EPM_Vea Porotetani_196706.pdf
- Texte
-
POROTETANI
■ MENSUEL PROTESTANTE POLYNESIE
VEA AVAE NOTE FAAROO POROTETANI
ZO T A R A| RedaCteur
s. RAAPOTO
II ÜUIN 1967'
HOO
Le
te r me
pa r? t eur
de ber¬
est
ger.. Pais mes brebis,
dit
Jésus
à Pierre.
(Jean 2I:I6)
o’est-à
I
pâturer
les autres
seules, le
aux
chef aspire
acclamations ;
le
berger se dévoue dans
1'ombre.
conduis-los
et
nourris-les « Le voca¬
bulaire
contemporain
contient
les
termes
d‘ animateur
et
d©
chef. Le pasteur agit
Chaque pasteur se
voit confier
un ter¬
ritoire
précis ( une
ou deux paroisses
A la campagne, il est
seul
et
dessert
ce
anima¬
qui lui a été confié.
En
ville, on lui re¬
dire
souvent
comme
il secoue une
paroisse endormie, il
donne un élan nouveau
teur,
société de jeu¬
nesse.
l’anima,tion. n'implique
pas
l-i distribution d'une
nourriture. Le minis¬
tère ramené
à cette
à
une
s'épuise ou
s'abaisse au rôle dé¬
fonction
d'
risoire
amuseur.
Secouer,
distraire ,
ne mènent
pas
loin.
La vigueur ou le char¬
1'
de
me
homme si
soleh^-ils,
grands
ne
jamais à édifier l'Eglise.
suffiront
rôle
Le
contredit
sement
Christ i
tes
Pas
Car
un
un
de
chef
avertis¬
précis
du
''_Ne_jvous fai¬
WpëXer. Rabi,
seul est votre
Maître, le Christ. Le
plus grand parmi vous
sera
votre serviteur
(î-îathieu 23:lO-II) .Le
berger
pas
ne
comme
taine.
commande
un
^pi-
S'il marche en
troupeau, il
^te du
porte lui-raêr© au ber¬
cail les brassées
de
foin
nécessaire à la
nourriture
de
ses
brebis.
En
déplace¬
ment,
au
il se consacre
soin
fatiguée*;
d'une brebis
laissant
responsabilité
met la
d'un quartier,
tandis
partage avec
son ou
ses collègues
tes tâches? générales:
prédication - catéchisnes. etc,..,
à
qu
'il
lui d'instruire,
de
consoler,
de repren¬
dre, d'offrir JésusChrist,
qui est un©
tâche immense et dif¬
ficile. Connus ou in¬
ces
connus,
femmes,
ces
hommes,
ces en¬
dépendent
ministère. Un
fants
son
de
pas¬
consciencieux
teur
visite des
Il
Va
de
maison en
maison. La visite per¬
met
au
pasteur de
et de savoir
prendre
température d'une
l)opulation, d'une pa¬
roisse,
et c'est par
là qu'il saura, comment
prêcher à des connus
la
et
inconnus,
Hoê â
prit pastoral : un es¬
prit de fraternité et
;de sollicitude. On ne
IfaurLLîr mieux dire .
'pe pasteur veille sur
'son troupeau avec ten¬
fermeté; il
de ressem¬
Dieu ciu"!!
sert et qui ne dédai-
bler
au
auraa
ioà orometua e
to te
te tiai
E teie te parau
ta
lesu i
parau atu
ia Potero ; "A faaamu
i tau ‘mau; rnâmCB, (loane
mamoe.
21:16),
hoi te
jaj] aratai e a
faaamu ià r.itou.
I
teie
auraa,
te
roto i
parau no.
te iteahia
teie tau,
nei na reo atoa e piti i roto i te ioà o-
faafaaanaanatae
(animateur) e raatira
(chef).
Te
riro nei
te
bfornetüài mai te
hoê taata tel faaana¬
anatae, tei ueue i te
hoê paroisa tei taoto,
tei horoà
i
te
hoê
outou nei,
ïa
no
Aita te tiai mamoe
faatere nei mai
ta
te hoê raatira faehau.
