EPM_Vea Porotetani_196609.pdf
- Texte
-
LE CONSEIL
TE APOORAA
RAHI A
TE
S U PE RIE U R
EKALESIA
se
putuputuraa o te
Apooraa Rahi o te Ekalesia Evanelia no Ta¬
hiti nei i te pô monire 8 no atete na roto i te hoê pureraa rahi i roto i te fare
pure no Siloama i Paofai»
Ua tae mai te mau auvaha'toa no
te Apooraa Rahi e te mau amuiraa
paroisa
porotetani no te oire nei, e ia
hiohia
mai te mea ra e, ua nainai te
i'are pure
no te fariiraa’tu i te rahi
o
te taata
Ua iritihia te
tei
tae
des
convenus.
mai.
Na te orometua ra o Samuel
pcto, peretiteni no te
Raa-
Ekalesia i faatere
E ia au mai tei faaroohia ,
ua tupu atoa i taua pô ra te oro’a no
te
faatahinuraa i na orometua api e piti tei
hope ta raua taime haapiiraa. I
taua pô
atoa ra, ua fifi rii matou i te mea e,
e
piti noa iho orometua api tei faatahinu i te
pureraa.
Alfred Tetuanui e o Antonio,Tenaurioraa. Inaha hoi, te vai nei te
toru no
te orometua e faatahinuhia, oia hoi,
o
hia
:
I
te mau
api tei faa¬
i te feia atoa tei
orometua
tahinu hia a'enei, e
amui i teie pureraa, ua
faahaamana'o atu
Raapoto(na roto i ta'na faaitoitoraa)
e
eiaha to tatou oraraa keretetiano ia patu
hia i nia i to tatou puai, i nia i to ta¬
itoito,
i nia i to tatou paari,
’ia
au
Inaha hoi, e taata puai Petero, itoito' e te ineine noa no te rave
i te hoê ohipa, aita râ taua mau mea ra i
mai to Petero.
ia'na i te hunaraa i to
na Fatu,
oia i tiaturi i nia i to'na puai
aita râ i nia i te faaroo. Ua
farii
râ
lesu i tp Petero hunaraa ia'na,
aita'tu
ïa e tumu, maori râ, ia ite Petero i to'riro
Le culte
o
Tupai Tahua. E parau mau, i mûri a’e
i
to’na hoiraa mai na Pirae mai(na'na hoi i
faatere te pureraa reo farani i reira) "ua
roohia oia i te hoê ati pereeo, eere
hoi
i te mea ino roa, noa’tu râ, ua hiohia eita ihoa e tia ia faatahinuhia. Ua
peapea hoi matou i
to'na iiairiraaa i taua oro’a ra, e te oaoa atoa nei râ matou i te
mea e,
e tupu to'na faatahinuraa e te mau
taime i mua nei(28 no atete i Paofai).
tou
Conseil
Supérieur de l'Egli-,.
Evangélique de Tahiti s'est
ouvert
lundi passé par un culte solennel dans le
temple de Paofai. Les délégués du Conseil
et les membres des coAimunautés protestan¬
tes de la ville y ont pris
part en grand
nombre et le temple de Paofai
était
à
peine assez grand pour recevoir la foule
Le
ei parururaa
,
Pasteur Raapoto,
a
été présidé par
Président
la
de l'Eglise.
Comme l'on sait, pendant ce culte, -a liëu
la consécration des jeunes pasteurs
qui
ont terminé leur période de stage
d’ui e
façon satisfaisante. A ce propos nous atous été peinés de ne voir que
les
pasteurs Alfred TETUANUI et Antonio TEMAURIORAA? assis à la place réservée aux nou¬
veaux consacrés. En effet, le pasteur Tu¬
pai TAHUA aurait aussi dû être assis près
d'eux, malheureusement, le jour avant, en
revenant de Pirae où il avait présidé
le
culte, il avait eu un accident de
moto
qui, tout en n'étant pas grave, lui avait
empêché de prendre part au culte.
Nous
lui disons notre grand regret de ne
pas
l'avoir eu avec nous à cette occasion
et
notre joie
à l'idée que sa consécration
vons
renvoyée de quelques semaines.
Aux jeunes pasteurs
et à tous
les présents, le pasteur Raapoto a rappe¬
lé que notre vie de chrétien, comme celle
de Pierre, ne doit pas être fondée
svir
n'est
que
notre courage," notre sagesse*
l'Apôtre, était fort, coura¬
geux et actif, mais cela ne lui a pas em¬
pêché de renier son Seigneur qxaand il : a
dû compter uniquement sur sa foi et non
force,
Car Pierre,
notre
iho paruparu a riro atu ai oia ei
tavini mau, o tel tuu i ta’na tiaturiraa, i
rotO i te puai hoê, e i roto i te hinaaro
hoê no te Fatu- I mûri a'e i to te Aposetolo iteraa i te reira, ua nehenehe
i te
Fatu ia parau atu ia'na i teie nei e :
na
reira
"A faaamu i tau mau mamoe.”
