que se reti¬
rent des pans entiers du mouvement.
Le devin Paétou, inspirateur et tête
pensante de l'insurrection, ne voulut
se rendre qu'à Maurice Leenhardt,
qui l'amena lui-même au Gouver¬
neur.
vies humaines, dont celles d'Euro¬
péens de la côte Est recueillis
sur son
^
production directement sur Nouméa,
en
de
court-circuitant les commerçants
européens locaux, peu scrupuleux
dès qu'il s'agissait des Canaques ; la
■protection, difficile, contre les spolia¬
tions foncières qu'il a réussi à freiner
par moments ; le nécessaire retour
des terres, expérimentant, à Houailou
et Poindimié, les premiers rachats de
terres piour
lesquels il servit d'inter¬
Il avait sauvé des dizaines de
par
lui
bateau.
une
politique^
rapprochement
J'ai vu, le 3 janvier 1948, un doua¬
nier caldoche, cracher par terre dans
son dos en me disant ; « Ce salaud
qui voulait empêcher les Canaques
de travailler ! ». Mais j'ai aussi en¬
tendu, la même année, le regretté
Louis Devillers, à Houailou, qui avait
participé à la répression de la rébel¬
lion de 1917, m'avouer spontané¬
ment :
C'est le vieux Leenhardt
». On a assisté, au
Conseil Général de Nouvelle Calédo¬
nie, à la déclaration de James Daly
préconisant en 1934 une politique de
rapprochement et de développement
économique des tribus : « ... avec
qui il faudra bien vivre ! ».
Le
capitaine de gendarmerie Me-
nier, avant d'être renvoyé en France,
avait mis en œuvre, plusieurs années
durant, une politique de développe¬
ment de l'agriculture canaque. Le
père Luneau, admirateur de Maurice
Leenhardt, peu suspect d'indulgence
vis-à-vis de l'Eglise protestante, orga¬
nisera, d'abord dans la région de Canala,
un mouvement
catholique cana¬
que d'auto-développement fondé sur
la construction de routes par corvées
direct à
café des
villages enclavés. Décalés dans le
temps, mais nourris à la même
source, ces projets survécurent à
volontaires et le transport
Nouméa de la production de
leurs auteurs. Ils aboutirent à
cherche constante de moyens
la
re¬
de ré¬
flexion et d'action autonomes qui
sous-tendent aujourd'hui le mouve¬
ment vers l'indépendance. L'Union
Calédonienne, premier parti politique,
où les Mélanésiens disposèrent d'un
poids majoritaire, longtemps utilisée
avec une grande prudence, a été fon¬
dée par les élèves mélanésiens de
Maurice Leenhardt et ceux du père
Luneau.
m:xXI1 I 111 il iixm
y I5Î ^
«
qui avait raison !
Couple pastoral issu de Do Neva.
choses et des gens a dépassé ce
stade. On ne domine plus de force
agissant
et
avec courage et sang-froid,
sachant peser les données des
ceux
problèmes.
de la
Un des messages laissés par Mau¬
rice Leenhardt est que la répression
n'est jamais une réponse efficace au
qui sont passés par les écoles
République. Les diplômés cana¬
ques pèsent sur le marché, et le refus
de les accepter en fait les chefs d'une
révolte qui n'a pas entièrement les
mêmes caractéristiques qu'ailleurs.
L'influence de Maurice Leenhardt est
sensible dans la modération des po¬
sitions et des comportements des
Eglises Evangéliques locales. Il existe
plan politique et qu'il faut de préfé¬
travailler avec ceux qui se sont
montrés capables de témoigner, de
résister, mais aussi de réfléchir et
rence
d'attendre l'heure de la raison.
Jean GUIART
XXX 1 1 1 t Lm
521 ^ 52 5^ 52 >5252 52152 52 52152 55 52 52 52
veA
POROTETAMl
TE MANA O TE ATUAI TE TAERAA MAI
IO TATOU NEI (puoiraa)
Uiraa;
Aita
anei
hoi
hoi
Auaa
tatou
i
tatou
faahou
Hahi i te aha.
a) Halîi i te aratairaa a te
mau Ati-Iuta piri ture.
tatou
to
hoi to tatou
aore
i
mata
manao
po,
i
turi,
i
pouri i teie èvaneria tei
mai
vai
e
io
ia...
ia
mai
haamanao
faaararaa
te
i
te
i
te
te
te
tatou
nei.
atu
te
âfai
o
0
tei
hahihia
pae
o
te
vare
E
mai.
nei
ia
i
tatou
e
E
a,
Ati-Iuta
o
piri
Mana
noa
ture
ia
e
haama,
e
o
ia
i
te
ta
mau
anei
to
na
e
te
tatou
ê
atu,
iho
i
ra
o
tei
hsihi
ora
e
taata tei
manao
hui
ta
e
taua
E
ra.
faaroo
i
ârueraa
na
haamaitairaa
Atua. 0 te
èvaneria
te
na
èvsineria i mau
te
oaoa
te
roa
haapeu ra
tei
e
huna
0
ora
oia
ore
hsiama i
tapao peu maitai
hahi,
ra
e taua èva¬
aita e huru-ê-
hahi
anaè,
Atua
e
o
Pipiria nei a,
raa.
mau e, no te
ia i na reira ai
te
o
neria nei
a
no
reira
peu
o
ra, e na te
ia na-. 0 te
Taua
to ratou ia vareraa.
te
èvaneria
té
ia hahiraa atu ratou i taua
mau
na
taua mahana faataahia no
no
ta
o
mai
èvaneria
ra
tatou hoi i
haapii ê na ia ratou. Aore
ra ratou i tiàturi, na teie
nei
ia i
ai.
