EPM_Vea Porotetani_198707.pdf
- extracted text
-
DIVERSITE DU TEMOIGNAGE
rT'J 1 mr'T t
f
f "T' T" i
^
i
L X Jt XXX X X JL 'L' TIL 1 t f 1 TT I
y y Jjjl jyij^
1^ IM
PARAU FAAITE
I
te
matahitl
mau
riro
âvaè
te
putuputuraa
Rahi
Ei reira
hia
ua
itoito,
Apooraa
tiàturi
tatou
Etaretia.
mero
tei maiti-
na
Atua
mau paroita, tuhaa
Apooraa Faatere e âmui ai
no te
tuatapapa i te parau
na
roto
i
te
manao
hoê
e
te
i roto i
haamaitaihia
te
ra
papu
ohipa.
te
e
maoti
te
noa,
âvaè
ei
te
a
ta
O
atoà
Atete
la
ta
no
na
te
i
horoà
mau
teie paroita no Taunoa.
e
te
no
oreroraa
retia
no
mairi,
e
matahiti
i
femiri ai i te
mau
tià ia
parau e
maitai
te
no
te
iteraa
faaroo
ia
ia
ia feruri
na
e
faa-
te
no
tei
titauhia
faaite. Ei reira
faaineinehia ai te
na
atoà
e
mau
reni
reirahi
te
no
mau
ôpuaraa
ta na i manao ei
tapura ohipa no te matahiti
âpi e haere mai nei no te
i
tauturu
te
nunaa
Mahana
15 no Atete:
maa
Eta¬
te
o
Revaraa
no
Soeur
Fareini
i
te
Versailles
i
te
"Tuahine
mau
Mereani
oire
i te
no
te
Te
pu
taviniraa ta
maiti, mai te tiàturi
vai
no
Tiàtono".
faaitoito nei tatou ia
roto
i
ra
na
i
na
i
te
e
te maheina ta te Atua
ra
i
faataa
e
farerei
ai
tatou
i
te
fenua
nià i ta
na
ra
mau
faahou
nei
i
ohipa.
te
no
Atua, te
Mahana
o
Tomoraa
nunaa i faarirohia
ia ei aratai.
22
maa
Atete :
no
fare
Ui-Api
BENNETT. L. Peretiteni âpi o te Tomite Rahi H. T.
no
APOORAA RAHI H.T.
Patio.
8 i te po mahana pae,
Tiunu matahiti 1987,
Hora
I
teie
matahiti
te
ia
e
mero
atoà
na
roto
i te
tei
mau
E
tomite
te
Etaretia, te mau mero
te mau Apooraa Tuhaa, te
no
mau
mero
tupu
te
e
Faatere
te
no
Faatere
Apooraa
mau
mero
Etaretia.
te
o
E
te
putuputuraa o te
Apooraa Rahi i Paofai, i
roto i ta na piha putupu¬
i
turaa
Atete
mai
e
oaoa
Rahi
i
mea
âvaè
te
tae atu i te 14. E
rahi hoi to te Apooraa
9
te
e
teie
matahiti
iriti
e
Apooraa i te
Atete
i
ia
o
âpi
i
i
mau
mero
o
I
te
I
taua
e faaitei te Etaretia.
mua
atoà ra
po
hinuhia
e
faata-
ai
i
te
toroà
orometua te
mau
pipi
orome-
te
te
o
ma
tau
hinaaro
au
tupu te maitiraa Tomite
Rahi âpi a te H.T (Haapii¬
raa
Tapati) i roto i te
piha putuputuraa a te Pu
Atua.
o
a
i
Faatereraa
i
mau
te
Te poroi
mero
fare
ia
faaitoito
oioi
mai
te
-
-
-
âpi tei
ioa
mana
o
Mono
Papai Parau:
E
MIHURAA Josiane
te
Uturoa-Tuhaa 4.
mai,
oia hoi:
Haapao Faufaa:
e
vave
e
âmui
mahana
HEUEA Daniel
Peretiteni:
BENNETT Laîza
Taunoa
Pirae
7.
-
Tuhaa 1
-
Tuhaa
faahou ai tatou i roto i te
Mono Peretiteni:
Etaretia nei.
Mono Hciapao Faufaa:
CHU Jacqueline
TEINAORE John
Papara
-
Tuhaa
Paea
-
Tuhaa 2.
2.
Ei
ôpaniraa i ta tatou mau
faaite, te poroi atu
nei
oia ia
teie
mau
roto
i
oe
taio nei
e
POUR
i
AU VENT DES CYCLONES
ia tuu oe i
i teie mau
tapura ohipa, ia horoà mai
te Fatu, te upoo o te Eta¬
retia i te.puai, te paari e
parau
te
QUEL ÉVANGILE
HENRI VERNIER
parau
QUELLE CRISE
pure
maramarama
i
ta
no
te
na
ra
?
PUAI NOA MAI TE VERO
QUELLE ÈGUSE
POUR
MISSIONS PROTESTANTES ET
eira-
mau
ÉGLISE ÉVANGÉLIQUE A
QUELLE SOCIÉTÉ
TAHm
?
ET EN POLYNÉSIE FRANÇAISE
QUELLE ÉGLISE
Tematauira Tiàtono.
lOTUA Bruno
TUMARAE
Papetoai-Tuhaa
3.
atoà nei tatou i teie ùtua¬
TEHUIOTOA Clet
-
Etaretia.
te
teie i mûri nei te
ohipa.
TEFARIUA Remuna
-
a
teie
no
faaiteraa
te
o
e
hoi
titau
te
no
te
no
orometua
oia
haapiiraa
tairàa
-
Montpellier
Hoiore
Taoahere
te
tua i mûri nei:
-
SATHLKE Rachel
no
Fare
Apooraa Rahi Api
hia ai i
ùtuafare
Joël
i
atu
reva
te
Taunoa.
Papai Parau:
no
ta na
te
no
reira atoà te
i
tapati 9
po
roto
Pureraa
19
ua
ohipa
te
a
28 no Atete:
Mahana pae
faaâpihia ai
e
mau
mai
1987,
matahiti
ÉVANGÉLIQUE
Grégoire
POUR
QUELLE SOCIÉTÉ
POLYNÉSIENNE EN CRISE
HIKUTINI Bill
TERAI Raugatira
FAUA Arthur
COMMUNIQUE:
POUR Y VOIR CLAIR,
OFFREZ (-VOUS)
E
haamaitai
Atua
Etaretia
tavini
tatou
na
ratou
mau
i te
aratai
roto
e
i
cile.
tuu
pure
to
l'Eglise
de
Direction
ia ratou
i teie
i
mau
La
ùtuafare
i ta
na
mau
Te hinaaro nei
roto
e
te
Polynésie
informe ses fidèles qu'elle
ne patronne aucun groupe de
personnes qui fait du dé¬
marchage et vente à domi¬
roto
âpi.
na
i
tatou
a
ta na horoà
no
ta
te
a
tatou
“LE VERNIER”
de
Evangélique
UN CADEAU QUI
AIDE À RÉFLÉCHIR
1797-1963-1985
Atua,
ia fauTaahia ta ratou tavi-
niraa
tera
i
roto
i
tera
e
paroita.
Mahana 8
no
Evaneria
Atete:
fare
pure
âpi
no
Taunoa, tatou atoà tei tere
haere na Tauno^ eita e ore
e
ua
mataitai
te
ohipa
mai
e
Ua
ite
ohipa
hiiru
te
atu
Faatereraa
e
Tomoraa
faaara
atoà
tatou
i
aita
hoê
o
pupu
haere
i
rareihi
eita
ia
e,
mai
e
e
te
mau
teie
te
oti
o
te
PUAI NOA MAI TE VERO
to
na
mau
nei na roto
MIWENTDESCYCLONES PUAI NOA MAI TE VERO
mero,
au
la
i taua
tiàma
mau
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ra.
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Pu
te
taata hoo
rahi tei ravehia
paroita no Taunoa.
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ia i haamana i te
ùtuafare.
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y
LX Jt xxxxJL 1 r X i 1 i~r
^y
y
^^
^
VEÀ
POROTETANl
RURURAA TUAHINEIARUE
I te âvaè Ncmema -i matri, -ta
tatou,
tae mai- te tttau-
ua
faatereraa
Etaretia
atu
pu
mou
Patitifa e vai
(Fidji) e ia tae
te
a
tetiano
vahiné tere-
mau
Atia
no
Taua
ma.
tupu ia i te
Bangkok i te fenua
rururaa ra,
oire
te
i roto i te rururaa
vau
rahi
i
te
no
i Suva
ra
mai
o
roto
no
raa
no
ua
Thailande. E rave rahi mau
vahiné tei tae mai ia au i
te
mau
hei.
A
faaiteraa
taa
i
raro
i te
atu
noa
ua âmui atoà mai
tià
no
rapae mai
te
reira,
SOMMAIRE
ia
Atia,
oia hoi to Marite
(U.S.A),
Afirita,
NiuTirani, Autearoa, Peretane,
Caraibes e to Patitifa nei
mau
mûri aè
teie nei
i
tupu ai te tahi atoà
putuputuraa a te Amuitahiraa o te pene haihai roa
(Fellawship of the least
coin
dre
du moin¬
Conminautê
-
sou).
Teie ia i mûri
nei te tahi tühaa e vauvauhia
atu
Rururaa
i
au
e
te
tuahine
te mau
a
Evaneria
Etaretia
te
i
roto
Porinetia Farani
tei
o
o
no
tupu
aè nei i Arue i te 1 7-18 no
Te tahi mau mero o te Tomite Rahi
ohipa
a
te
roto
i
te
TE AMUITAHCRAA 0 TE PENE
aore
taata.
Te
teie
te
te
hoê
tei
haamata
mau
âmui-tahi-raa
tuahine
i
i
roto
teretetiano
i
te
pae
no
Atia ma. E
âmui-tahi-raa teie tei faa-
tum\ihia
mua
na
iho i te pure.
hau,
e
i
roa
nià
E
pure no te
te faahauno te feia i
no
pure
raa,
e pure
roto i te fifi
e
te
o
ia
au
Teie te huru te tereraa
faanahoraa:
ratou
taime
mau
atoà,
i
ratou
e
haihai
te
haamau
Latine ).
Te
tahi
huma
tei
haapaohia
te
vahiné
mau
crèche
-
rave
(Amérique
àrahu
ia
faaineineraa
te
tahi
riro
i roto
;
i
fare
te
raraa
-
ôteire
(orphelinat )
turu
i
i
te
mau
Patitifa
atoà ia
vahi
hoê
ria
a
e
i
vai
faatu-
atu
i
te
mau
-
tau¬
ia
te vai atu
ua
tae
atoà
roa
i
i
te
hoê
Shanti
faatupu
vahiné
Salomon
i
teie
i
Initia
o
manap
ohipa
e
na
e
ra,
tahi
mai te
o Atia
mau
tae
noa
fenua
no
e
tahi
mau
atoà atu i
Te
vai
atoà
tapao ta ratou i
oia
hohoà
roa
tià.
hoê
haamau
Niu-
Aferita,
tae
e
tatou
roto
tavini
hoi
faaite
hoê
pene
i
te
hiti,
mai
ra
te
huru.