Mai te peu e, e parau
mau
te
te oraraa e no te tiaraa kerete-
no
roa'tu â ïa no te oroe mauhaa
faufaa-ore
oia, ta te Fatu râ i faaineine no te faatupuraa i to*na hinaaro i roto i te
mau
qmuiraa’toa. Ua ti*a paatoa te tino orometua i nia
e na na Peretiteni Tuhàa
e
tiano,
e
parau mau
oia e,
metua ia ite
pas
sur
Jésus à permis le reniement
de
Pierre pour qu’il puisse connaître sa fai¬
blesse et devenir un serviteur, qui
met
sa confiance dans la seule force et
dans
la seule volonté du Seigneur.
Seulement,
lorsque l'Apôtre a réalisé cela, Jésus a
pu lui dire :'’Pais mes brebis." Si
cela
est vrai pour toute vie et pour tout ser¬
vice de chrétien, il est d'autant
plus
vrai que le pasteur qui doit apprendre
à
être un instrument inutile
dont pourtant
le Seigneur se sert pour accomplir sa vo¬
lonté
o
orometua
i faatahinu
orometua* apî• No reira,
ua
te
aua
milieu de la commiinauté.
sont
faatupu te Fatu i to'na aroha i te Ekale-
pe d'entre eux procédait à la consécration
des deux Jaunes collègues. Ainsi
le
Sei¬
sia
gneur
i na
taea'e
roto i to'na faataaraa i to’na
na
mau
tavini, tei ite na roto
i ta ratD u haa piiraa, i ta ratou a'oraa, i to ratou mau
tere farerei e, ua titau hia mau
ratou,
mai te taamu ia ratou iho i roto i to ra¬
tou Fatu.
I te mau mahana i mûri mai (mai
te 9 e tae atu i te 12 no Atete) ua putu-
putu te mau auvaha no te Apooraa Rahi i
roto i te "Fraternité" piha tapiri
i
te
fare pure Betela. Na Teihotu Reid e Pareanoa orometua i faatere i taua
putuputuTeie
i mûri nei
te
tahi
ho-
mau
ho'a
manifeste son amour envers son Egli¬
lui envoyant des serviteurs,
qui ,
par leur enseignement,
leur prédication,
leur cure d’âmes, sont appelés à la main¬
tenir toujours ancrée à son Seigneur.
Les Jours suivants, les
délé¬
gués du Conseil Supérieur se sont réimis
se
en
Fraternité, annexe au
temple de Béthel. L'Assemblée a été pla¬
cée sous la présidence de de\ix pasteurs ;
le pasteur Teihotu REID et le pasteur PA-
dans la salle de la
RBANOA.
Voici quelques aspects
de
la
vie de notre Eglise comme
ils ressortent
du rapport de la Commission
Permanente,»^
de celui du Président de l'Eglise
et de
no te oraraa no ta tatou mau
Ekalesia tei noaa mai na roto mai i te rapport
a te Apooraa Faatere,
i te rapport
a
te
Peretiteni o te.Ekalesia, e te.mau
rap¬
laires,
ports na te mau Tomite a te Ekalesia(Fare
Haapiiraa, U'i-Apî, Haapiiraa Sabati,Heremona, Moria e Orofara). Na te Tomite i mû¬
ri nei, ia au ihoâ ïa mai ta tatou i ite,
na te Hau te reira e amo nei,
ua horo’ahia mai râ te faatereraa i roto i te rima
sait
institutions étant comme l'on
sous la responsabilité directe du Gouver¬
nement qui en a toutefois confié
la ges¬
tion à nos missionnaires et à notre Egli¬
ta tatou
kalesia.
no
mau
misionare
e
S
ta tatou
-
te
ta tatou mau fare
Haapiiraa, eita roa e nehenehe
ia parauhia e, ua noaa mai te hoê puai rahi
i to
tatou Ekalesia no to ratou tupuraa e
no
te papu hoi o to ratou tiaraa. I roto-:râ
i te hioraa maui, e mea,hïiaitai la.;
Teie*'
râ e mea tia ia tatou ia ite ua rahi
te
mau tamarii porotetani e tonohia nei ite
haapiiraa,iroto i te tahi mau fare haapii¬
parau no
tia ia huna i
to ratou pa-
raa
o
te
ari
e
te ravai hoi te mau tauihaa
ore
e
reni
e
ite nei i te huru mau no
te
no
haapiiraa, teie râ, aita e noaa nei,
ta ratou
e
^
haapaari raa ia ratou, inaha O’ta
tou ïa
ai-
te
ta¬
tuhaa.