i
mau
feia
èvaneria
taua
i te ori...
roa
te èvaneria o
te hoi faahou
haapii mai ia
tei hahi atu,
mai
la àhu i
tatou
o ta
e,
taua
tamarii.
mau
tei fefe
io
mai
èvEineria
te
ratou
£ei
tahi
mai
iho,
tei
e
haapaoraa
e
a
faaau, tei
te
mau
rau-raau,
tei
i te hei i te upoo e i
àrapoà, tei àparima e
tuu
i
faahiahia
te
rau
tatou
to
topa mai
faito. E aha te tumu. 0
rahi ia no te hoê mau
iho,
mutaa
aore
to ratou mau àhu
Peretiteni
te
a
numera
mau
Tiurai
te
mea
Te hui faroo,
orometua,
tiàtono, tuahine e taeaè,
parauhia e ètaretia, ui âpi
tEine e vahiné, tae noa atu
eita te numera
Etaretia
te
O
ta
te
ratou feruriraa.
tatou
Mai te peu e,
ra
tatou
i
haàvare.
e
No
èva¬
ohipa
èvaï\eria io i roto i to
te
te hahi nei tatou. Na te
e,
te
Na
nei.
tatou
faaite
numera
to
i
taata
te
i
hahi
to tatou mau àau
e
tae
Ua
i
i
te
taata teie
manao
haere
noa
te
Taramo
nei, na
rapae mai i te oraraa èva¬
mau.
e
neria.
e) Hahi i to tatou iho
mana
taata.
Teie
Parau
mau
te
mau,
tei
Taurua
varua
no
i
tatou
roto
i
i
0
to
hahi
tei
ratou
te
àau
e
ua
rau
atu
a
i
lehova.
mua
i
aro
ia
haere
ma
te
1-Aita
I
i
tatou,
mamoe
no
hamani
e
no
na
taata no na e
e
ta na ra âua.
Uiraa hopeà:
E aha to tatou
manao,
iho
àau
Teie te tahi
e
mau
ù
to
mai
tae
e
pahonoraa
mau
tatou
uiraa
teie
mau
e
i
to
rave
ta to
pahono.
e
manao,
Meina ra
taua
nei, ua tae
aha ia te manao.
2- To
mai
ua
io
tahi
te
manao...
ia
faaohipahia ra,
feia
FOURNITURE de tous MATERIAUX de SECOND OEUVRE
*
*
*
*
—
Avenue du PRINCE HINOI
-
CARRELAGES.
MOQUETTES.
SANITAIRES
-
Tél.
:
42.96.05
to
mau,
na
ra
—
LX XT~JL~X 1 1 1 I 1 1 1 1 1 1 1 1 J
ao,
e
i te
i
roto
aore
ia
noa
fafau
a
haama
au
te Fatu.
ia
i
maramarama,
e
turoriraa i roto
e
11:
Irava
aroha i to
ia i
Mitionare ra, i faahanahana
ai tatou i te èvaneria o te
te
tià
e
te
ia na".
no
te
tahi
"0 tei aroha i to
:
taeae,
ra
pouri,
mai
te
pouri”.
3- Faahou a te manao, no te
puai
o
taua mau
mau
mea
rahi o teie nei ao, te
pouri noa nei a ia.
I loane 2/9: "0 tei parau
e, tei roto oia i te marameirama, e aore i aroha i ta
na taeaè ra,
tei roto o ia
haere
ratou
teie
pae
vai
roto
Metia
te
no
0
o
maramarama
e
i te feia
hahi
te
noa
tei
peirau
faaroo
DALLES PLASTIQUES
PAPEETE
i
auraa
eiaha i
tei ite e
anaè
haere
nei i to ratou haerea.
atoà
te
no
vai
(hara)i
tahuti
te
a
nei
miti
te
no te mea te
Irava 1
maramarama
CARRELAGES SANITAIRES MOQUETTES REVETEMENTS DIVERS
nei
na
te
na
outou
ia,
eiaha teie Mana ia vai noa,
to
Albert LEBOUCHER
outou
pahonoraa:
tatou
meinao.
0
(te
Atua
te
o
i
roto
rahi
rue
Samedi
fenua,
èvaneria) io tatou nei.
Na
au
42.00.56
:
i te aha ?
manao
Mana
te
CLAPPIER et
rue
Tél
To tatou
o
tatou
Ouvert du Lundi
Angle
tatou
e
haereraa manao.
na
e
la ite hoi outou e,
lehova anaè te Atua, na
hoi
mau
haamori
oaoa,
ta
i
te
haamaitai
te
E
100
hamiru
BUINHAM
himene.
na
e
ori
atoà
i
ohipa rapae roa teie
e
faatupuhia nei, e ohipa
Tiurai e Taurua ohipa tino.
Té mau hei i te upoo, i te
àrapoà, te mau àparimaraa,
e:
fenua
"la
:
lehova ma te
parau
iho
mai
ia
i
faa-
te
èvaneria
te
nei.
rahi
rave
taata
hanahanaraa
io
e
manao
ta
f aaue
Pts
iho
tatou
to
ratou
faaauraa
teirià
mau
i
a
maqhi.
raveraa.
manao
mau
haameiramarama
te
nunaa
neria
Aore
teie
hahi, e tià ai ia
taata tei
hahl nel.
e
ore.
noa
"0
tei
na
ra
te
ra
na
mea
mata i
te
roto
na
ua
ra
i
taeae, tei
pouri, e
te
e aore o
taua vahi ta na
te
ore
i
te
ia i ite i
e
haere ra,
haapaohia
to
pouri".
0
i te parau
Heimau.