E mai te mea e, te namua nei oia i te nànà
haere, te amo nei
i roto i
te
aua-joaraoe, i
te
mea e au no te faaamuraa'tu i ta'na mau ma¬
te
ïa oia iho,
moe.
no
amuiraa taata
apî.
tiaraa
i te maà
E mai te
orai ratou.
e
peu e,
e
haa-
mauhia te tiaraa orometua- i
n$a i taua
raveà ra,
e
riro la i
pau oioi ta'na mau
raveà. Eita hoi te ohipa no te faaanaana¬
tae raa e no.te faaitoito raa e vai macro
mai. E rahi noa'tu ai
te
itoito e aore ia,
te
raveà faahiahia a
te hoê orometua, eita
te
roa
ia te reira e ra-
vai no te faatiaraa i
Bkalesia.
te
Te
tiaraa
e
te o-
hipa no te hoê raatira
ua riro
ïa
ei parau
rah'i tumu ta te Fa tu
i faaara ; "Biaha roa
titau ia parauhia outou i
te aoutou e
ratai
roa
C^aatirai)
outou
hoiJ
o
Cygatlfâ))
E
tei
o
hoê
aratai
te Mesia.
ra'hi i roto
ia
te mau taime
I
te hahaere raa,
te
pûpû nei oia ia'na iho
te
hoê rnanoe tei
rohirohi, mai te vai-
no
rahi o
Te faaha-
i te paeau
iho
ratou anap.
hoi te
nahanahir^ei
k'rey te tiai
te lâT^toito nei
raatira,
mamoe
râ, aita taua
ra
horoà nei
Teie
tavini
(Mataio
e
oaoa
,
ei
outou".
23:10-11).
rometua oia hoi:
Vinet définit l'es¬
dresse et
s'efforce
• Nr
HOE
'IWATAHITI
TE
'iho.
ia ia'na
Te ite nei te
oro¬
metua tatai tahi i
pûpâ
te
raa hia ia'na te
e aore ra e piti
hoê,
paroisa. I
roto i te
anaè iho
ohipa nei, i
mateinaa, oia
teie
e
i
te vahi
tei
faataahia na'na. I ro¬
roto
i te
to
oire, te horoà
hia nei na'na e haapao
i te hoê tuhaa,
e te
afflui atoa nei
vetahi
mau
hoa
mau
ohipa
ia'na
no
te
o
te
tumu
toroà : te aoraa, te
haapiiraa imi-raanao e
te Vai atura..., na '
atoa
na
e
rave
e
e
pûpû atu ia lesu-Mesia
i
mua
i te taata,
tei riro ei
hi
e
hopoià
o
ra¬
Rahi
te taa-a#
te fifi.
noa'tu ai
tei raataühia e tei ore
atoa i matauhia e anai
te tane, te f"
te tamarii, trahi no^(
tu ai ratou,
ua riro
"vâhi'T;^^'
la douceur.
L’esjjrit de l’Hternel,
dit
Isaïe,
conduit
lee hommes tout douc^
quelles la fol soit
engendrée en nous,
n' a
pas
oublié
de
hous en pourvoir,
ment, comme on.Qjsndiilt
une
bâte qui uescend
pour
pas
gne
(j!»~
jplainej»
63/m). / '
dans
une
Æaïâ
supporter
infirmité.
il
contemporains insis¬
tent sur le côté pro¬
phétique du ministère
comme
à
Eglise,
essentielle¬
et
pasteur
bouche
d'Israël
un
guet¬
Jean-Baptiste, il dé¬
masque le péché; avec
de ses
domi¬
D'oü les mé¬
nantes.
fermeté et
langes de
de tendresse mentioné
au
début de
co
aragrâphii^ La ferme^
vi^
duretg^a. tendre^
té seule, dévient
te
se,
une
sance.
molle complaiEt qui supprime
des deux éléments
mutilé la révélation.
La loi sans la proxi¬
un
d'accomplir les com mandements
devient
nulle.
Iifi Conception du pastorat dans
1'
oeuvre
-
seul
serviteur
Dieu,
doit
confirmé par
rudesse
oe
et
que
notre
paresse,
pas
ex térleorea
5e réfo
"La
(T)
d
Ce
le pasteur
par Paul à
et
à Tite,
teur
présomme
tou-
r revient
là,
'en faut point
esSjritI
pa» Fïëii3
soin
qui se choisit une pa¬
roisse,
mais la i?aroisse qui le choisit.