parau mau, aita’tu
e,
ohipa
tatou e faaineine i teie matahiti
no ta tatou mau fare Haapiiraa,
maori ra,
o te oro'a ïa no te hanere raa o te mata¬
hiti no ta tatou fare Haapiiraa. Te tabu¬
E
tumu ta
ohipa tei haapapu i taua oro'a ra o te
tupu i te 17 no setepa i mua nei, ua ineine roa ïa. E peni faaapi roa hia
ta ta¬
tou fare Haapiiraa no taua oro’a ra, s
e
tima roa hia na mahora e piti na roto
i
te tauturu a te Hau o te fenua.
No te tahi mau hurmi no te ohipa
a te Ekalesia, teie i mûri nei
te • tahi
la
U
pal
ceux
des
différentes commissions
;
sco
-
de la Jeunesse,
de l'Ecole Pasto¬
rale, du Centre de rééducation de Moria
et de l'Hôpital d'Orofara(ces deux derniè¬
res
se)
Pour
I
©
au
Tous les pasteurs présents
se
ensuite levés, tandis qu’un
grou¬
,
te Faatere
son courage.
Ecoles
a fait
un grand effort pour les développer
et
pour en assurer la stabilité et
l'effi¬
il
est
qui concerne
ce
nos
indéniable que notre Eglise
cience. Les résxiltats sont dans l'ensem ble bons. Nous continuons toutefois à re¬
gretter que trop d’enfants p protestants
soient envoyés encore aujourd'hui
à l'é-^,,
cole, dansles
Etablissements d'instHUC tion dont nous
lidité en fait
ne
nions
aucunement la âo-
d'équipement scolaire mais
peuvent et ne tiennent pas à avoir
cette"*ligne de formation générale des en¬
fants et des Jeunes qui est la nôtre.
Bien sûr, le fait
marquant de
Cette année est, pour nos
écoles, la cé¬
lébration de leur centenaire. Le programdes cérémonies qui marqueront cet
évé¬
nement à partir du 17 septembre
prochain
est déjà fixé dans ses lignes
essentiel¬
les. Nos bâtiments scolaires
de
Papeete
seront pour cette occasion
entièrement
repeints et leurs deux cours
principales
qui
ne
goudronné’es, cela
nement
avec
l'aide
du Gouver
-
du Territoire.
Pour
qui concerne les diffé¬
aspects de l'oeuvre de l'E¬
glise, voici quelques faits réjouissants :
six pasteurs
seront consacrés
dans
de
très courts délais(deux d'entre eux l'ont
rents autres
ce
E
orometua
ono
faatahinuJiia i
e
teie
mau
taime(ua oti a'enei e piti ia au mai
tatou i parau iho nei). E inaiia pipi-o-
area
ta
e ô i te aua-orometua i teie haamataraa haapiiraa. No Heremona, e riro xa
Vernier Henri ei faatere piti, na te rei¬
rometua
faaohie i te tatuhaa maiteraa
e
ra
hopoi’a
te
no
nei
tau i mua nei.
Te hoi mai nei
mau
te
no
te haapiiraa i te
no
o
i
te
orometua
mau
Mauer i Tahiti
haapao i te ohipa iritiraa hi
-
bilia i te reo tahlti. E tauturuhia oia i
roto i taua ohipa e te hoê pupu o te haa-
mauhia i Tahiti nei. E te amui nei te Sotaiete no Lonedona e te Sotaiete no Paris
no te tauturu i teie nei ohipa rahi.
Ua ravai i teie nei te mau oro¬
metua no te mau paroisa i mana'ohia;
e
haamauhia te orometua ra o Conte
ei oro¬
metua tumu na te paroisa reo farani no Betela i te 4 no te âva'e setepa i mua nei.
Te tere maitai noa nei te
ohipa
i rotopû i te mau tamarii
e
i
e i au i ta Perron
pa¬
rau, ua oaoa roa oia i to te ohipa
tere
maitai raa, faaterehia e te
mau orometua
haapii popaa e tahiti, noa'tu ai te tupuno
Moria,
to
ratou faatere,
mai no te tahi mau fifi. E no
te mea
hoi atu Perron mâ i te taime i mua nei,
ua maiti te Apooraa Rahi ia M.