LX X X iXXTX'XXXXX’XiXiJ
VEÂ
POROTETADIl
O MAUA ATOA O TE ATUAI TE ARORAA
Ua tupu te faaavariraa o te
fare âmulraa a Nafatarl no
te
Afareaitu
paroita
Moorea
1987
i
E
•
aohia
6
te
Antonio
o
tel
"te
te
E
or.
0
te
o
ta
Firipi 3/14 vm:
ia..."
tià
nenei
nei
atu
taua
ohlpa rahi i haahia mai
te
anaè,
atoà, i
te
"àroraa" mai. A tapiri
noa à i te pae o te Atua i
te àroraa ia upootià to na
49/21: "0 Nafatarl
àiri
tuu-noa-hia
e
.ai
nosia
ioa,
aha
ra.
e
oe,
o
oe
eere
ra
e
i
hinaeiro
ra,
i
e
"0 maua atoà o te
Atua i te àroraa". I roto i
ioa
Ten.
49/21,
Ita.
9/1-2,
Mat.
4/1216, Firip. 3/14 vm.
Tenete
tapeà;
e
tumu
nei
teie
o
ia
oe
te
ra
Pipiria:
auraa
ia
e,
te
Atua
o oe
ia
roto
tuu-noa-hia
maitatai
mai".
ta
E
teie
na
taeaè,
mau
parau
e
parau
to
no
e
tamaiti
ia
tel
ta na ra vahiné o
Na roto i
(te
latopa) inoino ia
tuahine
(te tahi
latopa) i te mea,
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Reihéra
i
tamarii
ra
ta
horoà
ai
Rahera
veihine
tavini
taotohia
e
ei
na
Ua
Evaneria
Rea to
i
ia
a
to
na
ia
i
aita
ta na
e
o
te
hoê vahiné tel
f aa
o te
taata
noho i roto i
e
i
tau
te
pupu
Haumi ;
no
patuhia
i vai na
ai
mau
te
Faaroo Teretetiano i Aimeho
tari teiata.
Nafatarl :
te
la
àiri
te
e
0 Nafatarl
atoà
oti
Evaneria,
ia
nehenehe
i
roa
te
o
fare
teie
no
te
i
ta-
faanehene-
te
tatou
e
rii tahe ra.
ia
e
rahi.
te
na
te
feia
i
maru
ratou
te
Te
hoê
feia
pouri,
itea
e
e
maramae
haere
marama-
ratou;
e
te
parahi noa i roto i
pohe ra, e hitihia
te maramarama.
e
àroraa
teie
nei
oti
ua
fare,
oe
o
te
a rave
faaohipa i te
auraa o taua
A peirau oe e
Nafateiri i teie maheina e: 0
icia
no
atoà
maua
ia
ra.
oe
te Atua ia
o
tupu
hinaaro
te
Evaneria.
0
tetiano,
Te
te
o
atoà
maua
Atua ia àro.
àro,
te
o
taata tere¬
te hoê ia taata
o
àro
i
roto
àro
i
te
i
teie
nei
ao;
te ohipa
tià ore, ia tupu te parau e
te ohipa tià, te parau mau,
aroha
te
Fatu.
I
te
a
e
te
hau
e
i
o
Teie
atu
Nafatarl,
i
roto
ia
ra
auraa
teie
o
atoà
maua
te
te taata
tahi ia,
o
tatai
te
0
e :
ra,
atoà
te àroraa
o raua
Etaretia tere¬
te
teretetiano
na
àroraa
teretetiano
anaè,
Fatu; e
a
to
o
taua
na
o
to na
ioa
i
roto
taata
eere
o
parau
te
o
Atua ia àro".
faa-
âvari nei.
E
to
Te
ite
ia
ra
tatou
e,
e
o
Neifatarl
te
Nafatarl
te
ia;
e
ai ;
e
âreà
tapao
tapao e te vai ra
Nafatarl
tari
ia;
mau
fare,
i
taata
eere
No
taata.
Nafatarl
fare
Nafatarl
no
ra
Nafa-
faufaa
mea
ia
tera mea
tari
maitai
Nafatarl
o
Nafatarl
vai
te
taata
Nafateiri
aè
fare.
ra
o
No
Nafa-
patuhia ai o
i
fare.
atoà e,
E
mea
no
papu
Nafatarl
Nafatari fare. la ore o Nafatari taata ia tcmo i roto
ia
Nafatarl
fare
no
te
taata i tataihia
ai
o
ohipa i te èvaneria, e mea
faufaa ore o Nafateiri fare,
e mea faufeia ore te reihireia
mirloni i haeimaueUiia no te
tatai
ia na.
faaroo
nei,
Nafatarl.
piti
Nafatarl:
Nafatarl
taata,
e
Nafatarl
ôfal
(fare). Te Nafatarl taata,
o
hui
te
tetiano
fare i Nafatarl taata ai.
Teie te auraa o teie parau:
au
atoà
maua
te
nehenehe ta
auraa:
noa
tupu âpi e
I
auraa.
0
i
tetiano.
a
hiaai
Atua
te
atoà ia
Nui nei.
ioa
feire, ei
o Nafa-
ai
Eiaha
tere¬
tatou
o
ia
o
moè
la
tatou e,
e feia teretetiano
tatai tahi,
e ohipa
tatou
tumu
ta
tatou
i
te
nei
ao
(chaque
chrétien
a
une
mission à accomplir dans ce
monde).