Invitant
son lecteiir
à relire les conseils
J'ajoute aussi la ye
hité de nos
ont
bssôin
être
l'Eglise
avec
cfonducteura.
n'est
de
Il ire
qui
ne "
ient
peropheta,' ma a té
faariro i te orometua
i te hbâ 'tiai. Ua faa¬
mau
bon
II), Cet appel
intérieur,
connu
du
4:1
i^spenséj
"Pour
no
tei faatumu
i te pa¬
rau no
te toroà oro¬
metua i nia
i ,te raa-,
nao tei ferauSIa è ttf
avons
l’E..
glise." (Institution
(Théo¬
teie tau
logiens )
que...
zèle, d'édifier
ses
sific¥re
E rave rahi mau ororaetua aravihi
état, jaais
vraie crainte
au
le désir
sWTMjip.
par une
de Dieu et par un
to
oe_aratai raa i to mau
taata*.."(Isaia 63;14)
secrète,
que nous,
qui nomme
pardon t&rne' ;
légalisme, la graÇé'
faafaea
ia
mai te reira’ton
n'est
pris cet
ia
i
administrer
sacrementaf ? Son
rice
i hinaaro
ore
peho faaea ai ra,
te
Varua o
te
na
point
par
ambition, ni par ava¬
ce
té
faaino
nia tei haehaa. Ua parau Isaia i
te naô raa e; "Mai te
nànà toi pou i raro i
et
mité du
sans
tei
écoute m'écoute?
assurance
e
itoito, te faaitoito
nei oia
ia'.na iho ia
riro oia liaS
te Atua
ta'na e tavlini nei, o
c'est-à-dire, junnebon¬
ne
Oia
heréj
nànà mai te
(Luc 10;I6). Le pas¬
teur,
relève Calvin,
doit prêcher
l'Evan¬
Envoi repose
vocation
te
e
rometua i nia i
13-14). Ne dit-il pas
apôtres : "Qui
il relève le
pécheur. L'accueil des
fatigués et des char¬
ges (Mathieu II : 28)
mau
te ara nei te o-i
mau,
aux
dieux,
ra.
poihere.
raanao
tres
la
clarté du
monde et le sel de la
terre ? (Mathieu
5 :
les
faaite
faaau
metua
raa
!louan/g:ei_ 0.^' H
étai|t~iJoësib^Le".
. Ne
CO'ifâande-t-il pas au
gile
taua
Vinet i
te tiaraa no te toroà
oroms tua i te hoê tia¬
Ua
(Esaïe 52:7). Ne nomme-é-il pas
les apô¬
'
e
taua feia rahi
la
vous
e no te
na
i iîi ' na
e
e nahea
oia i
te airaa'tu
i
les pieds des évangé¬
listes sont
beaux
?
miséricor¬
une
tere atoa ra
prophète de crier que
annonce
la
bonne nouvelle du par¬
don. A
la
suite
de
'|huiraatir^
paroita el
no
na
les
'
qui est
préoccupations
te
mau
hoe
remarque Calvin
exalté la
dignité
de cet état de toutes
maître,
constitué
desquels
a
du mal. Le pasteur, à
1' imitation
de
son
Christ
la
il
par
gneur,
perdu dépasse de beau¬
coup
la dénonciation
le
ite i te huru
chrétienne. Notre Sei¬
L'effort pour chercher
ce
docteurs
de
teur, qui perçoit les
déviations, et les co
déviations,et les com
bats, appartient cer¬
tes au ministère;
il
ne saurait le résumer.
et sauver
a
enseignât". (Ins4, -J, I. )
Le
IpaBteuri ■ st donc
uen pilèce essenti^lQe ;
(Bzéohiel 3:17).
du
il
t itut ion,
couteras la parole de
ma bouuhe
et tu
les
avertiras de ma part;
Le rôle
ce
nous
tu é-
:
i roto
i tera
utuafare
ei
tara utuafare.
E
na
taua tere farereiraa
ra 0,faatupu i roto i
te
orometua
iho, te
dépôt
en
mau‘ taata, '
na
institué des pasteurs
veilleur. ”Je t'ai é tabli pour servir
de
sentinelle
à la mai¬
son
son
commis
a
febié
ta'l
jorqmétüâl la
je farerep. i
haere
afin
l'Evangile
trésor
te
O
Ja prédication de
eût son
que
cours,
font
ment du
hopoià na'na. Te orometua haapao
maitqi,
notre
Et
Plusieurs théologiens
et
anaê ïo ei ohipa e ei
,
^àSit
tiai
riro
oe ei
utuafare o
ia
if te
Iseraela;
e
e
faaroo mai
teie nei;
oe i te
tau nei vaha, e
nei atu oe i te
ia ratou. (Ezekiela
parau
na
ao
6
5:17).
Te ohipa a te
tiai,
ite i te mau taui-
tei
raa,
tei ite i te hu¬
te
ru
no
ua
tano
Efâu aroraa,
roa
la i nia
i to'na toroà.