Jaccard ei
raa
.e
ia'na, oia iho hoi te faatere piti i
mono
Moria a piti a'enei matahiti
i teie nei.
Te faaite nei tatou i to tatou oaoa
ia
Jaccard mâ, ia noaa
atoa ia raua te oaoa
i roto i te ohipa, e no M. Perron
e
Mme
Perron,
te parau, nei tatou ia
mauruuru
rave
X*£LU.3,
o
te
e
te Ekalesia
oto hoi i te
mea
i
raua
raua
te
ohipa i
te taaê nei
e,
•
M.
e
ta
no
ei
Aubert,
riro ei faatere
tei
haapao i te fare ma'i i Orofara,
vauvau
mai oia i te
aro
te Apooraa
o
te hoê hoho'a bra no
tei ravehia i "Orofara
te
tou i
te nehenehe
no
e
amo
nei,
o
tei
i
Rahi
ohipa'toa
mau
tei faaite ia ta¬
o
rahi
ua
te hopoi'a tana
to'na faariro raa i te feia^
ma'i atoa tei pûpûhia ia'na, ei mau taata
tia ia faaturahia ei ia hi'o i
fifi e iri mai i niaiho ia ratou,
mau
roto
tei
e
i
te hoê
riro
tiaraa
ei mea
no
te
tavini
faaapîhia.
déjà été comme nous venons de le
dire)Qi
Quatre nouveaux élèves
vont entrer à l'E¬
cole Pastorale à la rentrée de septembre.
Toujours à Hermon, le deiixième poste de
professeur sera bientôt occupé par le pas¬
teur Vernier, ce
qui permettra'de mieux
répartir la charge de l'enseignement des
futurs pasteurs.
Le pasteur Mauer va revenir
en
Polynésie pour s'occuper de la révision
de la Bible en langue tahitienne. Il sera
aidé dans ce travail
par une équipe
qui
va se former sur place. La Société Bibli¬
que de Londres et la Société des Missions
de Paris participent ensemble à cet effort
Tous les postes pastora^lx sont maintenant
répourvus. Le pasteur Conte
va
être
tallé dans la communauté de Béthel
le
courant
du mois de
ins¬
dans
septembre.
L'Institut de Moria
poursuit
son travail parmi les
jaunes et le Direc¬
teur, Monsieur Perron s'est dit satisfait
de l'ensemble du travail
accompli par les
éducateurs européens et tahitiens, malgré
les inévitables difficultés qu'un travail
de
implique. Puisque
Monsieur
quitter sous peu,
le Con¬
seil Supérieur a nommé à sa place Monsieur
Jaccard, qui a déjà secondé l'actuel di¬
recteur depuis deux ans. Nous soiihaitons,
à Monsieur Jaccard
beaucouj^ de joie dans
son travail et à M.et ]yime
Perron, nous di¬
sons le merci de
l'Eglise pour leur tra¬
vail et le regret de les voir partir.
Monsieur AUBERT, responsable de
ce
Perron
genre
va
nous
l'Hôpital d'Orofara, nous a fait un cadre
vivant de l'activité de cet
institut
et
nous fait sentir combien sa tâche
est
belle et intéressante et combien
les ma¬
lades
qvii lui sont confiés sont
pour lui
avant tous des personnalités
à respecter
et à suivre dans tôus les problèmes
qui
présentent à eiix, avec une attitude de
service et de disponibilité toujours
re¬
sè
nouvelée. Que
qui tient à
ce
travail reste
coeur
un
travail
à notre Eglise.
te
na
mau
o
la riro
teie
ohipa ei ohipa te tia i te Ekalesia
ia
RELATIONS
EXTERIEURES
manaonao.
TE
MAU
OHIPA
I
RAPAE
Ua amui atu ta tatou Ekalesia i
te rururaa no te mau EkâL esia no Patitifa
Apatoa i lifou,
te
au
e
ua
ô atoa oia i roto
i
Tomite Tamau no taua rururaa ra. E
ia
mai te faahitihia i
roto i
teie
nei
Notre Eglise a pris part
à la
Conférence de Lifou des Eglises
dij Paci¬
fique Sud et fait naturellement partie du
Comité de Continuation de celle-ci.
Comme
ce
nous
avons"déjà
ua tahoê te Ekalesia Evanelia
ho
Tahiti nei i roto i
te ohipa
faatupuraa
ti est aussi strictement liée
de l'ACC en
Parau Amui na te mau Ekalesia
i
e
i roto hoi i te
Apooraa Amui
ses.
ve'a,
mau
Ekalesia
no
teie
nei ao.