0
Fatu i
àroraa
taua
haamanao
atu
Te
nei
na
I
te
e
roto
i
ra,
a
tatou
"te nenei tià
tatou i te tapao".
e,
reira
tatou
atoà
tatou
àroraa.
te
tatou
mau
tatou
mau
fa.
te
fare
mau
fare
fare
Eere
ta
ta
pure,
âmuiraa, ta
ui-âpi te fa
ohipa a te Eteiretia
Teretetiano,
e
mau
raveà
anaè te reira; te fa mau, o
no
to
te
te
hoiraa
Fatu,
ratou
titauraa
ia
tatou
faaineineraa
i
te
mai,
nehenehe
ia
ia
riro
e
taata
to
no
tatou
atoà ia
ei
"Nafatarl" i teie nei
mau
ao.
A
rohi, faaitoito. la ora na.
Or.
Antonio.
Bois merisier
Dossier forme
ogive
A haamanao e.
tameiril i
Pira
o
i fanau,
ore
Hana),
ia
hio
mai
la
rahi to Rahera.
i to
na
e
I roto
na te Atua i
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tuahine ia Rea tei
manao,
tauturu
to
fanau
Nafatarl,
ia
oaoa
na
fanau-tama,
tahi
mairi ai
e
o
lEANNINA
tei riro mai
àaraa
ia
na.
I
ia i taua ioa ra
35, rue Leboucher - Tel. 42.09.62
Avenue du Régent Paraita - 43.98.29
Nafatarl i nia i taua aiu o
to
feinau:
1^1
i
Parau
te
àihere
Nafatarl
rama
te
hanahana
te Atua.
te
o
Nafateiri
te reira tau, e
hioraa ino roa no te
mea
r'«
roto
i
oe
Nafatarl,
noa
teie
tupu al
e
rahi
te
o
Fatu",
te
o
o
o
e
(i
fanau
ta
i
taahla
èvaneria.
noa
i
rama
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no
te
mea
te
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taata
Pira
Rahera
o
f aaino-noa-hia,
i
te Patireia
e,
to
i te
faaiteraa
a
te
perofeta
Itaia, e fenua faahaèhaahia
ia, tei roto i te pouri. Te
tohu ra ra o Itaia,
e te
vai ra te tau, e hitihia ai
na
vahiné
ia
a
no
Nafa-
e
Ua
?
reira
te
0
Nafatarl.
ia
atoà nei ia huru
0
noaa
rave
peu,
"tomoraa"
E
latopa,
e
te
mai, e riro
na
(na Rahera).
e
tamarii
tama
te
ia riro
veihi
latopa i faaau i ta na
ohipa materia ta oe i rave
Tera ra, ei àiri pee¬
pee
atoà oe i roto i te
no
maori
no
mai.
a
ra
te Hahana ôroà ia
i
atu
ai ta a e
latopa,
Rea anaè,
i
noaa
âua
te
Atua i te àroreia.
to
tuuhia 1
auraa
o
Taua
tapao.
tapao ra, e au
"Hoiraa mai ia
ta
i te pape
Maua atoà
te
e
noa
ioa:
âpi e te
Eita e
ia
hoê
te Atua mai
"Nafateiri". Teie te
nià
e
hiaai
teie
i
au
te
te
na
ra.
manu
faaiteraa
o
e
e:
taihia
tEiri
Pira te ioa.
o
Pauro
Firipi
1
tapao ta
parau
ra
i
to
"Te nenei atu nei
hehia,
oe
Rahera,
tatou
te
roa
na
tupu
te
tamaiti
latopa no te vahiné tavini
o
nià
mea, e mea au na na te ora
tiàma noa. Teie nei ânimara
ta
ia
noaa
E
au
te
o
to
Aratai i hea ? E
i
te
na
te
ia..."
tahe
teie
i
àiri
peepee
mea
rii
roto
tamarii
0 Nafatarl, o te
Iteraèra.
rii
teino
haamaitairaa
latopa, te me tua
Nafateiri
o
E
parau
na
tane
ia.
E
àihere
pape
àiri
e
àiri..
e
ra,
tuu-noa-hia
iti
0
ia aratal.
aratai
te
ânimara
hitiraa
te
teretetiano
Nafatarl
tatou
faaa-
e
roa e
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te
"0
ra,
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ora.
mai
Nafatarl
Nafatarl,
maramarama
ioa
tapao...”
0
to
i
e
oe
"Te
i
au
te
a
nià mai".
maramarama no
atoà nei,
tea ê
i
atu ia oe.
rapae
1 te faaiteraa
au
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ua tupu taua tohu na Itaia
ra, na roto ia letu Metia,
"E Nafatarl Evaneria nei!
Taioraa
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te
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i
te parau
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auraa:
Atua i te àroraa".
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t X Jf'X~T X 1.1. X X X 1111 XXT3
52 52 52 52 52
52
521^15^5252/2'
VEA
TOROTETAMl
OÜ VA L’INFORMATION ?
LIBRES OPINIONS,OU VA L'INFORMATION ?
quelques mois,
te
paysage de t'information a
changé en Polynésie: on a
vu
d'abord apparaitre un
nouveau
quotidien dont le
Depuis
ton, du moins à
ses
donné,
haitait,
il
a
carme
CR E DIT GRATUIT
PAYEZ EN 6 FOIS SANS INTERETS
débuts,
le sou¬
un
coup
d"‘oxygène"
à
l'information;
finies la langue de bois et
une
certaine complaisance:
la
liberté
de
la
presse
procède
de
l'instruction
civique
et
favorise
la
formation de l'homme res¬
ponsable auquel tout pro¬
testant
autre
un
mis
attaché.
est
quotidien
l'air
à
du
Puis
s'est
temps,
parfois
fois
avec bonheur, par-:
avec
insolence,
toujours avec talent.
Il
faut le dire: quel que soit
le pouvoir
en place,
la
presse doit déranger: c'est
A;-
*'
des
conditions
de
l'amélioration de l'action
une
politique et
démocratique.