Ua
rahiraa
teie
iho-hia
i
roto
pene
Hoê
ai.
rima
tapirihohoà no te hoê taata
e
pure ra. Te vai nei hoi
te
tahi
mau
pine o teie
tapao e hoohia atu, e 60
tara hoê) e te moni e roaa
mai, e haponohia atu ia i
i
te
âfata
matahiti
te
âmuihia
ai,
i
a
atu ai
i roto i âfata
i
i
roto
oire
te
Amui-tahi-raa i Genève.
tupu
matahiti
tahi-raa,
Eglise Evangélique de Polynésie
française - B.P. 113, Papeete Tahiti, Tél. : 42.00.29.
Administration
Commission évangélique d'in¬
formation - B.P. 113, Papeete -
Tahiti, Tél. : 42.00.29.
Rédacteur en chef
Henri Hiro
Composition
Feit Roland, Koenig Robert,
Margueron Daniel, Teinaore Ralph.
Mise en pages et publicité
EDICOM
Av. Georges Bambridge
Tél. 43.11 B8
i
Impression
Nouveau Journal
Av. Georges Bambridge
Tél.43B3B3
vai
Genève
no
7.000 exemplaires.
putuputuraa
teie
nei
âmui« Veà porotetani » paraît chaque
mois. Il est destiné à ses abonnés
i te reira taime
te
Tomite Faatere
ai
i
te
Editeur
Tirage
te
a
VEA
Photos
i Herevetia.
la
haere haa-
Atamu Floria.
reira
e
P.12
i te
teie
haponohia
a
roto
John Doom
tei
hia,
roto
tamarii
mau
i
Directeur de la publication
te
vai-
e
taime
P.11
i te Atua
tahi
âmui-tahi-
nei
P.10
l'information?
i
te
mai
ra
te
teie
Na
Tirani
te
I teie mahana, ua àti tià
teie faanahoraa na te ao e
fenua
Paratane,
to
ra.
Ei
atu mai ia Marite ma,
rapae
ra
orometua
mau
âmui
te
atu
te
i
te
Ua
no
nehenehe
ruru
Thai¬
mai ia Thailande, Sin¬
gapour ,
Taiwan,
Japan,
Malaisie, Inde,
Philip¬
pines, Pakistan, Caraïbes e
te
vahiné i roto
ia
tià
fare no
haapiiraa pipi-
-
te
vahiné
o
nei
ratou
ia
faatere
ohipa
mau
feia
ei
âpooraa
va
P.16
ma,
ratou
aroraa
Où
te Atua i
o
Quoi de neuf?
te
i
te
atoa
P.14
tau¬
i te tahi mau vahiné i
nei
P.9
i
i
tatou
piiraa i Farani
Eglise dans le monde
e
turu
te
"F.L.C"
te
a
i
o
(puoiraa)
maua
vahiné
mau
nei
i
faaearaa.
mau
roto
te
o
aè
mai
raa
Te Reo Maohi
no
•
églises ont des devoirs
0
faataa
e
P.3
lande, na taua âfata ra ia
i heiapao e tae noa atu i te
pu
-
te
i te hoê âfata ei reira
vaa
e
aore
i
roa
toata
te
tere
rahi
mau
a
anei), i
e pure
tatai tahi
mûri aè i te pure,
ratou
I
o
e
parahi
te
pure
i
roto
(pure âmui anei,
ia
ô
ohipa
te
a
roto
pure e na
te tauturu
i
Atua.
Te
Patitifa nei.
tauturuhia.
ta
ivi
mau
te
atoà hoi
i roto i
ra
i
roto
TE TAHI MAU HIORAA:
te
0
i
te
o
haere
te
HAIHAI ROA.
oraraa
te
oraraa
tuahine
mau
Etaretia,
mau
Tiunu i mairi.
P.2
Rururaa tuahine i Arue
vis-à-vis de la vérité et de
la justice
P. 6
Présence protestante
P.8
Te mana o te Atua i te tae-
rururaa
rahi i
Parau faaite
Les
I
tei tiàhia atu ia e au.
O
'
faanaho
e
te
no
parau
et à
mau
quiconque en fait la deman¬
de. Prix de vente au numéro :
40 FCFP
Abonnement annuel : 250 FCFP.
Abonnement de soutien : 500
ôpereraa tauturu ia au i te
.
tera e
no
i
anireia
mau
E
roto
tera vahi.
tauturuhia
te
feia
f if i,
e
tauturu-
i
te
atoà-hia
roto
faataehia mai
i
te
te
mau
tahi
tuahine
mau
i
FCFP.
i
ôpuaraa
mai te peu te reira ôpuaraa
no te
tupu-maitai-raa o te
Ensemble de la communauté du moindre sou.
Des mains jointes
pour la prière.
rx J iixiiiix i 1 inrxx'T J
L f'X"X"X X X X i X X 1 X X T
J
VEÂ
POROTETAnn
RURURAA TUAHINEIARUE
TOMITE RAHI 0 TE MAU TUAHINE
tuahine, e riro
paha tatou 1 te manao e, a
aha pai ia ta tatou i roto
E
i
te
mau
teie
?
faanahoraa
Eere i
te
ohipa na tatou e aore ra
haapao noa tatou ia tatou
iho, ua ravai noa to tatou
Peretiteni:
KLIMA Rosa
e
E
Mono Peretiteni
fifi.
mau
tià
ia
ù
tatou
e,
e
tatou
ia
toata
âmui
iti
mau
Mai
te
ia
haapapu ia
tià
ifaataa
atu
te
matamua:
EBB Henriette
i
te
ta
mau
ia
no
te
toata
a
vahiné
o
peu
tià ia tatou
ua
te
Mono Peretiteni piti:
TEMAURI Yvette
tatou
hiti
te
i
atoà
i
Papai Parau:
nei.
ao
TAUFA Esther
ia âmui mai i teie rurureia,
mea
faaineinehia hoi e
tatou
(to tatou tere, to
Mono Papai Parau matamua:
SOMMERS Coco
tatou
Mono
e
moni
àhu,
e
ta
tatou
faataa
nei
eita
anei
ohipa),
tuhaa
BENNETT
tià
faataa i
e
ai
pure
Haapao Faufaa:
PITTMAN Jeannine
Ua
tatou,
tatou
âmui atoà ia tatou i roto i
teie
ohipà
"F.L.C".
tauturu
ôpuraa âimii
i
o
tuahine
te
oraraa
i
i
roto
te
I
mau
manaonaoraa,
roto
fare,
i
mau
tahi ' mau ùtua-
i
te
te
tuu
nei
te
tahi
tuahine i ta ratou pene
iti i roto i te ponao mati,
mau
mau
Etare-
te
i roto i te reira
Ôpuaraa.
te
a
Te vai atoà nei te tahi
roto
vau
i
mai
o
to
ù
hoa
ia i to ù
e
ua
turu
Mono Haapao
manao.
maraa
te
i
teie
faatupu
mau
i
te
tuahine
mau
Evaneria,
teie
faufaa te tahi
puraa
raa.
no
i te reira
e
ei
ra,
te :faatumau
maa
âmui
vahiné
papu e
to tatou rima
atoà
o
te
atu
ao
i
te
nei,
mau
e
i
tei
iti
te
tahi
faaine-
te reira
ohipa.
No
ù
iho
nei, mai to ù
hoiraa meii, mai teie tere i
Bangkok,
ua
faaoti au e
te
no
i roto
ra
âfata
inehia
ôpua-
Mai te peu e toro atoà
tatou i
aore
TE MAU MERO TAUTURU:
i
mea
raràhi.
no
faataa atoà
mea
vau
iti i te hiti.
tauturu-atoà-hia mai
Ei
-
ôpaniraa,
Firipi
4/13,
riro teie irava ei irava
àupo na teie âmui-tahi-raa:
ua
i ta ù pene
Ua paraparau
TEHUIOTOA Mere
TETUAITEROI Elimereta
-
MAU IA U RA".
~
Pittman orometua
-
v.
TEHARURU Tara
-
-
METIA, TEI TAUTURU
TIAAHU Edna
-
-
"E TIA IA U TE MAU MEA ATOA
NEI I TE
Faufaa:
DOOM Tetua.
E tià ia parau e, na roto i
teie
mau
mea
haihai,
ua
-
tia
Laîza
e
atoà ia tatou ia
te hoê toata i te mau taime
atoà
Papai Parau piti:
teie
no
HIKUTINI Eri
AKA Miri
PATIA Hélène
GERMAIN
Delphine
TARIHAA Céline
PEINTURES ET VERNIS INSECTICIDES
Qui tuent : mouches, moustiques, fourmis, mites,
termites, etc. par simple contact.
Non toxiques, les peintures et vernis ARTILIN
diminuent les causes de l’asthme en éliminant
les acariens "terreur des asthmatiques".
(Attesté par le ministère de la recherche
et de la technologie).
—
Non toxique
—
Double efficacité
—
A longue durée
-
Intérieur et extérieur.
ARTIIIN la peinture insecticide
AGENT EXCLUSIF
GUILIOUX
TOUS LES MERCREDIS
NOCTURNE
JUSQU’À 19 h 00
TEL:428349-Fare nte
■
_
r-T-T"1 1 t XX'X'J
15^ 155 )5J I5ÿ
y 1^
y Ij;^ ly 15^
VEÂ
POROTETAIOl
(Tuhaa 6)
lE AUA PIPI NO HEREMONA
E
te
taeaè
mau
tuahine
roo,
ia
roto
1
i
na
tatou i
here o letu to
te
teie
atu
atu.
Amene!
hoê
nei
e
roa,
mûri
a
21,
te
mau
faa-
te
ora
faaora
tatou
te
e
i
roto
tupu atoà te hoê
ua
faaineineraa
i
ei
i
tiàrauti
mau
pipi
noa
TAHIARII
tei
MAEHAA
tere
Ta
tatou
teie
nei
tumu
âvaè
Tiurai
1987,
hiti
faaineinehia mai oia hoi, ia ara
to
tei
hui
te
faaroo
i
te
e
o
i
âvaè
Tiurai
0
TE
MAU
PIPI
tahi
pipi
a
te
mau
pae
o
ai
i
te mau
roto i
rururaa
atoà
haere
(centre
vacances),
de
faaineinehia
I
roa.
te
matahiti
I986
ia
tatou,
raa
a
ua
te
rururaa
i
atu
4
e
taua
mono
faatere
te
ra
i
te
a
nanahi.
mai
I
te
16
o
e
ia,
E
tupu te reira ruru¬
i
MOOREA.
E
huru
toru
tupu i teie âvaè
e
e
Atete.
1- Rururaa H.T
(C.P.E.D).
Ui-Api
(U.C.
J.G).
3- Rururaa C.P.C.V.
Rururaa
I
0
toru
MAEHAA
riro
mau
taua
tae
taua na
e
i
rururaa
e
ôperehia atu te
pipi orometua i roto i
mmiraa
mea
ia
riro
pipi
ei
tiai,
faaineinehia
Epeatu
ra,
taua mau
orometua no
âvaè
i
roto
tamarii
no
a
ra.
atoà
ei
Te paturaa o te mau fare âpi i Heremona.