Ua
te
Apooraa Rahi i te
tia
roa i ta tatou mau paroisa
tiaturi atoa nei te Apooraa
te
mau
ito
mau
fifi
Aferika,
no
te
ite papu
apî
o
te
ia amo, e
Rahi i te
paroisa, na roto i te hoê faaroo itoe te paari e te puai rahi
no te faa-
earaa
hau
e
te tiaturiraa papu.
a.ente.
dit
sur
joiirnal, l'Eglise Evangélique de Tahi¬
Afrique, ainsi qu'à
activités du Conseil
à l'effort
maintes
Oecuménique des Egli¬
Le Conseil Supérieur
se
rend
bien compte des difficultés nouvelles
aux¬
quelles nos commtmautés ont dû et doivent
faire face et souhaite
trouver dans
plus solide,
qu'elles^ sachent
foi fortifiée e"t
rendue
la force de rester fidèle.
une
.©
LA
JEUNESSE
année grasse
les enfants et les jeunes,
si l'on
1966
pour
aura
été
une
et
considère le nombre de camps
de colo¬
auxquels ils ont pu as¬
réjouissons car ces pé¬
riodes bloquées de vie et de
discipline
communes sont une étape importants
dans
la formation de leurs jeunes
personnali¬
tés. Pas seulement, parce que pendant
ce
temps ils ont débarassé leurs parents de
leur présence, mais surtout parce que pla¬
cés face à face avec des camarades de leur
âge, ils ont pu vivre totalement leur vie
avec des activités propres,
ses jeux, ses
travaux, ses services et ses
servitudes.
de vacances
nies
sister.
Nous
Au
nous
camp
poche.
Je les aurai volontiers
ÏJaiao,
pour
vus
persuadé
10 ou 12 j ouî's,
y auraient fait un camp di,:;;ne
a-j
la meilleure tradition éclaireuse.
Mais
qu'ils
avaient encore a l'esprit les charmes
Bora-Bora qu'ils rêvaient d'y aller vi¬
siter î Faute de bateau,
pour ravaler un
ils
de
peu de leur amertume, ils décidèrent
de
rejoindre les Eclaireurs à Moorea. On re¬
met Maiao
au
programr-ie
,
our une
autre an¬
née.
LES
ECLAIREUSES
où toute la vie est or¬
pour lui et bien souvent par lui,
le jeune se rend compte, mieux au'une fa¬
mille dont il lui arrive de
contester
ganisée
l'autorité, qu'il est là avec les autres,
et pour les autres. Il est "fiu" de
iesservir la table chen les parents,
cela
paraît noirmal avec les copains..: .
C'est
l'apprentissage de la vie.
Nous souhai¬
tons qu'un jour, leur chambre tapissée de
diplômes, ils sachent dans leur métier être là avec les autres et pour les autres
avant de penser tout seul
à leur compte
en Banque.
LOUVETEAUX ET PETITES
Ils
se
sont
premiers à l'Ecole
les
sement mise à leur
AILES
retrouvés à Tautira,
Publique, généreu¬
disposition par l'Ins¬
pection d'Académie, les deuxième, au fare putuputuraa.
Chez les P.A. on a fait
beaucoup de "brevets".
LES
un
■
camp
ECLAIREURS
Les Eclaireurs
avaient annoncé
volant à Tahaa. Mais Ils n'avaient
bateaux, si
il à fallu
prévoir un programiue de rechange. Cela ne
les a pas empêchés de se retrouver
à 90
au départ de Potii Moorea.
Tahaa
sera
pour une autre année. Cette année ils au¬
tourné à
fond Moorea.
Merci
aux
paroisses et aux dis¬
qui les ont accueillis et qui leur
prêté leurs maisons de groupes, leurs
cuisines et bien souvent laissé les fruits
du pays j
tricts
ont
LES
ROUTIERS
les
Routiers' plus
âgés,
plus
étaient moins nombreux. Beau¬
coup de jeunes gens à leur âge,
ont pro¬
fité de leurs vacances scolaires pour tra¬
vailler et se faire un peu
d'argent
de
raisonnables
Elles
breux
mais
pour ne
pas
ont campé à Maharepa,
au
ont vécu 12 jours en com¬
pagnie de Hiro.
pas compté avec la grève des
bien qu'à un jour du départ,
ront
Les Eclaireuses,
faire exception
bord de mer, et
en
ont
rapporté
de nom
souvenirs.
Mais à côté de ces camps
traditionnels,
nous
avons
pu
-
désor¬
cette
année, grâce à l'aide de H. et Mme Schnei¬
der, organiser quelques nouvelles activi¬
tés de vacances.