Puis
de
l'esprit
arrivées,
à peu de
sont
satellite,
par
se¬
d'intervalle,
les
deux
plus
importantes
radios privées françaises.
Les auditeurs ont pu écou¬
ter, et parfois découvrir,
ce que
sont l'information,
le
commentaire,
le débat
pluraliste, voire le persi¬
flage: le succès d'écoute
est énorme,
car le besoin
maines
de
pluralisme est grand.
bizarrement,
alors
la libéralisation de
l'information atteind les
rives de la Polynésie,
le
service public audio-visuel
d'Etat donne l'impression,
chaque jour davantage, de
prendre le chemin inverse
et de chercher à refléter
les voix officielles.
"Ce
Mais,
■
que
VESPA px
VESPAPK 125 :261.000 F
7S»300F
1er Versement
1er Vsnsment :
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‘
125 : 299.500 F
:
89.850F
Soi(tej&foB 41.930 F
'
■
>
les ordres venus de
Paris" entend-on dire corme
sont
s'excuser! Damage; en
cas
beaucoup de gens
reconnaissent
ne
plus
prêter attention aux infor¬
pour
tout
mations télévisées locales.
Et
l'on
poser
est
réduit
à
se
des questions:
Le
libéralisme
il
aux
de
loi
s'arrête-t-
frontières de la
métropole (voir le projet
sur
le
transport
maritime)?
La
le
Polynésie n'a-t-elle
droit
de
pas
de
l'unique station de service
public,
des informations
pluralistes et impartiales?
L'Etat,
gardien
des
libertés publiques, doit-il
se
confondre avec un gouvemement, par nature pro¬
recevoir,
visoire?
L‘Information
c'est la vie!
ouverte.
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43.38.38
^
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155
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1-
POROTETAHn
3-
TE MANA 0 TE TAVINIRAA I TE
Ineiha,
ATUA I MAOHI NUI.
te
TAVINI
El
MANA
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Te
atoà
ao
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te
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nei,
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rai
e
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hia
mai, tel ia ù anaè”.
Ua
niuhia
te
manao
i
nià
parau
no
titau-raa-hia
tauiraa.
parau
no
no
1
te
ta na
te
ra,
tavini
to
i
Eere
iho
e
ia
Te
nei
nià
ia
ao
na
iho
ei
aha hoi
mea
haapaarihia,
ua
faatahinuhia
ua
anaè-hia
atu
ua
tatou...,
a
mau
i
mau
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mana
nià ia tatou.
ia
e
atu
ra
parau-fasihou-hia
tavini
parauhia
te
no
au
ra
e,
nunaa,
e,
e
i
e
e
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TAVINI
PATOI?
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no
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Mai
e
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hoi
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Eere
e
no
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te
Pori-
noaj
huru
te
te Hau
nei
e,
faaitehia atu nei.
EITA
ta
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ratou
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ra,
Atua
te
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au
i
TAVINI
PATOI
mau
tavini
patoiraa
tià
e
te
ao
e
mana
Noa
e
i
mai
ia letu
ia
na
faatià
tavini
te
mai
ia
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mai ia Pauro ma,
e
mai
ia Papeiha e
mai ia
Raapoto ma, mai ia Pouvanaa
e mai ia Hiro ma,
o vai ma
atu
a
ia
ta na e
ei
mana
rau...
iteiteraa,
Taêro Atomi
te
e
ôfai
Na te Tii
ia
i
faate
na
i
aore ra na te arero
taêro i haapohehia e i ôpa¬
e
rave
tae
e,
?
na te
aha atu
te
no
Mai
tatou
i te
roto
te
na
tià mai
te
tià
e
ra
ruroa,
e
ratou
fare
mau
haapohehia e
i ôpanipanihia i raro i Mo-
E
ia
i ôpanipanihia
aore
ha...
parau mai e no
ohipa mai, no te
mea
anei
ua
haapohehia
ratou e te mau retau tupohe
rau, ôpanipanihia atu ai i
roto
i
te
mau
âpoo ana
no
tià
e
te
nipanihia i
noa
te
i
patoi
ore
mai,
roto
tavini
i Maohi Nui nei ?
ra
i
faatià faahou
mau
atu
haapohehia
te
i nià
ia
e
no
ra
ua
parau
mea
vaa
L te
faito
feia ino anaè
e
faaite nei i te* tahi tauraa
ei tururaa i te toeà.
ia
teie
mau
e
huru
fairaa
E aha
e
riro
ai ei tauturu i te tahi
te
tahi ?
mau
tià
i
QRnQU6 ne trkiti
hau aê to
te
rahu
faahou
Maohi
âpi.
Inaha,
no
ia
faahou
te na reiraraahia.
i te nunaa.
-
na
patoi hape
e
Areà
2
to
e
?
e
reira i te taviri i te Atua
e
haapoheraa
atoà te teihi
te
au
te
Inaha, mai ia letu i haapohehia e ôpanipanihia atu ai
i
roto
i
te
menema;
oia
tià
e
te
MAU E VI;
tavini
Eita ia
i
te Hau Maohi
teie
aha-
ua
i
ia
patoihia atu te mea pohe,
te patoi atoà mai nei ia,
mai te mea e mea pohe atoà
haamauhia,
e
nei
taata
taiva
te
tavini mai ia letu.
tita
te
tatou,
ta
e
Etaretia
mai te mea hoi e, aita à te
Atua mau, te Metia mau, te
Evaneria
na
no
tavini
faufaa mai
maitihia
ua
Atua
a
te
te
i
e, na te feia faahua
tavini no te Hau Farani e
haamanahia.