No te
te
mau
tiàrauti
no
te
ù
ineineraa
Ei
to
parau
ia outou na;
ôpaniraa i ta tatou nei
âpi no Heremona, a
farii mai i te tapao aroha
o te âua pipi,
mai te faa¬
faatere
ra :
e
ruru¬
faaohipa i ta na
tu-ite faatere ruru¬
mahemo
te
ma
e
mua
faaineineraa
pipi
mau
teie
rururaa
tei
Ua
faa¬
TAPATI,
2-
mau
ei
o
Novema
TAHIARII,
rururaa
E
Tiunu, Tiurai
tupu te ruru¬
MARII.
rera
na
e
i
tupu teie
âvaè
rururaa
o
E
rururaa
Rurutu, e ua tae
pipi orometua i
TETARIA,
e
ia
o
faa¬
VIRITUA
o
i TAHAA.
raa .
te
tià
i
rururaa
raa
raa
Hou
mau
parau
parau
I RAPAE
o
faaohiparaa ia i ta
tu-ite faatere
te
no
FAAINEINERAA
te
rururaa.
A
te
na
C.P.C.V
te
3 pipi orometua
raua
ohipa e tupu nei.
atu,
TETARIA,
MARII, e teie
V.,
tere
no
te
mau
.
E
no
mata-
parau
i
te
haere
faaineineraa
no
pipi
mau
roto
Teie
rururaa.
mai
ia
te
tae
tere
e
mau
pipi
matou
e
faatae
atu
to
te
e
noa
atu
i
orometua,
hinaaro
i
nei
i
e
e
hoi
au
outou
ta
titau:
e
ore
te
rii
hui
faaroo.
e
a
outou,
titau
hoi
i
ta
ra
te
ta
ù
i
tama¬
haaputu i te taoà na
metua,
haaputu
o
na
Torinetia
Mauruuru!
vau
ia
o
te
atu
ore
i
outou,
ia outou
haere
e
faateimaha
aore
te
roto
e
te metua ra te
te tamarii". II
12/14.
mau
"Inaha,
nanahi.
o
te
toru
teie,
o
Endy
a
Taiarui.
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1^M )H
j
veA
POROTETANl
LES ÉGLISES ONT DES DEVOIRS VIS
déclcæe le
nous
pasteur
SAILALI
PASSA, Président
de
l'Eglise Evangélique de Eouvelle-Calédanle.
De
Tahiti début juin 1987, en route pour
tenait une session de la CEVAA, le pasteur
Sallall
Passa,
Président de l'Eglise évangélique de
Nouvelle-Calédonie, a bien voulu rencontrer le Veà pour
à
passage
l'Uruguay où.
se
discuter de
la
situation dans
Territoire et
ce
des pers¬
s'ouvrent à lui à quelque mois d'un réfé¬
rendum pour le moins contesté dans sa forme et son oppor¬
tunité. Le texte qu'on va lire tranche sur les discours
officiels qui se veulent rassurants. En réalité tout
discours simplificateur .sur la Nouvelle-Calédonie est voué
à être démenti par les faits.
A l'ouest de notre Poly¬
nésie,
l'avenir est plutôt sombre: Calédonie, Fidji,
Vanuatu, trois pays mélanésiens qui accouchent diffici¬
lement de leur propre histoire sur un fond de menaces
extérieures, peu propices au laisser-aller Idéologique des
stratèges occidentaux. Pourtant lorsqu'un peuple veut se
libérer de chaînes qu'il ne supporte plus, lorsqu'Il est
viscéralement convaincu que le saut dans un avenir Inconnu
est préférable aux passé et présent réunis dans un même
refus, quel doit être le rôle de la puissance adnlnl&tratlve ? Sans doute chercher un compromis acceptable en
rapprochant les points de vue. Chacun doit être aujour¬
d'hui persuadé que l'arithmétique électorale, dans rm pays
"occupé" par l'armée et débordant d'injustice ne résoudra
pas la question. On parlera encore longtemps, hélas, de la
pectives qui
Le Pasteur Sailali PASSA
REFERENDUM
demande si le référendum
Nijuvelle-Calédonle.
pas
Le
J'ai
posé;
je
m'inquiétais
du
référendum, parce que la
démocratie a toujours été
pays
bafouée
des
témoignage du pasteur Sallall provient d'un home
sa réflexion est nuancée. C'est le responsable d'une
Eglise fortement motivée, mais critique de tous les pou¬
voirs. L'Eglise Evangélique de Nouvelle-Calédonie connaît
son histoire et le peuple sait ce qu'il doit à l'action de
ens
pasteurs, parce que, condamné jadis à mourir sur
l'autel peu glorieux de la colonisation. Il a pulsé dans
l'Evangile une arme infaillible: LA VOLONTE D'EXISTER.
SITUATION PRESENTE
Les
vis
à
de
la
vis
de
la
vérité
et
justice: il en va de
leur
responsabilité
en
période de conflit; notre
Eglise est contre la vio¬
lence; mais sait-on comme
subissons,
de
la
part des autres, violence
économique, politique, de
la petrt de ceux qui ne nous
respectent
pas.
Aujour¬
d'hui,
la
Nouvelle-Calé¬
donie
est
vin
pays
occupé
par
1'armée
française.
Notre Eglise est pour l'ordre, mais elle ne se fait
de
1'ordre
pas
complice
nous
en
existant
en
moment.
ce
Actuellement
1'ordre
certes,
chez
règne
nous.
côté
du
seulement
ni
du
FLNKS
du
côté
ni
droite,
la
de
la
L'Eglise
L'histoire
France
et
les
(alcool);
pour
un
1'argument, qu'alors,
n'ayant pas
été
l'ordre
c'était à chacun
de
faire
régner l'ordre:
chaque citoyen ne peut être
patron
de
la
justice!
L'Eglise catholique offi¬
cielle
n'a
pas
réagi
à
cette
affaire,
mais
un
groupe
de
prêtres,
ils
maintenu,
étaient
une
de
quinzaine,
faire
eux
mesure
pasteur
Mélané¬
les
sont
sous
mobilisés
et
nous
avons
gagné.
Eglise
Plus
tard
notre
a cherché à obtenir
des droits légaux pour les
Canaques. Plus tard encore
1'administration a cherché
possibles, mais à cause de
la signification du réfé¬
rendum
se
passer
L'avenir
les
que
va-t-il
après?
du
dans
des
Nouvelle-
pays
n'est
fusils
dats ,
nous
notre
confiance,
fusils
ne
des
pgis
sol¬
devons
changer
si nous
voulons
faire
régner
la
paix dans notre pays. Les
sont pas un moyen
de
dialogue. Mais le pro¬
blème, en Calédonie, c'est
qu’il y a des gens qui ne
veulent
rien
pour
certain
racisme, nous nous
interrogés sur le
repeupler la Calédonie
minoriser les Cana¬
ques. Et je me demande sans
"Qu'est-ce
qu'on
chez les Cana¬
La
richesse
du
pas
?
ques
sous-sol
tains?"
gêne-t-il
On
cer¬
séparer
Evangile et politique, les
ne
deux
peut
sont liés,
échapper.
on
ne
peut
sommes
sens
de
la
c ' est
sans
doute
fraternité ;
1 ' un
des
rôles des Eglises d'éduquer
à cette fraternité.
Quand
il
y
a
partage,
il y a
équilibre,
mais
ce
n'est
pas le cas chez nous.
TACHE DES EGLISES
tant
moral
Moteurs hors-bord JOHNSON.
Bateaux alu et plastique.
Te mau huru tauihaa atoa no te rovai. Te mou mohina hopu.
Matini matai faa'i mohina. Matini tapiri JOHNSON.
Te mau poti auri e te mea tito.
FARE UTE - BJ>. 62 - PAFEEIE - lÉl. 42iJ».94
UTUROA - RAIATEA.
TARAVAO
tXJXJLXll
1^1 s
Et
chacun
la
à
Tout pour la pêche.
Bouteilles de plongée. Compresseurs à air.
'al
de
Calédonie.
et
responsable
religieux, j e me
que
Quelle est la signification
L^pecialiste
/ de la mer.
^
pour
habitants
partager, et
accusent, nous
Mélanésiens, de vouloir les
chasser.
En
face
d'un
En
haitait ,.
Une gamme de 22 modèles
non seulement à cause
violences
toujours
nous
personne
solution
l'avenir de notre
tons pour
ceux-là
y
n'a obtenu
qu'il
sou¬
que
se
d'exister,
cesse;
et
c'est
du
combattre
le fléau:
l'arme que nous avons uti¬
lisée
c'est
la
volonté
n'aime
communiqué
de
presse
dans lequel ils s'interro¬
geaient sur la justice en
cette
siens
ont
un
dénonçaient
inj uste.
la
Mélanésiens
et
l'influence
aussi
Nouvelle-Calédonie
entre
Mélanésiens
jameiis été claire: on
a
cherché,
pendant l'ère
coloniale
à
faire
dispa¬
nous
que les
assassins de
Hienghene aient été libérés
décidé
les
n'a
Leenhard
selon
Pons
Nouvelle-Calé¬
donie.
raître
fait
Monsieur
en
communi¬
qué de presse pour dire
qu'il est inadmissible pour
a
à
que
JUSTICE INJUSTE
Eglises ont des devoirs
dit
ne
être l'autel sur
lequel un peuple va être
immolé.
Nous nous inquié¬
va
^
Seivice après-vente - Pièces détachées.
Tel : 66.35.83
Tél: 57.14.56
VEÂ
POROTBTAm
-À-VIS DE LA VÉRITÉ ET DE LA JUSTICE
de
l'Evangile dans
de
texte
crise?
un
con¬
Que
si¬
pour
nous
d'être
"prochain" des autres dans
gnifie
un
où
contexte
dans
mon
Face
à
doit
faire.
je suis nié
existence?
financier
soutien
Fédération
France.
de
la
protestante
de
Ils
LIMONADERIE
aussi
vont
des juristes sur le
Territoire pour veiller dès
la
préparation
du réfé¬
rendum, à ce que tout soit
envoyer
SINGAPOUR
normal.
la
gravité de la
situation, notre Eglise se
demande toujours ce qu'elle
émise
L'idée
d'organiser
N.C.
que
Nous
avons
une
émission
il
radio
par
semaine
Dieu,
une
car
n'est
pas
avec
les
uns
contre les autres? On pour¬
rait commencer par demander
émission
les
pardon,
tous
ensemble,
catholiques et protestants,
faire
pénitence,
demander
à
Dieu
puis
de
faire
triompher
la
justice
et
l'amour qui sont absents de
la
vie
donie
et
télévision
quinze
jours.
faire
attention
dit ;
on
peut
à
On
ce
en
Vallee de Tipaerui
une
tous
IA TUPU NOA ATU TA OUTOU
doit
qu'on
parler
l'injustice, mais
TAMAARAA(ORO'A,
de
s'ap¬
FAAIF»OIPORAA, E MAHANA
puyant
sur
un
texte bi¬
blique ... Le film sur le
pasteur
Leenhard,
par
exemple, n'a pas pü être
FANAURAA,)
diffusé.