Tout d'abord, le camp d'adoles¬
qui s'adressait aus "U'i-Apî"
de I6
à 22 ans et qui s'est tenu pendant une se¬
maine à l'aravao. L'idée
n’a pas été bien
comprise au début et c'est doramage car le
nombre de participants aurait pu. être fa¬
cilement de 40 ou 50 au lieu d^être de 25
Les U'i-Apî pensaient que c'était
une
affaire du "Club de Béthel" ou
une idée
du "conseiller à la Jeunesse" qui ne
les
cent
concernait pas
I On ne peut pourtant ima¬
giner un travail
que
celui-ci'qui
casion à
des
UCJG
consistait à donner l'oc¬
plus typiqueraent
:jeuner
i>:ens
et jeunes filles
Tahiti, ds réfléc.ih i-' ei'^se/'ble au.::.
hlèmes du racisrjie, de ±a liberté,^ des loi.sirs et de les examiner à la lumière
des
réalités de notre monde et 1'enseignement
de la Bible. Il faut souhaiter
que
l'an
prochain l*on puisse reprendre
cette exde
et
te.a
T:^r.a
Certains
enfants J sont
venus
pleurs . .Peut-être s ' imagl:iaientils qu'ils alxaient pendant trois .semai¬
nes de vie fermée et disciplinée en inter¬
nat, se faire i.,.âter. Très vite ils
se
sont aperçus qu'une colonie
de vacances
était une chose tc'.t à fait intéressante,
et que des vacances organisées par un di¬
recteur et des moniteurs qui savent faire
jouer et faire fabriquer des cerfs-volants
et des mongolfières étaient magnifiques .
des
avec
Au bout de trois semaines,
ils
rentrés chea eux, en pleurs,
parce-
sont
que
c'était déjà fini îîl
La
deuxième colonie de vacances
lieu à Taravao sous la direction de
Monsieur et Madai-e f chneider
groupait
a
dcpart au canp des
eu
63 enr'-- .its de Paneete. Beaucoup-de parents
ont pu lors de la journée de visite du 21
.apprécier eux-mêmes l.o -.qualité de ces va¬
cances. Les enfants n'eri finissaient
de
faire dérouler sous leurs peux
les jeux,
les danses, les chants et les farces aus¬
si qu'ils y avaient appris. Dans
les lo¬
caux, ils ont pu voir les objets manufac¬
turés : dessins, reintures
au riz,
cani¬
ches en "poro ati", neriii-vol ints ,
figu¬
rines en cordes armées
• fois iioeoupé,etCo
,
éclai¬
reurs
plus
périencé et en faire profiter un
grand nombre de jeunes.
la.première foiSç
nous avons
pu organiser nos colonies
de
vacances. La première a eu lieu à Uturoa,
sous la direction de Melle Beck
et
de
îf. Charbonnier, avec 38
enfants de RaiaEnsuite
pour
1966, mai te 22
tae atu i te 29 no te ava'e atete i raairi iho nei, ua tupu te mau rururaa
no te mau Ha.apiiraa Sabati
a te Ekalesia
e
"Tama"
I te pae i te Hitia o te râ(TuI)ua rûrû te mau tamarii no na : croi¬
sa 12,
i roto i te fare haapiiraa a
te
Hau no Pueu. Ua faat-ere hia taua rururaa
"Tama" ra e Gratien orometua,
peretiteni
no te Tomite Haapiiraa Sabati no te Tuhaa
I. Ua tae mai i taua rururaa ra ;
Evanelia.
haa
-
-
-
-
Orometua-pupu
122
50
20
Tino-orometua
5
Tamarii tamahine
Tamarii tamaroa
Ua tauturuhia
raa
tu i
teie
tama e na pipi-orometua
te aua-orometua i teie
me).:
o
nei ruru
apî(o te ô
ihoâ
Thierry Temauri e o Henri
rau
ait
souhaitons
été faite de
l'utilité
-
a-
taiHiro
la
preuve
de ces vacan--
que
à
et que dans les années
venir,
'■uissions poursuivre et intensifier
ef-l'ort O
ces
RURURAA "TAMA"
NO TE MAU
I teie natahiti
Nous
nous
cet
I
te
O
Ua tae atu o Stussi, o
Raapoto
Léon Taea e o Elle Salmon. E
teie
te
pae
te
no
turau parau
mau
raiii
no
HaaiPilraa
:
TE
I
PAE
I
e
te
mau
Ua tupu atoa te Eiau.
"Tama” i reira, e ua manuia.