E
to
hoi,
tamataraa
anei
tatou.
ei
Oia
taviri-noa-hia nei
na
tatou
a.
Atua
tatou anaè
te taata e faariro
e,
te
roto
auraa
tatou
a
te matamua mai
na
te mea te meuia ra
i
ra
nei
te
atoà teie
haa rahi
taata mai
ra,
to te taata tamataraa
i te haapohe i te Atua na
te
tono-
i
te
haapaoraa, no
tauà atu i te parau a te
tahi ê, mai ta Tatani. Aore
faatauiraa
roto
e,
ra,
te
hoê
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tatou
mana
no
Atua
te
tatou
te
tiàau nei.
e
to
atoà
te hoê
taata
teie
no
Oia
raahia
i
parau
patoi-rahi-noa-hia nei a te
parau tià! E au ai ia parau¬
hia e, e "Poro-Tatani". 0
te
ô
na
te
Areà
no
Porotetani.
ATUA;
Te
patoi i te haavare
e
auraa
BANQUES ASSOCIEES:
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llllltlll 1 i'I'T't f ü 1 J
15^ igl igl
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El TAVINII TE ATUA
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TAVINI,
1
^
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1
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TAVIRI IA MAOHI NUI:
No
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mea, eita te Atua e
eita atoà to na tavlni
vi. Inaha, e tià mai o ia
vi,
e
i
to
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na
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No
atu.
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nanahi
a
e
mûri
mai
roto
teie
i
ra
a
noa
ia
o
i
âmuiraa, tera paroita,
tera tuhaa,
tera èteiretia,
tera
poritita,
tera âmaa
ohipa,
tera
hau
e
tera
tera
E
minaa.
ôpuaraa
rave
i nià ia
ia
o
i
te
te Atua ma te ara
a
iho, ia
na
ore
ia
o
ia hee atoà atu i roto i te
peu
Atua
E
taata.
no
tiàma
i
teie
Papeiâ,
a te
taatoà
nei.
ia
o
i
ta
ohipa
na
i
rihia"
E
0
te
ao
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Tavi-
feia
faahua
Me tua
mau
Manahune
na
ta na
"Nunaa
taua
te
ffaahou
parau e
te
e
Nunaa
a
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i
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faa-
e
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te
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tiàturiraa
te
e
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hoi
ra
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no
tera
Etaretia,
Poritita,
tera
Pu
ohipa,
tera
Tuhaa,
tera
Fenua, tera Paroita, tera
Oire,
tera Amuiraa,
tera
Vaa Mataèinaa,
tera Fetii
tera
DE REMISE SUR TOUTE
LA GAMME 104/205/
tera Utuafare...
e
305 / 309 / 505
+1
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te
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te
te
no
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no te mau ture.
faahou
i
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faahou
i
roto
âpoo-ana-pouri te
mau
parau mau roa maramarama no
ôpuaraa
te
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ao
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to te
e
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Teie hoi ia te tahi
"Aore hoi
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mai
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tavinihia
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mau
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te
reo
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ia
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TAVINI
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1.473.950 F
i
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ia
Te
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ra
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versement
de 43.752 F
(Total
:
2.100.096 F)
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nià
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i
no
te
te
mea
atu
ra
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e
309 BERLINE
1.733.300 F
te atea rahi to ropu
i te
te tavini i
i te taata tupu.
ohipa taviri
Atua
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na
1
te tavini
tera
e
hio
roto
faaroo
te
;
+ 47 mensualités de 43.752 F
vare-noa-hia atü te
e
reira.
na
noa
tavini
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tera
e
A crédit
manao noa ra paha tatou
te taviri mau o tera noa
ohipa taviriraa i te
Tiurai !
.
e
te Atua i teie nei
a
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e
e
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Atua
mau
ra
ia moèhia
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i
i
A crédit
e,
(Total,: 2.469.600 F)
taata
tavini-taviri
haapohe mau ai! la ora na,
eiaha ia pohe i teie nei ui
1er versement de 51.450 F
+ 47 mensualités de 51.450 F
tavini
Na te
:
•
Remise déduite. Offre valable
Les
jusqu'au 31 juillet 87.
prix indiqués comprennent les taxes et le traitement onti-corrosion.
co*ut^uicteM/i
A crédit
iei.
Or.
Joël
a
Tipaerui
Hoiore.
-
-
(Total
Route de ceinture
PAPEETE Tél. 42.73.93
^
:
1.820.784 F)
votre concessM>
LXJlJLXllllXl
^ igi )a!
1 er versement de 37.933 F
+ 47 mensualités de'37.933 F
maro!
• SOTAVI S.A.
:
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^
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e
taù fenua
la
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na
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te
mau
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TE
I
PEAPEA
feia
te
e
FAATUPU
TEI
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nunaa
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mahemo
manao
mea
ara.
i
rahi
i
roto
te
na
aè
te
tau,
e
afa
tamarii
te
haapiiraa
mau
T. Jean
TE TUPURAA 0 TE MAU OHIPA
aè
i
âmui-raahia
mûri
te
feruri-
te
tumu
parau:
NO TE AHA E MEA ITI
ROA TE
MAOHI
ROTO
I
TE MAU HAA-
I
PIIRAA TUATORU I FARANI,
faaoti
te
Apooraa
Bordeaux
e
i te matahitl
la faaterehia te
piiraa
reo maohi
mau
taàtiraa
te
haere
haapiiraa
nui.