Nouvelle-Calé¬
en
B.P. 235 PAPEETE Tel: 42.03.69
une
prière
commune,
ou
journée de prière. Mais
va-t-on dire à
EMISSIONS A R.F.O.
été
a
A MA'ITI IA
.
RELATION
AVEC
LIMONADE
EGLISES
LES
A ANI NOA MAI,
DE FRANCE
PROBLEMES GEO-STRATEGIQIJES
L'E.R.F.
nous
informations
tion
en
demande
sur
la
créée
les
causes
en
prison,
pour
des
associa¬
français
défendre
Mélanésiens
ceci
grâce
E AFA'I -ROA- HIA ATU i TE FARE
TE GLACE E TE
des
situa¬
Nouvelle-Calédonie;
par
ailleurs une
tion d'avocats
s'est
SINGAPOUR
au
Nous savons
qu'en ce mcanent
FAATO'ETO'E A TO'A.
le
Pacifique est très con¬
par les super puis¬
sances, l'URSS et les Etats
Unis et nous savons que la
voité
France
de
constitue
recours,
de
une
sorte
référence;
MONDE
MELANESIEN
ET
MODER¬
NITE
mais
nous
aussi
savons
qu'on se heurte à d'énormes
intérêts, à d'énormes sys¬
tèmes,
ne
même
que
contrôlent
les
Etats
qui
dépassent la compétence des
gouvernements
et
parfois
des
Eglises.
Nous
sommes
conscients
et
pas
de
ces
pro¬
blèmes.
Mais
jusqu'où
s'amuser
avec
1'intérêt
d'un
peuple?
tons
toutes
Nous
les
combat¬
nouvelles
idôlatries.
Notre
société veut
évoluer,
mais à partir d'une concep¬
tion de 1 ' avenir qui nous
est propre. Nous avons
dans
connu
le
passé des échecs
lorsqu'on ne reconnaissait
pas notre personnalité ; on
ne
veut
pas
répéter les
échecs
d'autrefois.
Nous
souhaitons
pour
un
développement
l'homme.
Inteirview, titres et
taires:
commen¬
Daniel MARGUERON.
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a la çJMMM'Çi'*2! ^
^ îï'îl? *52*
y
VEÂ
POROTETANl
PRÉSENCE PROTESTANTE
LEENHARDT
Maurice
LA
ET
NOUVELLE-CALEDONIE.
Lorsqu'on
évoque
Nouvelle-Calédonie,
Ethnologue et Missionnaire
fait
on
référence
souvent
au
ethnologue
missionnaire
Maurice Leenhardt : 1878-1954
la
Maurice
Leenhardt
l'action
en
dont
faveur
des
Mélanésiens
LA FORCE
dépasse
par
le strict
l'Eglise évangé¬
rayonnement
son
cadre
de
lique.
Le
Passa
y
également
pasteur Sailali
fait
allusion
février
DU TEMOIGNAGE
Un des messages laissés par Maurice Leenhardt est que la répression n'est jamais une réponse
Présence protestante lui consacre
son émission du dimanche 8 février à
70 h :
Maurice
Leenhardt,
à
l'écoute de l'homme kanak. Avec
James Clifford, André Leenhardt et
Jean Guiart. Une émission du pasteur
Jean Domon.
suit
est
extrait
de
l'hebdomadaire
protes¬
du 7
victime
d'une
embuscade,
rée, essentiellement urbaine, qui ne
demande qu'à négocier, même si elle
maîtres, renvoyant les blancs au ni¬
où ils excellent : la technologie
et le secteur tertiaire.
veau
une
analyse
encore solide
Maurice Leenhardt avait construit
une
utopie personnelle, faite de la co¬
existence de la société canaque et de
petits colons, alliés contre les mono¬
poles coloniaux. L'évolution des
et
pour lui faire un rempart de leurs
corps. A un moment il ne survivait
1987-
aussi une opinion européenne modé¬
sous
bât
daté
La perte de confiance par les Cana¬
peu les moyens d'une économie ru¬
rale dont les Canaques seraient les
pagnaient pourtant toujours ses dé¬
placements, pour éviter qu'il ne tom¬
"Réforme"
ques est due au refus de comprendre
des projets parfaitement raisonna¬
bles : former leurs enfants et les faire
accéder à leur part normale d'em¬
que du travail forcé, et y créer peu à
devait succéder, un doux.
Des Mélanésiens à cheval accom¬
L'arti¬
qui
canaque maintenue à l'étroit dans le
cadre de Réserves calculées à l'épo¬
pratiquement chassé de son poste
la pression des milieux de colo¬
nisation, plus tard professeur à
l'Ecole Pratique des Hautes Etudes,
était, comme Marcel Mauss auquel il
Tahiti.
à
cle
ancestrales, y redéployer une société
Le pasteur Maurice Leen¬
ce
diffusée
plois ; à défaut d'emplois immédiate¬
ment disponibles, retrouver les terres
hardt
(1878-1954), vingtdeux ans missionnaire de la
Société des Missions de Paris en Nouvelle Calédonie,
émission
pasteur
une
a
d'exception.
Espérons
qu'elle sera prochainement
février
capables de témoigner, de résister, mais aussi de réfléchir et d'attendre « l'heure de la raison ».
a
1987
télévisée
tant
efficace au plan politique et qu'il faut de préférence travailler avec ceux qui se sont montrés
7. Présence
consacré en
page
protestante
comprend mal ce qui se passe. L'ana¬
lyse de Maurice Leenhardt resterait
donc valable, si du moins on avait le
courage moral de cesser d'écouter
les plus violents parmi les Européens.
En
Nouvelle
Calédonie,
l'em¬
preinte congrégationaliste de la Lon¬
don Missionary Society, dont Mau¬
rice Leenhardt avait compris l'impor¬
tance opérationnelle — il me recom¬
mandait le respect absolu des déci¬
sions des paroisses —, puis l'ensei¬
gnement d'un protestantisme libéra¬
teur à connotations
messianiques (li¬
bérateur de l'oppression,
libérateur
du désespoir, libérateur de l*alcool, li¬
bérateur de l'ignorance) a formé [es
cadres
de
l'indépendance
des
Eglises, avant ceux de la volonté d'in¬
dépendance politique. Maurice Leen¬
hardt
prétendait
former
des
hommes : « d'initiative spontanée »,
place que des maigres subsides
rassemblés et envoyés par sa mère,
Paris comprenant mal les motiva¬
tions et la méthode de ce jeune mis¬
sur
sionnaire, qui tentait constamment
de pousser plus loin une analyse ap¬
profondie de la culture canaque,
considérée par tant d'autres comme
choses païennes à oublier. Certains
de ses collègues le dénonçaient
comme un
dangereux rêveur. Grands
colons et fonctionnaires organisaient'
des réunions pour chercher com¬
débarrasser de Leenhardt.
l'accusait de tromper les indi¬
ment se
On
gènes et de vivre à leurs dépens. Ses
collaborateurs ont témoigné de la
grande misère de la mission de Do
Néva, qu'il avait fondée, et où l'on n'a
longtemps mangé que du riz sec :
« Mais,
disaient-ils, avec émotion,
Missi
et
Madame
mangeaient
construitBHB
Maurice Leenhardt a tout construit
place, la méthode missionnaire li¬
bérale qu'on ne lui avait pas ensei¬
gnée au départ et qu'il avait pressen¬
au
travers
de
de l'arbitraire subi tout en se mainte¬
nant dans le cadre, si souvent dépas¬
sé dans la pratique, des lois en vi¬
Maurice Leenhardt croyait
force du témoignage calme, il
sur
tie
souhaitable, aux abus du travail for¬
cé, enseignant à ses élèves, pasteurs
et diacres mélanésiens, à témoigner
gueur.
comme nous ! ».
HH tout
Maurice Leenhardt en 1952.
médiaire ; la résistance, moralement
son
étude sur les
Eglises éthiopiennes d'Afrique du
Sud ;
renseignement adapté qui
n'existait nulle part ; l'existence po¬
tentielle d'écrivains canaques, dans
la langue vernaculaire, dont il a pro¬
voqué, rassemblé et en partie publié
les manuscrits ; la possibilité d'intro¬
duire les Mélanésiens dans l'écono¬
mie monétaire, en leur apprenant
d'abord à lire, écrire et compter, dans
leur langue et en français, avant de
les aider à organiser la vente de leur
à la
s'est
opposé à la rébellion de 1917, dont il
craignait, à raison, qu'on essaye d'en
rendre responsables les cadres pro¬
testants formés par lui. Il envoya ces
derniers, Apu Hmae, Kiam, Tnéin, Ao,
à travers les massifs montagneux qui
partagent l'île en deux, pour parler
aux hésitants et obtenir que se reti¬
rent des pans entiers du mouvement.
Le devin Paétou, inspirateur et tête
pensante de l'insurrection, ne voulut
se rendre qu'à Maurice Leenhardt,
qui l'amena lui-même au Gouver¬
neur.
vies humaines, dont celles d'Euro¬
péens de la côte Est recueillis par lui
sur son
^
production directement sur Nouméa,
en
terres piour
lesquels il servit d'inter¬
bateau.
une politique^
de rapprochement
court-circuitant les commerçants
européens locaux, peu scrupuleux
dès qu'il s'agissait des Canaques ; la
■protection, difficile, contre les spolia¬
tions foncières qu'il a réussi à freiner
par moments ; le nécessaire retour
des terres, expérimentant, à Houailou
et Poindimié, les premiers rachats de
Il avait sauvé des dizaines de
J'ai vu, le 3 janvier 1948, un doua¬
nier caldoche, cracher par terre dans
son dos en me disant ; « Ce salaud
qui voulait empêcher les Canaques
de travailler ! ». Mais j'ai aussi en¬
tendu, la même année, le regretté
Louis Devillers, à Houailou, qui avait
participé à la répression de la rébel¬
lion de 1917, m'avouer spontané¬
ment :
C'est le vieux Leenhardt
Conseil Général de Nouvelle Calédo¬
nie, à la déclaration de James Daly
préconisant en 1934 une politique de
rapprochement et de développement
économique des tribus : « ... avec
qui il faudra bien vivre ! ».
Le
capitaine de gendarmerie Me-
nier, avant d'être renvoyé en France,
avait mis en œuvre, plusieurs années
durant, une politique de développe¬
ment de l'agriculture canaque. Le
père Luneau, admirateur de Maurice
Leenhardt, peu suspect d'indulgence
vis-à-vis de l'Eglise protestante, orga¬
nisera, d'abord dans la région de Canala, un mouvement catholique cana¬
que d'auto-développement fondé sur
la construction de routes par corvées
volontaires et le transport direct à
Nouméa de la production de café des
villages enclavés. Décalés dans le
temps, mais nourris à la même
source, ces projets survécurent à
Couple pastoral issu de Do Neva.
leurs auteurs. Ils aboutirent à la re¬
cherche constante de moyens de ré¬
choses et des gens a dépassé ce
stade. On ne domine plus de force
flexion et d'action autonomes qui
sous-tendent aujourd'hui le mouve¬
ceux
qui sont passés par les écoles
de la République. Les diplômés cana¬
poids majoritaire, longtemps utilisée
avec une grande prudence, a été fon¬
dée par les élèves mélanésiens de
Maurice Leenhardt et ceux du père
ques pèsent sur le marché, et le refus
de les accepter en fait les chefs d'une
révolte qui n'a pas entièrement les
mêmes caractéristiques qu'ailleurs.