Teie nei
E rururaa''Tama"
te mea
e,
ua
lY
TUHAA
taua haapiiraa ra : ”Le
ohipa i te fenua Palesetina
ohina i to tatou nei fenua•”
mau
i
TE
pûpû mai
oaoa
na
roa
teie
,
l6 ia
tamarii
ratou ei inelo Ekalesia no te tavini i
ratou Patu, lesu-Mesia.
faatupuhia,
rahi
no
mau
i
ohipa faufaa
ua
te noaa nei i te
"T^ma"
rururaa
mau
rirô anei ei
te mau tamarii ?
1) Na roto i teie
to
rururaa
mau
rururaa,
tamarii te hoê fare-
reiraa ratou ratou iho,
I
te
pae
o
te Tooa
o
te râ :
i te
te iteraa te tahi
tahi, to te tahi paroisa i to te ta¬
hi,
No reira te oaoaraa tei noaa mai
ratou.
TE
I
PAE
TE
I
TOOA
0
TE
RA
2) I te
pae no
te
mavi
ia
haapiiraa
tei horoahia
Ua
te
tamarii
no
na
paroisa e 7 i roto i te fare paroisa
no
ruru
mau
Papeari. Ua faaterehia taua rururaa ra e
te pipi orometua o Samuel Reid e Taivini
orometua
peretiteni no te Tomite Haapii¬
»
Sabati
raa
-
-
Tino
-
te
hoê
e
a
ra
e
te
mau
ohipa i roto ia'na*
mau mana’o
e
taime vaihoraahaapiiraa, e noaa râ ia ratou te hoê itoito api hou ratou s o faahou ai i roto
i
te taime no te haamataraa haapiiraa.
No reira, te faatae
atu nei te
Tomite Rahi no te Haapiiraa Sabati i
to'
fifi
70
25
6
4
orometua
:
Ua tae atu o Stussi, o Raapoto,
tumu parau haapiiraa e te haapii¬
tei faaterehia i te Tuhaa
raa
5) Te noaa nei ia ratou te hoê
api i te pae no te craraa natu-
feruriraa
4) Eita to ratou
te mau Haapiiraa
no
pae
i
:
Tamarii Tamahine
Tamarii tamaroa
Orometua pupu
-
I
Ua tae mai
te Tuhaa II-
no
tavia rururaa ra
ia ratou ; te noaa
nei
ia
ratou i te ite ravai roa no te mau mea
e
au no to ratou oraraa tino e no to
ratou
oraraa faaroo.
I.
8
e
te
paruparu
mau
mana'o haamauruuru ia outou
e te
mau
faatere
no na rururaa e maha tei tupu
i
na
teie
nei
natahiti, ia -dutou
metua tei faatere i te
PAE
TE
I
NO
TE
TUHAA
III
te rururaa
III i roto i te paroisa
Ua tupu atoa
i te Tuhaa
"Tama"
no-Haa—
piti(Moorea) i roto i te fare Haapiiraa a
te Hau.
Ua tae mai te mau tamarii no
na
Haapiti(Moorea)i roto i te fa¬
paroisa no
re
paroisa
e
piti(Afareaitu
e
Haapiti).
e
te
nau
oro¬
haapi.a.raa i ro¬
to i taua mau rururaaTaii'ia" ra,'"ia outou
e te mau orometua,
te mau orometua-pupu,
te mau tamarii(taiaaroa, tamaliine) tei tae
mau
rururaa, i te feia metua'toa tei ore
tapea i ta ratou loau tamarii,
i te mau
Peretiteni Tuhaa*toa tei turu.itoito
i
teie nei ohipa, ia outou e te mau paroisa
i te mau tane, te mau vahiné,
i te feia
rave maa'toa tei tauturu mai i te ohipa'
i
te
i
Ua
Te faatae atoa nei te Tomite
faaterehia teie nei rururaa
rai orometua mai te tauturu
"Tama" e Maruitoitohia
e
pipi-orometua.
Martial
Tei tae mai
-
-
-
:
19
6
Orometua-pupu
No te
tumu parau.
46
Tamarii tamahine
Tamarii tamaroa
mau
Na Marurai iho
e
ti.
la tia i te
ti
i mua nei
tatou,
faatere.