I
ra
8
e
oire
taua
mau
i
no
teie
I98I
hape
haa¬
mai
tau
8
na
Bordeaux, Grenoble,
montpellier,
Nice,
Paris,
Strasbourg e o Toulouse, ua
taàtiraa
te
iti
te
no
haere
o
tatarahia
ohipa
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ai
atu
te
mau
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i te mau haapiiraa
maohi
i
i
roto
te
taàtiraa, e mata na tatou i
hio
te
parau
i
i
te
mau
tei matara mai i roto
feruriraa
te
tamarii
haere
nià
i
te
aha
e
mea
i
mua
na
roto
i
tumu
iti
te
a
te
mau
haapiiraa i
parau: No te
roa
mau
tuatoru i Farani.
te
Maohi
haapiiraa
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taata
mau
pai
iti
1
i
riraa
1
e
te
Maohi
te
roa
te
tuatoru
;
a
i te
feia
te
ra
manaonao
mea
e
tamarii
mau
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faatere
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te
haapiiraa.
Ua parau
tahi taeaè tinito ia
te
roto
Grenoble
a
e
ia no vera.
feia
paruparu,
ua
tano roa ia
parau. Te tumu ia i tüuhia
ai te tumu parau: No te aha
vence,
ore
te fenua.
manaonao
Aix-en-Pro-
no
e
te hui
Ahe, e aha
riari^ia nei.
E
haapiiraa
o
te
ra
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ra,
taàtiraa i roto i
e
ù:
i
tamarii
no
ra
haere
mana
ua
roto
tamarii
te
te faito
rahi, ua
faatupu te reira i te manao
peàpeà e te pohehae i roto
i
te
vetahi
mau
tamarii
tinito
I
Tei
tuatoru.
Farani,
Aita te
te taàtoà.
na
tupu ohie,
feruriraa i
i
haapiiraa
ei feru¬
mau
ua
vetahi e fanau mai te
àmahamaharaa, te feii e te
parau
manao
na
ia haama o ia
parau,
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te
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parihia
i
manaonao
atoà.
ia
vetahi
te
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nui.
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ia i te mau ino
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HEIVA87
J2B
DT2
DT5S
DT8S
DT8L
103.000
49.000
95.000
129.000
131.000
DT9, 9S
DT9, 9L
153.000 F
155.000 F
DT15S
DT15L
DT25S
DT25L
DT40L
DT50TCL
DT65CRL
DT85TCL
DT140TCL
DT200TCL
175.000
178.000
214.000
216.000
248.000
398.000
420.000
598.000
720.000
970.000
F
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oe,
tei
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TE FERÜRIRAA E TE FAAOTIRAA
haamauraa 1
to oe oraraa, ei papa faatupuraa i to ao, e parauhia
i
oe
peàpeà
ra
vera
o
e
I
Teie
nei
vetahi
ia
haapiiraa
haapapu maitai te
peretiteni o te âmui-teihiraa
ia
fifi
te
noa,
i
ra
te
o
te
hoê
papa i te mau parau, èere
te ani noa i te moni i
e
te
mau
mau
teie
i
vai atu
te
taàtiraa
-
te
feiatere
manao
te
no
feruri
mau
mea
te
tamarii
pllraa
ra.
i
i
nià
ferma.
tere maitai
faaotiraa
te
maohi
te
i
taa
farii
teie
i
hororaa
BAC
tuite
teie
i
te
e
o
e
o
e
fifi
i
te
nehenehe
mau
te
ua
rahiraa
te
Maohi
te
1
vetahi,
atu
noa
o
e
ai
e
e
i
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roto
haere
haapiiraa
i
te
mau
haapiiraa
tuatoru,
faa-
ia
i
te
maohi
nià
reo
te
-
mau
E
faufaa anei te haa¬
mea
piiraa
taàtiraa.
reo
tameirii
maohi
haere
te mau
no
haapiiraa
tuatoru.
E
ohipa âpi
taàtoàraa
o
atoà
ohipa
haere
haa¬
faufaaore
hoê
tumu
faaotiraa
feruriraa,
e
ia ore ia
E
feruriraa.
roto
ra
te
E
faatupu te
haapiiraa reo maohi i roto
te
mau
te
no
taàtiraa
haere
a
te
reira.
mau
haapii
Te
Imiraa
te
mau
veà
i
mûri.
Jean
a
Teururai.
o
te
tuhaa matamua
i
Manava.
mau
haapiiraa,
te
ite outou i te tuàtiraa i
te
reo
parau
raveà
fa
e
uiraa
mau
farii-oioi-
rahi nei
te
ohipa. Ua
haapiiraa
roto
tamarii
peàpeà
te
femiriraa
te
roa
terehia
i
A
faaotiraa,
te
tamarii
Ai ta
parau.
manao
No
reo
i
te
Ihoa
ratou.
taàti¬
no
tahi
e
te
a
ia
te
ia âmuiraa taata tei tuata-
te
pae
taàtiraa i
mau
atu
mûri nei:
Noa atu te reira
Te
hia,
atu
i roto i te mau taà¬
tiraa atoà, no te huru o te
tumu parau i tuuhia i mua
mal
tae
ferma, i te mau
ohipa tei haamaital i te
hoê pae e tei faaère i te
o
noa
ua
tamarii
ômoèmoè
âmul
i
raa.
haapllraa.
Ua
tae
atoà paha i te tau eieiha e
feruri
te
ohipa matamua
haere
feruri
ua
o
peàpeàhia
e
mau
matahiti
te
80-81,
oe i te mau ohipa
tei tano ia oe, ei faanahoraa maohi i te ferma o te
Maohi.
feruriraa
te
tupu
faatupu
e
Aita
papa
te
toi i mûri e te
faahou i te peu ètene.
rave
Te
ei
e
te
i
te
faanahoraa
haapiiraa tel
i
te
1 te
mau tamarii haere haapiiraa
tuatoru, o te tuhaa e te
mau
hoi
haere
haapiiraa tuatoru
rave
i Farani.