L'influence de Maurice Leenhardt est
sensible dans la modération des po¬
sitions et des comportements des
Luneau.
Eglises Evangéliques locales. Il existe
ment
vers
l'indépendance. L'Union
Calédonienne, premier parti politique,
où les Mélanésiens disposèrent d'un
m:xXI1 I 111 il iixm
y I5Î ^
«
qui avait raison ! ». On a assisté, au
agissant avec courage et sang-froid,
sachant peser les données des
problèmes.
Un des messages laissés par Mau¬
rice Leenhardt est que la répression
n'est jamais une réponse efficace au
plan politique et qu'il faut de préfé¬
et
rence travailler avec ceux
montrés capables de
qui se sont
témoigner, de
résister, mais aussi de réfléchir et
d'attendre l'heure de la raison.
Jean GUIART
XXX 1 1 1 t Lm
521 ^ 52 5^ 52 >5252 52152 52 52152 55 52 52 52
veA
POROTETAMl
TE MANA O TE ATUAI TE TAERAA MAI
IO TATOU NEI (puoiraa)
Uiraa;
Aita
anei
hoi
hoi
Auaa
tatou
i
tatou
faahou
Hahi i te aha.
a) Halîi i te aratairaa a te
mau Ati-Iuta piri ture.
tatou
to
hoi to tatou
aore
i
mata
po,
teirià
mau
i
turi,
i
pouri i teie èvaneria tei
mai
vai
e
io
tatou
faaite
mai
ia...
ia
tatou
haamanao
faaararaa
i
te
tatou
to
i
faahiahia
numera
mau
te
Peretiteni
te
a
Etaretia
te
O
eita te numera
Mai te peu e,
ra
tatou
i
haàvare.
e
topa mai
faito. E aha te tumu. 0
rahi ia no te hoê mau
iho,
mutaa
te
te
£ei
o
0
tei
hahihia
tahi
pae
o
tatou
nei.
atu
te
mai
iho,
tei
e
haapaoraa
e
te
te
âfai
mai.
vare
E
ia
i
tatou
mau
i
feia
ra
te hoi faahou
haapii mai ia
e
èvaneria
taua
noa
tatou hoi i
haapii ê na ia ratou. Aore
ra ratou i tiàturi, na teie
nei
a,
ta
o
ia hahiraa atu ratou i taua
Ati-Iuta
mau
o
to
tatou
iho
hahi
to
i
te
Ua
ratou
manao
taata
faaauraa
i
te
No
ta
te
i
èva¬
ohipa
te
Tiurai
mea
aore
a
èvaï\eria io i roto i to
te
ratou feruriraa.
piri
Te hui faroo,
orometua,
tiàtono, tuahine e taeaè,
parauhia e ètaretia, ui âpi
tEine e vahiné, tae noa atu
i
te
ture
ra
Taua
to ratou ia vareraa.
tei fefe
E
mai
te
èvaneria
Mana
i
ra
o
tei
èvaneria
te
anaè,
Atua
e
o
ia
e
haama,
e
o
ia
i
te
ta
ora
oia
te
ore
roa
haapeu ra
na
ora
e
ra, e na te èvsineria i mau
ia na-. 0 te manao taata tei
hahi,
tei
e
i
hsiama
taua
E
tapao peu maitai ra.
mau
anei
te
iho
atu,
mau e, no te
ia i na reira ai
te
o
e
tatou
no
reira
peu
o
èvaneria
té
na
ê
na
taua mahana faataahia no
no
to
0
ia i
ai.
huna
e taua èva¬
aita e huru-ê-
hahi
i te ori...
roa
te èvaneria o
Pipiria nei a,
raa.
la àhu i
faaau, tei
rau
te
mau
rau-raau,
tei
tuu i te hei i te upoo e i
te
àrapoà, tei àparima e
neria nei
a
tamarii.
mau
to ratou mau àhu
tatou
o ta
e,
taua
tei hahi atu,
nei
io
mai
èvEineria
ratou
mai
i
a
Na
nei.
te hahi nei tatou. Na te
e,
numera
haameiramarama
to tatou mau àau
e
tae
te
maqhi.
raveraa.
manao
mau
nunaa
neria
Aore
teie
hahi, e tià ai ia
taata tei
hahl nel.
e
hui
te
oaoa
ta
e
faaroo
haamaitairaa
Atua. 0 te
hsihi
i
ârueraa
na
i
te
taata teie
manao
haere
noa
te
Taramo
nei, na
rapae mai i te oraraa èva¬
mau.
e
neria.
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taata.
Teie
Parau
mau,
e
manao
taata
tei
te
Taurua
varua
no
hanahanaraa
io
i
tatou
roto
i
i
0
to
hahi
i
faa-
te
èvaneria
te
nei.
rahi
rave
mau
tei
ratou
parau
iho
àau
ohipa rapae roa teie
e
faatupuhia nei, e ohipa
Tiurai e Taurua ohipa tino.
Té mau hei i te upoo, i te
àrapoà, te mau àparimaraa,
e:
te
e
ori
e
ua
rau
haereraa manao.
atu
a
mau
ta
100
i
f aaue
mai :
"la
hamiru
fenua
atoà
i
haamaitai
lehova.
ia
E
lehova ma te
i
mua
i
te
ta
haamori
oaoa,
na
e
aro
te
ia
haere
ma
te
la ite hoi outou e,
lehova anaè te Atua, na
1-Aita
BUINHAM
I
e
i
mamoe
no
hamani
e
e
no
na
taata no na e
ta na ra âua.
Uiraa hopeà:
E aha to tatou
meinao.
(te
Atua
te
o
Na
i
roto
manao,
iho
àau
Teie te tahi
e
mau
ù
to
mai
tae
e
pahonoraa
mau
tatou
uiraa
teie
mau
rave
ta to
pahono.
e
manao,
Meina ra
taua
nei, ua tae
aha ia te manao.
2- To
to
pahonoraa:
tatou
e
i
mai
ua
io
tahi
te
manao...
ia
faaohipahia ra,
feia
FOURNITURE de tous MATERIAUX de SECOND OEUVRE
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—
CARRELAGES.
MOQUETTES.
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SANITAIRES
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LX XT~JL~X 1 1 1 I 1 1 1 1 1 1 1 1 J
i
auraa
eiaha i
tei ite e
anaè
to
mau,
na
ra
a
te
outou
te
nei
ao,
e
noa
3- Faahou a te manao, no te
puai
o
taua mau
faaroo
Mitionare ra, i faahanahana
ai tatou i te èvaneria o te
Metia
mai
te
haama
ratou
mau
te
au
fafau
a
te Fatu.
(hara)i
te
no
mea
0
o
teie
te
tahi
rahi o teie nei ao, te
pouri noa nei a ia.
I loane 2/9: "0 tei parau
e, tei roto oia i te marameirama, e aore i aroha i ta
na taeaè ra,
tei roto o ia
pae
vai
i te
pouri”.
"0 tei aroha i to
:
taeae,
ra
roto
i
aore
ia
e
tià
ia
i
te
maramarama,
e
turoriraa i roto
e
ia na".
e
i te feia
hahi
tahuti
maramarama
tei
peirau
haere
nei i to ratou haerea.
atoà
te
noa
Irava 1
maramarama
CARRELAGES SANITAIRES MOQUETTES REVETEMENTS DIVERS
nei
na
te
na
no
vai
te
ia,
eiaha teie Mana ia vai noa,
to
miti
no te mea te
outou
fenua,
èvaneria) io tatou nei.
rahi
tatou,
0
i te aha ?
manao
Mana
te
o
tatou
Tél : 42.00.56
To tatou
tatou
hoi
Ouvert du Lundi au Samedi
Angle rue CLAPPIER et rue Albert LEBOUCHER
himene.
na
Pts
ore.
"0
tei
aroha i to
na
ra
roto
ia i
te
haere
noa
ra
11:
Irava
ore
ra
i
taeae, tei
pouri, e
te
na
roto
i
te
pouri,
e aore o ia i ite i
taua vahi ta na e haere ra,
no
te
na
mata i
mea
ua
te
haapaohia
to
pouri".
0
i te parau
Heimau.
LX X X iXXTX'XXXXX’XiXiJ
VEÂ
POROTETADIl
O MAUA ATOA O TE ATUAI TE ARORAA
Ua tupu te faaavariraa o te
fare âmulraa a Nafatarl no
te
1987
i
E
•
aohia
6
te
no
Antonio
o
E
or.
0
te
auraa
o
o
ta
oe
ia
e
49/21,
Ita.
9/1-2,
Mat.
4/1216, Firip. 3/14 vm.
Firipi 3/14 vm:
ia..."
tià
nenei
nei
atu
.ai
nosia
ioa,
aha
taua
ohlpa rahi i haahia mai
te
anaè,
atoà, i
te
"àroraa" mai. A tapiri
noa à i te pae o te Atua i
te àroraa ia upootià to na
49/21: "0 Nafatarl
àiri
tuu-noa-hia
e
e
ra.
e
oe,
eere
ia
e,
o
oe
ra
te
Atua
e
i
hinaeiro
ra,
tapeà;
"0 maua atoà o te
Atua i te àroraa". I roto i
ioa
Ten.
Pipiria:
nei
teie
i
tumu
te
ra
Tenete
o oe
ia
roto
tuu-noa-hia
Nafatarl
tuu-noa-hia
maitatai
mai".
ra,
ia.
E
parau
na
e
parau
ta
E
haamaitairaa
latopa, te me tua
parau
teie
na
tane
o
Nafateiri
taeaè,
mau
to
no
e
tamaiti
tel
ta na ra vahiné o
o
i
Rea
ra
ta
horoà
ai
Rahera
veihine
taotohia
e
ei
tama
na
Ua
rave
o
te Patireia
ia
to
na
Pira
ia
i
Rahera
o
f aaino-noa-hia,
mea
aita
ta na
e
i
tau
i vai na
ai
mau
te
Faaroo Teretetiano i Aimeho
Nafatarl :
?
Ua
reira
i
roto
i
te
i
te
la
èvaneria.
noa
i
oe
Parau
te
àiri
te
àihere
e
0 Nafatarl
ioa
atoà
oti
Evaneria,
ia
teie
no
nehenehe
i
roa
o
te
fare
i
te
ta-
faanehenee
tupu âpi e
rii tahe ra.
Nafatarl,
ia
Nafatarl
e
rahi.
rama
te
feia
i
maru
ratou
hoê
feia
maramae
haere
ratou;
e
te
no
a rave
atoà
maua
ia
ra.
oe
te Atua ia
o
tupu
hinaaro
te
Evaneria.