Te itoito
i
te imiraa e
te faaocTa raa tei moe,
hau atu ia i te mau
mea'toa. Na roto i te
ua
i to'na
faaite nei
no
te aroha. E
mai ia loane Bapetiao,
te heheu nei oia i te
api
e na roto i na
roto i te
Patu no te
hara,
aroha mau,
te faatia
faahou nei
oia
i te
taata hara. Te
farii
raa i te.feia tei ronii'onj.
(Matai0 11:28) te ri¬
te
mau
roto
tei faaitehia
nei. Te itoito
naê ra,
.
nia
i
oia
a-
riro oioi
e
ia ei
etaeta raa, te
haehaa
e te here oia
anaê iho, e riro oioi
ïa ei mea paruparuî
E
tei faaore
0
hoê
ti
i
na
no
nei,
te
te
i te
pifaaore in
parau e
ua
parau. mau.
Mai
ia ore te a-
ture
roha, e riro^fe_ei mea
faufaa-ore,
' "ton
te aroha,
ia' ore te
hinaaro i te haapao i
te mau faaueraa, e ri¬
ro atoa ïa ei nea fau-
^af
faa-ore.
Te^^uru; no te toroà qrornetua i
roto
i te
Rîôrâa^^Kâîâvinô'"; *
*‘"""ïîô'*nîâ*"’’î~ïê'’parau
to tatou
etaeta e
tatou ravai-ore
e
tae noa'tu i
te fau-
no
to
tatou
to
faa-ore no
feruri, e mea tia
roa,ia noàà mai
ia
tatou te tahi mau tauturu
no rapae mai, e
na te reira e faafanau
i te faaroo i roto ia
tatou, aita hoi te Atua i haamoê i te homau
roà mai i taua
rq
ia tatou,
no te'H^
turu raa
i to tatou
nei paruparu.
veà
e
raa a
S ei raman,uia i te aôte
^pyaheliaL
ua
ÆOaM
qoa^-._ ia'na taua sau¬
te nuru
tfaa ra,
mai
no té hoê
faufaa tei
vaiihohia
i
ta'na
Ekalesia,
e ua
haainau
oia i te mau orometua,
i te mau haapii-ture,
e na roto i to
ratou
vaha to'na
haapiiraa
mai ia
tatou." (Ins¬
titution 4, I-I).
Te orometua nei, o
te hoê ia mauhaa tumu
no
E
i te parau
i
tano ai
te parau
no
te itoito
e
te here
pee tamauraa
te orometua
ei hoê
no
ohipa tumu i
te orometua, i
nei ïa
ro
Patu,
te
Otexmajaa
otsx
KJ
a
te oraraa
faaroo.
i roto i te hiôraa
Kalavino,
ua
horoà
.'^alnte
dootri
du
ct
o.-.
pas- eur
dirpenri
ne
ï-i;iinte vie et r.e sp.ient point entachf-'e de
pas
de l'acte exté¬
rieur d'ordination ou
quelque vice notable
jeequels les rendent
méplîioableo et fac?ee
que
leur ministère
consécration, mai-^
lié k la
pré'dication de la }>arôle de Dieu, découle
soit
'^'3' l'action
approbre»
en
sont
râbles.
II faut
'1 *
l'autre,
exrilte la
vivante
Ce qui
ïïsprit.
■fait
valeur d'un
la
c'est un attacheitent à la parole
pasteur,
exa¬
coisrae
une
miner
di'. l't
;.,our
i-viséiia-
Calvin,
étroitement
Doc¬
vie.
et
trine
de
de Dieu.
0alvin
valeur
du
Si
tatou
Fatu
i te
moà
i
taua tiaraa i
kaleoia,
tia roai
tai. E ere hoi e,
te orometua e îmiti i
ta'na paroita,
na te
to
te
iiaamaitairna." Aita fxaei
oia i
faaue i l:.- 'pn-
ropheta e,
te
reo
e;
te givae
o
a
mau
pü,
o
hopoi liai
te veà loi
i te parcau
■;païtEï;''. (Isaia 52:7).
AÏta anei
riro
tolo
oia i faa-
i
te mau (iposeei maramarama no
teie nei ao,
ministère,
il
précise que le nuuvcir
ei miti
e
(liataio
fenua ?
üe
no
*
sai-it,
JnaÏÏ
"Te nuhenoxie
5:13-14).
e8g88S88888888«88e8e8
Fait partie de Vea Porotetani 1967