àta
ia
au
hiohia.
A
taa
LE CHOIX DE LA
NOUVELLE
GENERATION
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ÉGLISE DANS LE MONDE.
QUOI DE NEUF ?
Oi je pouvais faire
que tous
en sorte
les chrétiens,
surmontant leurs
chantent et
la gloire du
TARIFS
GROUPES
divisions,
proclament d’une seule voix
Créateur;
que toutes les radios
et toutes les télévisions du monde
annoncent la joyeuse nouvelle
de la présence de Dieu dans notre histoire
mais qu’en tout cela je n’ai pas l’amour,
-
je ne suis qu’une cloche fêlée
ou un haut-parleur qui crachote.
Si, maîtrisant à la fois
les mathématiques et la biologie,
l’informatique et la psychologie,
l’astronomie et la physique nucléaire,
je pouvais expliquer le monde et l’homme;
si, devant les incertitudes de l’avenir,
Amérique du Sud
je pouvais tracer un chemin d’espérance
acceptable pour tous les humains;
si, face aux
de la
dangers des manipulations génétiques
ASUNCION,
catastrophe nucléaire,
je savais dire le Vrai et le Faux, le Bien et le Mal
mais que tout cela je le fasse sans amour,
je ne suis qu’un bavard inutile.
ou
Armes
:
arcs
flèches.
et
Bilan
:
5
morts. Les chrétiens
(qui veulent for¬
cer les Ayoréo à recevoir les rhissionnaires) s'appuient sur la New Tribes
Mission (2 500 missionnaires auprès
des Indiens^ budget annuel de 12 mil¬
lions de dollars). Les animistes ont
l'appui de la Fédération internatio¬
Si
j’acceptais de me dépouiller
qui est cher à ma vie et à mon cœur, de tout
ma maison, nia voiture, mes meubles, mes livres,
pour en donner le produit aux restes du cœur
ce
si
PARAGUAY. Bagarre
chrétiens et Indiens
ayoréo, qui refusent l'évangélisation.
-
ou aux
Indiens
entre
Médecins du monde;
nale des droits de l'homme.
j’avais assez de pouvoir pour peser
l’économie mondiale
l’écart entre les riches et les pauvres
s’il me manque l’amour,
tout cela ne sert de rien.
sur
et réduire
SE 500
65.000 F
SV 1800
115.000 F
SE 2500 A
139.000 F
162.000 F
-
L’amour ne cherche pas
-
le
mais l’amour bâtit:
la dignité, la liberté
et la
rjécÂiMe
le pouvoir
pouvoir gonfle,
Tel. 42.95.14
de chacun
[usticé pour tous.
L’amour ne sépare pas les
en bons et en méchants;
il trouve sa joie en Dieu
mise
en
plis
cheveux courts
des ennemis ou des adversaires,
mais se laisse corriger par eux
et enrichir de leur-différénce.
Il accueille tout
la science et la technique,
la religion, la morale et la politique,
mise en plis
cheveux longs
pour peu qu’elles servent à faire des hommes
chaque jour un peu mieux
de vie
SUZUKI
O NIPPON AUTOMOIO
MAMAO.AVGCLEMENCEAU TEL429819
prières et votre activité compatis¬
sante en faveur de vos coreligion¬
l’amour dont Dieu nous a aimés
et la communion qui nous est donnée
son
2500f
GROUPES ELECTROGENES
MOSCOU. «J'incline la tête et je
me mets i genoux avec un senti¬
ment d'extrême gratitude pour vos
jusque dans l’éternité,
Jésus,
279.000 F
URSS
images de Dieu.
-
en
2000f
310, Rue Paul Gauguin
Papeete Tahiti (face Mairie)
-
Car tout disparaîtra
le pouvoir et i’argent,
la science et la religion.
Seul demeure, puissance
270.000 F
POSTE SOUDURE
hommes
qui fait lever son soleil sur les justes et les injustes.
Il ne fait pas des autres qui pensent,
agissent et vivent autrement,
des
SE 3000 A
SE 4000 A
SW 140 S
naires
russes » ;
c'est
ainsi
qu'Âlexandre Ogorodnikov,
ortho¬
doxe, qui a passé 8 ans dans des pri¬
sons et des camps de travail, pour sa
foi, et qui a été récemment libéré, re¬
Fils.
mercie
les
l'ayant aidé
chrétiens
par
occidentaux
leur action et leur
Afrique du Sud
prière.
PRETORIA. Vous signez lettres ou pé¬
titions en faveur de prisonniers sudafricains noirs ou blancs hostiles à la
politique
UAPCMCHOIIG
fassureurÿf
16
rue
Tepano Jaussen BP 505 PAPEETE Tél. 42 80 70
r"rf
w
531 ^
ISÎ
I
1
f
I f
f nnnr iӕn
y ^ 1535^
gouvernementale ? Vous
gouvernement de Pretoria
pour obtenir une libération ? Vous
portez publiquement un badge affi¬
chant vos convictions ? Vous partici¬
pez à une manifestation oü vous ex¬
primez votre solidarité de quelque
façon que ce soit ? Vous seriez SudAfricains, tout cela serait qualifié, pé¬
écrivez
au
nalement, de crime. L'Alliance réfor¬
mée mondiale (150 route de Ferney,
1211 Genève. 20 Suisse) tient à votre
disposition le texte intégral des déérets pris par
M. Petrus Johannes
Coetzee, Commissaire à la Sécurité
publique d'Afrique du Sud, le 10 avril.
111 I l 1. 1 E ï'm ITT
531531 igl 531 Igitzi 53*^153531531153531^53153 53 531
Fait partie de Vea Porotetani 1987