0
o
te
o
te
atoà
maua
Te
àro,
taata tere¬
te hoê ia taata
o
àro
i
roto
àro
i
te
i
teie
nei
ao;
te ohipa
tià ore, ia tupu te parau e
te ohipa tià, te parau mau,
aroha
te
Fatu.
I
te
a
e
te
hau
e
i
o
Teie
atu
Nafatarl,
roto
e :
ra,
atoà
te àroraa
o raua
Etaretia tere¬
te
teretetiano
na
àroraa
teretetiano
anaè,
Fatu; e
a
to
o
taua
na
o
to na
ioa
i
roto
taata
eere
o
parau
te
0
maua
ia
ra
te
te taata
tahi ia,
o
tatai
i
auraa
teie
o
atoà
te
o
Atua ia àro".
to
Te
ite
ia
ra
tatou
e,
e
piti
Nafatarl:
Nafatarl
taata,
e
Nafatarl
ôfal
(fare). Te Nafatarl taata,
o
Neifatarl
te
te
Nafatarl
noa
ia;
o
e
ai ;
ia;
âreà
e
tapao
tapao e te vai ra
Nafatarl
tari
mau
fare,
i
taata
eere
No
taata.
Nafatarl
Nafa-
fare
Nafatarl
no
ra
faufaa
mea
ia
tera mea
tari
Nafatarl
o
Nafatarl
fare.
vai
o
te
taata
ra
No
Nafa-
patuhia ai o
i
fare.
E
atoà e,
no
Nafateiri
maitai
aè
mea
papu
Nafatarl
Nafatari fare. la ore o Nafatari taata ia tcmo i roto
ia
Nafatarl
fare
no
te
taata i tataihia
ai
ia na.
hui
te
o
faaroo
nei,
Nafatarl.
tatai
e
e
marama-
oti
ua
auraa o taua
A peirau oe e
Nafateiri i teie maheina e: 0
icia
tetiano
te maramarama.
itea
e
nei
fare,
oe
faaohipa i te
E
parahi noa i roto i
pohe ra, e hitihia
pouri,
teie
o
te
faa-
ohipa i te èvaneria, e mea
faufaa ore o Nafateiri fare,
e mea faufeia ore te reihireia
mirloni i haeimaueUiia no te
te
na
te
Te
àroraa
âvari nei.
fare i Nafatarl taata ai.
Teie te auraa o teie parau:
au
atoà
maua
te
nehenehe ta
auraa:
a
hiaai
I
auraa.
0
i
tetiano.
to
taahla
Atua
te
atoà ia
Nui nei.
Nafa-
e
Evaneria
te
0
Nafatarl.
atoà nei ia huru
noa
te
o te
taata
noho i roto i
e
Haumi ;
no
te
pupu
feire, ei
o Nafa-
ai
tari teiata.
latopa i faaau i ta na
rama
teie
tupu al
hanahana
te Atua.
o
te
o
f aa
taata
noaa
ia
Eiaha
tere¬
tatou
o
ia
o
moè
la
tatou e,
e feia teretetiano
tatai tahi,
e ohipa
tatou
tumu
ta
tatou
i
te
nei
ao
(chaque
chrétien
a
une
mission à accomplir dans ce
monde).
0
tatou
atoà
Fatu i
te
àroraa.
I
àroraa
taua
haamanao
te
i
ra,
a
tatou
"te nenei tià
tatou i te tapao".
e,
atu
nei
Te
reira
tatou
na
e
roto
fa.
te
fare
mau
tatou
mau
fare
tatou
mau
fare
Eere
ta
pure,
ta
âmuiraa, ta
ui-âpi te fa
ohipa a te Eteiretia
Teretetiano,
e
mau
raveà
anaè te reira; te fa mau, o
no
to
te
te
hoiraa
Fatu,
ratou
titauraa
ia
tatou
faaineineraa
i
te
mai,
nehenehe
ia
ia
riro
e
taata
to
no
tatou
atoà ia
ei
"Nafatarl" i teie nei
mau
ao.
A
rohi, faaitoito. la ora na.
Or.
A haamanao e.
Antonio.
tameiril i
(i
fanau
te reira tau, e
hioraa ino roa no te
mea
hoê vahiné tel
i fanau,
ore
ia
Hana),
Pira
ia
hio
a
no
rahi
tatou
i te
faaiteraa
a
te
perofeta
Itaia, e fenua faahaèhaahia
ia, tei roto i te pouri. Te
tohu ra ra o Itaia,
e te
vai ra te tau, e hitihia ai
ia ore o ia ia faaoo e
no
te
peu,
"tomoraa"
te
0
latopa,
e
te
mai, e riro
na
(na Rahera).
e
tamarii
i
ia
patuhia
tetiano,
te
e
i
ia
Nafateiri
Atua ia àro.
E
latopa,
anaè, i
no
o
e
te Hahana ôroà ia
ta
te
o
te
e
no
ohipa materia ta oe i rave
Tera ra, ei àiri pee¬
pee
atoà oe i roto i te
(te
vahiné
a
latopa) inoino ia Rea to na
tuahine
(te tahi vahiné a
latopa) i te mea, ai ta a e
maori
âua
mai.
Reihéra
noaa
tuuhia 1
ia
Na roto i
Atua i te àroreia.
i
âpi e te
Eita e
auraa
Maua atoà
ioa:
nià
ia riro
veihi
tapao. Taua
tapao ra, e au ra e, o te
"Hoiraa mai ia o te Fatu",
au
e
i te pape
tavini
i
tapao ta
parau
ra
i
to
"Te nenei atu nei
taihia
noa
tamarii
e
e:
te
te
na
ra.
hoê
te
tatou
te
roa
na
au
manu
te Atua mai
to
Pauro
Firipi
1
hehia,
hiaai
teie
E
tupu
faaiteraa
o
nià
mea, e mea au na na te ora
tiàma noa. Teie nei ânimara
atu
Rahera,
"Nafateiri". Teie te
i
te
tEiri
Pira te ioa.
o
roto
oe
latopa no te vahiné tavini
ia..."
tahe
teie
tamaiti
ia
noaa
rii
àiri
peepee
mea
teino
ta
te
ia
rii
na
tamarii
0 Nafatarl, o te
Iteraèra.
E
àihere
pape
àiri
e
àiri..
e
ra,
te
o
to
Aratai i hea ? E
mai
iti
0
ia aratal.
aratai
te
ânimara
hitiraa
te
teretetiano
Nafatarl
e
0 Nafatarl Evaneria,
te
"0
tatou
faaa-
e
eiaha roa
ora.
ioa
"Te
i
au
Nafatarl,
maramarama
atu ia oe.
rapae
to
atoà nei,
tea ê
i
i
e
oe
tapao...”
0
te
a
"te maramarama no nià mai".
te
"E Nafatarl Evaneria nei!
Taioraa
1 te faaiteraa
au
tel
i
te parau
Peretiteni o
Tuhaa Toru
la
te
o
Tiunu
teie
te
e
atoà
maua
papai-èvaneria ra o Mataio,
ua tupu taua tohu na Itaia
ra, na roto ia letu Metia,
Afareaitu
paroita
Moorea
"0
auraa:
Atua i te àroraa".
la
fanau
Nafatarl,
mai
o
oaoa
rahi to Rahera.
i to
na
e
I roto
na te Atua i
ia na, no te àroraa
na tuahine ia Rea tei
manao,
tauturu
i
to
fanau-tama,
te
tahi
mairi ai
e
o
lEANNINA
tei riro mai
àaraa
ia
na.
I
ia i taua ioa ra
ta
to
feinau:
tavini vahiné i
NAFATARI. E teie te
Raiatea : 6636.95
na
r'«
f
1^1
2l y
1
r~mf
1
w
1531^ 1^
f
Bois merisier
Dossier forme ogive
35, rue Leboucher - Tel. 42.09.62
Avenue du Régent Paraita - 43.98.29
Nafatarl i nia i taua aiu o
1
y v
T
t
f
1
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y yiïJllÜ 52 îiJi
t X Jf'X~T X 1.1. X X X 1111 XXT3
52 52 52 52 52
52
521^15^5252/2'
VEA
TOROTETAMl
OÜ VA L’INFORMATION ?
LIBRES OPINIONS,OU VA L'INFORMATION ?
quelques mois,
te
paysage de t'information a
changé en Polynésie: on a
vu
d'abord apparaitre un
nouveau
quotidien dont le
Depuis
ton, du moins à
ses
donné,
haitait,
il
a
carme
CR E DIT GRATUIT
PAYEZ EN 6 FOIS SANS INTERETS
débuts,
le sou¬
un
coup
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l'information;
finies la langue de bois et
une
certaine complaisance:
la
liberté
de
la
presse
procède
de
l'instruction
civique
et
favorise
la
formation de l'homme res¬
ponsable auquel tout pro¬
testant
attaché.
est
un
autre
mis
à
quotidien
l'air
du
Puis
s'est
temps,
parfois
fois
avec bonheur, par-:
avec
insolence,
toujours avec talent.
Il
faut le dire: quel que soit
le pouvoir
en place,
la
presse doit déranger: c'est
A;-
*'
des
conditions
de
l'amélioration de l'action
une
politique et
démocratique.
Puis
de
l'esprit
arrivées,
à peu de
sont
satellite,
par
se¬
d'intervalle,
les
deux
plus
importantes
radios privées françaises.
Les auditeurs ont pu écou¬
ter, et parfois découvrir,
ce que
sont l'information,
le
commentaire,
le débat
pluraliste, voire le persi¬
flage: le succès d'écoute
est énorme,
car le besoin
maines
de pluralisme
est grand.
bizarrement,
alors
la libéralisation de
l'information atteind les
rives de la Polynésie,
le
service public audio-visuel
d'Etat donne l'impression,
chaque jour davantage, de
prendre le chemin inverse
et de chercher à refléter
les voix officielles.
"Ce
Mais,
■
que
VESPA px 125 : 299.500 F
VESPAPK 125 :261.000 F
7S»300F
1er Versement :
1er Vsnsment :
Solde 5 fois 36.540 F
‘
89.850F
Soi(tej&foB 41.930 F
'
■
>
les ordres venus de
Paris" entend-on dire corme
sont
s'excuser! Damage; en
cas
beaucoup de gens
reconnaissent
ne
plus
prêter attention aux infor¬
pour
tout
mations télévisées locales.
Et
l'on
poser
est
réduit
à
se
des questions:
Le
libéralisme
il
aux
de
loi
s'arrête-t-
frontières de la
métropole (voir le projet
sur
le
transport
maritime)?
La
Polynésie n'a-t-elle pas
le
droit de recevoir,
de
l'unique station de service
public,
des informations
pluralistes et impartiales?
L'Etat,
gardien
des
libertés publiques, doit-il
se
confondre avec un gouvemement, par nature pro¬
visoire?
L‘Information
c'est la vie!
ouverte.
GILERA 125 : 425.000 F
CIAOPXR :111.000 F
33.300F
1er Versement :
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Service après vente
43.16.16
43.38.38
^
igi ^
155
VEÂ
1-
POROTETAHn
3-
TE MANA 0 TE TAVINIRAA I TE
Ineiha,
ATUA I MAOHI NUI.
te
TAVINI
El
MANA
NO
"
Te
atoà
ao
tahi
atoà
mana
to te
te
ra
TE
i
reo
te
nei,
e
:
rai
e
ua pupu-
hia
mai, tel ia ù anaè”.
Ua
niuhia
te
manao
i
nià
i
teie
parau
no
to
tatou
titau-raa-hia
no
tauiraa.
Oia
atoà
to
tatou
parau
no
raahia
no
1
te
e
te
tavini
Eere
tiàau nei.
Te
auraa
iho
e
ia
nei
mana
i
nià
ia
na
iho
ei
aha hoi
mea
haapaarihia,
ua
faatahinuhia
ua
anaè-hia
atu
a
ua
mau
i
mau
hope
mana
nià ia tatou.
ia
e
tatou...,
te
atu
ra
e
parau-fasihou-hia
tavini
no
au
parauhia
ra
te
e,
nunaa,
e
au
i
e
e
El
TAVINI
PATOI?
na
i
a
to
E te
hoi
tavini.
no
e
e
no
te
Eere
Mai
Pori-
noaj nei
huru
te
te Hau
Hau
te
patoi hape
e
?
e
e,
faaitehia atu nei.
EITA
ta
e
te
TE
TAVINI
PATOI
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ratou
i
ra,
Atua
te
RA IA HAPE TE PATOIRAA:
te
ao
tià
e
mau
tavini
patoiraa
e
mana
Noa
e
i
mai
ia letu
e
faatià
haapohehia
mai
i
ia
na
tavini
te
ia
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mai ia Pauro ma,
mai
ia Papeiha e
mai ia
Raapoto ma, mai ia Pouvanaa
e mai ia Hiro ma,
o vai ma
atu
a
ia
ta na e
mana
i
te
rave
e
tià
mai,
no te parau mai e
tià e ohipa mai, no
no
te
haapohehia
ratou e te mau retau tupohe
rau, ôpanipanihia atu ai i
roto
i
te
mau
âpoo ana
ua
ôfai
Na te Tii
ia
i
te
aore ra na te arero
taêro i haapohehia e i ôpa¬
tià mai
ratou
faa-
na
ruroa,
e
ra
ra
haapohehia e
i ôpanipanihia i raro i Mo-
E
noa
rau...
Taêro Atomi
ha...
ore
fare
mau
aore
nipanihia i
ia
i ôpanipanihia
iteiteraa,
patoi
i Maohi Nui nei ?
anei
e
te
tavini
mau
te
i
faatià faahou
ei
atu
roto
tae
e,
e
?
na te
aha atu
te
no
Mai
tatou
i te
roto
te
na
te
i nià
vaa
ia
parau
e
no
mea
ra
ua
L te
faito
feia ino anaè
e
faaite nei i te* tahi tauraa
ei tururaa i te toeà.
ia
teie
mau
e
huru
fairaa
E aha
e
riro
ai ei tauturu i te tahi
te
tahi ?
mau
tià
i
hau aê to
te
rahu
faahou
Maohi
âpi.
Inaha,
no
ia
faahou
mea
te na reiraraahia.
i te nunaa.
-
to
e
Areà
2
haapoheraa
atoà te teihi
reira i te taviri i te Atua
e
te
Inaha, mai ia letu i haapohehia e ôpanipanihia atu ai
i
roto
i
te
menema;
oia
tià
e,
te
MAU E VI;
tavini
Eita ia
i
te Hau Maohi
teie
aha-
ua
i
ia
patoihia atu te mea pohe,
te patoi atoà mai nei ia,
mai te mea e mea pohe atoà
haamauhia,
e
nei
taata
taiva
te
tavini mai ia letu.
tita
te
tatou,
ta
e
Etaretia
mai te mea hoi e, aita à te
Atua mau, te Metia mau, te
Evaneria
na
no
tavini
faufaa mai
maitihia
ua
Atua
a
te
te
i
e, na te feia faahua
tavini no te Hau Farani e
haamanahia.
E
to
hoi,
tamataraa
anei
tatou.
ei
Oia
taviri-noa-hia nei
na
tatou
a.
Atua
tatou anaè
te taata e faariro
e,
te
roto
ao
tatou
a
te matamua mai
na
te mea te meuia ra
no
ra
nei
tonote
atoà teie
haa rahi
taata mai
ra,
to te taata tamataraa
i te haapohe i te Atua na
faatauiraa
i
te
haapaoraa, no
tauà atu i te parau a te
tahi ê, mai ta Tatani. Aore
te
roto
Atua
te
i
taata
ta na
ra,
te hoê
ia
e,
ra,
te
hoê
te
parau
patoi-rahi-noa-hia nei a te
parau tià! E au ai ia parau¬
hia e, e "Poro-Tatani". 0
te
ô
na
te
Areà
no
Porotetani.
ATUA;
Te
patoi i te haavare
e
auraa
QRnQU6 ne trkiti
BANQUES ASSOCIEES:
au senice de la VITESSE
un
diésel pour les boiiiLiers
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HAO
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llllltlll 1 i'I'T't f ü 1 J
15^ igl igl
la y y itf itf IB! ^
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POROTETftM
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il
J"
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^
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4
E
-
EIAHA
TAVINI,
1
^
1
e
TAVIRI IA MAOHI NUI:
No
te
mea, eita te Atua e
eita atoà to na tavlni
vi. Inaha, e tià mai o ia
vi,
e
i
to
tau
na
nei,
a
atu.
No
mau
nanahi
e
mûri
mai
roto
teie
i
ra
a
noa
ia
o
i
âmuiraa, tera paroita,
tera tuhaa,
tera èteiretia,
tera
poritita,
tera âmaa
ohipa,
tera
hau
e
tera
tera
E
ia
i
te
ôpuaraa a te Atua ma te
ara
minaa.
rave
i nià ia
o
iho, ia
na
ore
ia
o
ia hee atoà atu i roto i te
peu
tiàturiraa
te
e
taviri
Atua
taata.
E
tiàma
no
te
tiàma
i
teie
i te
haere
ia mai
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faaara
Papeiâ,
a te
taatoà
nei.
Maohi
E
te
faa-
e
Maohi
ao
taviriraa
mau
te
no
taviri
te
e
Nui
rau
a
te
a
te
ao
e
ffaahou
poro
ia
i
te
roto
i
ta
na
parau e
i
te
"Nunaa
Tavi-
feia
faahua
o
ohipa
rihia"
Evaneria
te
e
tavini.
0
Nunaa
Manahune
taua
mau
na
ta na
Me tua
mau
hoi
ra
ratou,
no
tera
Etaretia,
Poritita,
tera
Pu
ohipa,
tera
Tuhaa,
tera
Fenua, tera Paroita, tera
Oire,
tera Amuiraa,
tera
Vaa Mataèinaa,
tera Fetii
tera
DE REMISE SUR TOUTE
LA GAMME 104/205/
tera Utuafare...
e
305 / 309 / 505
+ 1 an d’entretien compris
E
faataa
ôpani
rau
o
ia
i
no
te
mau
te
mau
âpoo-
raa, no te mau faaotiraa e
no te mau ture.
la ateatea
faahou
te
ùputa
e
ia
ànaàna
i
te
mau
faaoraraa
faahou
i
roto
âpoo-ana-pouri te
parau mau roa maramarama no
ôpuaraa
te
faaora
Maohi
ao
faatiàma
to te
e
ao
Teie hoi ia te tahi
ia
tavinihia
tavirihia,
ei
Eere
i
mau
a
reo
te
ia
e
ohie
mea
A crédit ; 1 er versement de 43.752 F
ra".
TAVINI
205 JUNIOR
(Total 2.100.096 F)
1.473.950 F
+ 47 mensualités de 43.752 F
i
:
"taviri mau"
te "tavini mau".
i te
te hioraa
e
Te
e,
ia
manao noa ra paha tatou
te taviri mau o tera noa
ohipa taviriraa i te
Tiurai !
.
taatoà.
mau
"Aore hoi au i haere
hopeà:
mai
e
te Atua i teie nei
a
Te
manao
paha tatou e,
ra
mau
tera
o
maitiraa
tera
tiàraa
Eiaha
e
E
hio
roto
faaroo
e
i
toroà!
no
te
te
mea
atu
ra
hio-matahohonu
e
309 BERLINE
1.733.300 F
te atea rahi to ropu
Atua
Inaha,
na
ohipa
nià
hohonu
i
i te
te tavini i
i te taata tupu.
ohipa taviri
te
ia
i
tera
e
atoà
te tavini
vare-noa-hia atü te
reira.
na
noa
tavini
noa
te
feiaora
anaè
e
e
eiaha
Atua
mau
ra
ia moèhia
atoà
ai!
i
A crédit : 1er versement de 51.450 F
e,
i
tavini
Na te
taata
tavini-taviri
haapohe mau ai! la ora na,
eiaha ia pohe i teie nei ui
+ 47 mensualités de 51.450 F
(Total,: 2.469.600 F)
•
Remise déduite. Offre valable jusqu'au 31 juillet 87.
Les prix indiqués comprennent les taxes et le traitement onti-corrosion.
co*ut^uicteM/i
A crédit : 1 er versement de 37.933 F
iei.
+ 47 mensualités de'37.933 F
maro!
(Total : 1.820.784 F)
• SOTAVI S.A. - Route de ceinture
Or.
Joël
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Tipaerui - PAPEETE Tél. 42.73.93
Hoiore.
votre concessM>
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la
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taù fenua
la
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na
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Ua
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tahl
mau
manao
mea
rahi
ara.
i
veà
Tera mal
O
te
to mau tameirii 1 te
TE
I
PEAPEA
te
e
FAATUPU
TEI
FERURIRAA
nunaa
ê
i
roto
te
na
aè
te
tau,
e
afa
tamarii
te
haapiiraa
mau
T. Jean
TE TUPURAA 0 TE MAU OHIPA
I
mûri
i
te
te
tumu
parau:
NO TE AHA E MEA ITI
ROA TE
ROTO
I
TE MAU HAA-
I
PIIRAA TUATORU I FARANI,
faaoti
te
Apooraa
Bordeaux
e
i te matahitl
la faaterehia te
mau
haapiiraa
nui.
I
ra
8
e
oire
taua
tau
8
e
ia no vera.
haa¬
mai
te
tahi taeaè tinito ia
ù:
te
manaonao
ra
i te
na
iti
te
no
haere
Grenoble
o
te
mau
tamarii
Hou
haapiiraa.
tatarahia
ohipa
ai
atu
te
mau
ravehia no te
i te mau haapiiraa
maohi
i
i
roto
te
taàtiraa, e mata na tatou i
hio
te
mua
na
i
te
mau
parau
tei matara mai i roto
i
feruriraa
te
tamarii
haere
nià
i
te
tumu
aha
e
mea
iti
i
roto
i
te
a
te
mau
haapiiraa i
parau: No te
roa
mau
tuatoru i Farani.
te
Maohi
haapiiraa
pai
iti
mea
e
1
roto
itoito,
i
riraa
1
te
te
Maohi
roa
te
tuatoru
;
a
tei
faatere
rêo
a
taàtiraa
feia
te
ra
e
feia
paruparu,
ua
tano roa ia
parau. Te tumu ia i tüuhia
ai te tumu parau: No te aha
Bordeaux, Grenoble,
montpellier,
Nice,
Paris,
Strasbourg e o Toulouse, ua
te
Ua parau
taata
mau
manaonao
vence,
ore
e
te hui
Ahe, e aha
riari^ia nei.
E
te fenua.
teie
Aix-en-Pro-
no
haapiiraa
o
hape
ra,
taàtiraa i roto i
e
haere
no
Maohite vai
no
ra
I98I
reo maohi i roto i
mau
taàtiraa
tamarii
haere
tinito
mana
ua
piiraa
te
tamarii
te
te faito
rahi, ua
faatupu te reira i te manao
peàpeà e te pohehae i roto
i
te
vetahi
mau
tamarii
feruri-
aè
âmui-raahia
MAOHI
Tei
tuatoru.
Farani,
Aita te
te taàtoà.
na
tupu ohie,
feruriraa i
i
haapiiraa
ei feru¬
mau
ua
vetahi e fanau mai te
àmahamaharaa, te feii e te
parau
manao
na
ia haama o ia
parau,
i
te
e
parihia
i
manaonao
atoà.
ia
vetahi
te
i rapae ia Maohiferurl te Maohi i
la
nui.
to
i
tiavaru
taata
mau
ara
oe
faarlro
to na
àti,
ia i te mau ino
o
Eiaha
tatou
e
te
faahou
maere,
e
Maohi,
oe
i
ia
to
oe
e
to
oe
hiroà
tumu
ei
àveià
no
te
aratai
ia
oe.
reo
HEIVA87
J2B
DT2
DT5S
DT8S
DT8L
103.000 F
49.000 F
95.000 F
129.000 F
131.000 F
DT9, 9S
DT9, 9L
153.000 F
155.000 F
DT15S
DT15L
DT25S
DT25L
DT40L
DT50TCL
DT65CRL
DT85TCL
DT140TCL
DT200TCL
175.000 F
178.000 F
214.000 F
216.000 F
248.000 F
398.000 F
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-
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POROTETAMI
ei
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la
oe,
tei
faahou
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TE FERÜRIRAA E TE FAAOTIRAA
haamauraa 1
to oe oraraa, ei papa faatupuraa i to ao, e parauhia
i
oe
peàpeà
ra
o
vera
oe i te
tano ia oe,
mau
faatupu
tei
I
Maohi.
Teie
nei
vetahi
ia
fifi
te
te
o
e
te
mau
Te
taàtiraa
te
hoê
papa i te mau parau, èere
te ani noa i te moni i
no
te
mau
teie
feiatere
manao
feruri
tahi
te
vai atu
te
o
-
te
mau
te
mea
te
tamarii
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ra.
i
i
nià
ferma.
tere maitai
taa
farii
te
Maohi
teie
i
hororaa
te
BAC
tuite
teie
e
i
mau
te
1
te
vetahi,
ua
atu
noa
peàpeà
o
faaotiraa
te
terehia
maohi
te
i
o
i
te
nehenehe
e
te
aha
te
maohi
i
roto
haere
te
-
E
haapiiraa
i
te
mau
haapiiraa
faufaa anei te haa¬
mea
piiraa
reo
tameirii
maohi
haere
te mau
no
haapiiraa
tuatoru.
e
E
ohipa âpi
taàtoàraa
o
atoà
ohipa
feruriraa,
e
ia ore ia
E
feruriraa.
roto
ra
haere
haa¬
faufaaore
te
hoê
tumu
faaotiraa
no
i
taàtiraa
E
faatupu te
haapiiraa reo maohi i roto
te
mau
te
haere
a
te
i
te
mau
veà
Jean
a
i
mûri.
Manava.
Teururai.
o
te
reira.
mau
haapii
Imiraa
ite outou i te tuàtiraa i
mau
haapiiraa,
reo
e
1
tuatoru,
taàtiraa.
Te
ai
fa
farii-oioi-
te
parau
raveà
e
uiraa
faa-
ia
reo
te
o
mau
nià
mau
rahi nei
e
i
i
roto
tuhaa matamua
fifi
ohipa. Ua
haapiiraa
te
rahiraa
e
te
femiriraa
te
roa
tamarii
A
faaotiraa,
te
tamarii
Ai ta
parau.
manao
No
reo
i
te
Ihoa
ratou.
taàti¬
ia âmuiraa taata tei tuata-
no
e
te
a
ia
atu
mûri nei:
te
tae
i
pae
i roto i te mau taà¬
tiraa atoà, no te huru o te
tumu parau i tuuhia i mua
mal
ua
hia,
atu
noa
Noa atu te reira
ferma, i te mau
ohipa tei haamaital i te
hoê pae e tei faaère i te
o
taàtiraa i
mau
te
noa,
i
ra
raa
tamarii
ômoèmoè
âmul
i
raa.
haapllraa.
Ua
tae
atoà paha i te tau eieiha e
feruri
ua
ohipa matamua
haere
feruri
80-81,
peàpeàhia
e
mau
matahiti
te
haapiiraa
haapapu maitai te
peretiteni o te âmui-teihi-
ohipa
ei faanao
feruriraa
te
tupu
ia
e
horaa maohi i te ferma
e
Aita
papa
te
toi i mûri e te
faahou i te peu ètene.
rave
Te
ei
e
te
i
te
faanahoraa
haapiiraa tel
i
te
1 te
mau tamarii haere haapiiraa
tuatoru, o te tuhaa e te
mau
hoi
haere
haapiiraa tuatoru
rave
i Farani.
àta
ia
au
hiohia.
A
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LE CHOIX DE LA
NOUVELLE
GENERATION
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ÉGLISE DANS LE MONDE.
QUOI DE NEUF ?
Oi je pouvais faire en sorte
que tous les chrétiens,
surmontant leurs divisions,
chantent et proclament d’une seule voix
TARIFS
GROUPES
la gloire du Créateur;
que toutes les radios
et toutes les télévisions du monde
annoncent la joyeuse nouvelle
de la présence de Dieu dans notre histoire
mais qu’en tout cela je n’ai pas l’amour,
-
je ne suis qu’une cloche fêlée
ou un haut-parleur qui crachote.
Si, maîtrisant à la fois
les mathématiques et la biologie,
l’informatique et la psychologie,
l’astronomie et la physique nucléaire,
je pouvais expliquer le monde et l’homme;
si, devant les incertitudes de l’avenir,
Amérique du Sud
je pouvais tracer un chemin d’espérance
acceptable pour tous les humains;
si, face aux dangers des manipulations génétiques
ou de
ASUNCION,
la catastrophe nucléaire,
Indiens
entre
je savais dire le Vrai et le Faux, le Bien et le Mal
mais que tout cela je le fasse sans amour,
je ne suis qu’un bavard inutile.
PARAGUAY. Bagarre
chrétiens et Indiens
ayoréo, qui refusent l'évangélisation.
-
Armes : arcs et flèches. Bilan : 5
morts. Les chrétiens (qui veulent for¬
cer les
Ayoréo à recevoir les rhissionnaires) s'appuient sur la New Tribes
Mission (2 500 missionnaires auprès
des Indiens^ budget annuel de 12 mil¬
lions de dollars). Les animistes ont
l'appui de la Fédération internatio¬
Si j’acceptais de me dépouiller
qui est cher à ma vie et à mon cœur, de tout
nia voiture, mes meubles, mes livres,
pour en donner le produit aux restes du cœur
ce
ma maison,
Médecins du monde;
si j’avais assez de pouvoir pour peser
sur l’économie mondiale
et réduire l’écart entre les riches et les pauvres
s’il me manque l’amour,
tout cela ne sert de rien.
ou aux
nale des droits de l'homme.
SE 500
65.000 F
SV 1800
115.000 F
SE 2500 A
SE 3000 A
139.000 F
162.000 F
SE 4000 A
270.000 F
SW 140 S
279.000 F
-
rjécÂiMe
L’amour ne cherche pas le pouvoir
-
le pouvoir gonfle,
Tel. 42.95.14
mais l’amour bâtit:
la dignité, la liberté de chacun
et la
[usticé pour tous.
POSTE SOUDURE
L’amour ne sépare pas les hommes
en bons et en méchants;
il trouve sa joie en Dieu
mise en plis
qui fait lever son soleil sur les justes et les injustes.
Il ne fait pas des autres qui pensent,
agissent et vivent autrement,
des ennemis ou des adversaires,
mais se laisse corriger par eux
et enrichir de leur-différénce.
Il accueille tout
la science et la technique,
la religion, la morale et la politique,
cheveux courts
2000f
mise en plis
cheveux longs
2500f
310, Rue Paul Gauguin
Papeete Tahiti (face Mairie)
-
pour peu qu’elles servent à faire des hommes
chaque jour un peu mieux
-
SUZUKI
O NIPPON AUTOMOIO
MAMAO.AVGCLEMENCEAU TEL429819
URSS
des images de Dieu.
Car tout disparaîtra
le pouvoir et i’argent,
la science et la religion.
Seul demeure, puissance de vie
GROUPES ELECTROGENES
MOSCOU. «J'incline la tête et je
me mets i genoux avec un senti¬
ment d'extrême gratitude pour vos
prières et votre activité compatis¬
sante en faveur de vos coreligion¬
jusque dans l’éternité,
l’amour dont Dieu nous a aimés
et la communion qui nous est donnée
naires
russes » ;
c'est
ainsi
qu'Âlexandre Ogorodnikov,
ortho¬
doxe, qui a passé 8 ans dans des pri¬
sons et des camps de travail, pour sa
foi, et qui a été récemment libéré, re¬
en Jésus, son Fils.
mercie
les
chrétiens
occidentaux
l'ayant aidé par leur action et leur
Afrique du Sud
prière.
PRETORIA. Vous signez lettres ou pé¬
titions en faveur de prisonniers sudafricains noirs ou blancs hostiles à la
politique
UAPCMCHOIIG
fassureurÿf
16
rue
Tepano Jaussen BP 505 PAPEETE Tél. 42 80 70
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531 ^
ISÎ
I
1
f
I f
f nnnr iӕn
y ^ 1535^
gouvernementale ?
Vous
écrivez au gouvernement de Pretoria
obtenir une libération ? Vous
portez publiquement un badge affi¬
pour
chant vos convictions ? Vous partici¬
pez à une manifestation oü vous ex¬
primez votre solidarité de quelque
façon que ce soit ? Vous seriez SudAfricains, tout cela serait qualifié, pé¬
nalement, de crime. L'Alliance réfor¬
mée mondiale (150 route de Ferney,
1211 Genève. 20 Suisse) tient à votre
disposition le texte intégral des déérets pris par M. Petrus Johannes
Coetzee, Commissaire à la Sécurité
publique d'Afrique du Sud, le 10 avril.
111 I l 1. 1 E ï'm ITT
531531 igl 531 Igitzi 53*^153531531153531^53153 53 531
Fait partie de Vea Porotetani 1987