Teie i mûri nei te tabula
ohipa
"Tama"
i roto i na rururaa
ei haapotoraa :
pae poipoi ; haapiiraa i nia
i te fenua Palesetina(te mau animala,
te
mau fare faaearaa, te mau raau, te mau toro’a, te mau pape, te mau mou'a.
pae ahiahi : haapiiraa
i nia
i to tatou fenua(motu)(te mau animala, te
mau raau,
te mau toro’a, te mau pape,
te
tei faaterehia
e
Haapiiraa Sabati i to'na mana'o haamau¬
i te Faatere Rahi no te Haapiiraa o
te Hau, e tae noa'tu i ta'na mau orometua
haapii tamarii tei horoa mai i te fare ha¬
apiiraa no Pueu e no Haapiti ei vahi e ru¬
ru ai te raau tamarii no te
Haapiiraa Saba¬
ruuru
Haapiiraa, hoê â
la
Martial i
ra¬
hi
mau
e
tatou
eita'toa
tauiraa
no
toru,
e
e
Patu, ei te matahifarerei
ore
nia i te
e
faahou ai, e
tupu te
tahi
mau
vahi
rururaa*
Marurai orometua
-
-jînnnrovTiTîrinririrvîrîrîrrTîrrvîrvvovvTïvrTOVVTïnnnrBinnrînnrîrirînrsTny
-
mau
na
ohipa tumu teie
hia i roto i na rururaa'toa taa
te tahi atu â mau ohipa,- te mau
e
mau
veillées, te
te vai
nei te **Vea Porotetani" i
te fare neneiraa "Vea Dé¬
mou'a*
0
te
Te haamauruuru maitai atu
aturâ*
mau
tei ravenoa'tu ai
hautiraa,
haereraa i rapae,
pêche"
no te mau hohoâ nO
te lubili ta'na
i horoâ
mai.
QO
0
00Q0
'0
JLiULOJLgJLOJLiLiLO.jLiLaÆJ flaaaogQaoooflCiiQQOgoooQooagQggaflggiieaQa.
TE ORO'A lUBILI
C
ANERERAA MATAHITI
I
NO TA
hana
maa
Ua tupu teie nei oro'a i te
17 no setepa i mairi a'enei ,
)
TATOU TARE HAAPIIRAA
ma-
e
haamatahia na roto i te avariraa aroa
apî, aroa Perotte i te matamua, e
tel
tauihia te i*oa i te aroa Charles Viénot,ei haamana'oraa ia Charles Viénot
o
tel
ua
haamau matamua
roa
i
te
fare
haapiiraa
porotetani i te fenua nei. I
mûri a*e
i
to te Tavana oire(Poroi) iritiraa i te
ahu tei tapoi i te i'oa o Charles Viénot
,
amui atu te nahoa rahi taata i roto
i
te mahora no te fare
Haapiiraa a te
mau
tamaroa tei faaunauna maitaihia i te
pareu
e tei reira’toa te mau
parahiraa tei
ua
faa-
taahia no taua nahoa rahi taata ra. E ra¬
ve rahi te feia mana tei amui
mai i teie
nei oro*a : o Monsieur
Joubert, melo no
te Sotaiete no Paris, e
hiopo'a rahi hoi
te
mau fare Haapiiraa. Ua titauhia
oia
teie nei oro'a. Ua tae atoa mai te Ta¬
vana Rahi e to'na pae. I mûri a'e i to te
himene ai'a(marseillaise) himene
no
no
ua
farii atu
o
i'oa no te mau
te feia'toa tei
I mûri a'e i te
Diakono.
,
Ua faahope hia teie nei " oro'a
na roto i te hoê tamaaraa
faaineine
hia
e te mau tamarii
haapii tahito i' te faaearaa o te Tavana oire no Papeete i PiraB.
E ei haamanaoraa'toa
i teie nei
oro'a
rahi, ua neneihia te hoê buka taaê(ta ADNET orometua i faaineine maitâi) e te hoohia nei taua buka ra i te piha
papairaa
parau no ta tatou mau fare Haapiiraa.
I
toa hia
te 21 no setepa, ua avari
ata tatou fare haapiiraa i Taravao'
(Internat) e i te 22, i Uturoa, ua avari
hia ïa ta tatou fare Haapiiraa Toro'a
e
Joubert tane.
raahia,
Georges Reid, na roto i te
tamarii haapii tahito,
i
tae mai i teie nei oro'a.
parau fariiraa, ua faaterehia te hoê pureraa e Raapoto
ororaetua,
Peretiteni no te Ekalesia Tahiri.
I mûri
a'e i taua pureraa ra, ua paraparau mai o
Joubert e te Tavana Rahi.
I mûri a'e i teie nei mau orero
raa parau, ua tanuhia i roto’ i te
aua fa¬
re Haapiiraa te hoê tumu
raa ei haamanaoraa
i te hanere raa
o
mau
fare
e
Haapiiraa,
te matahiti
no
te
tuuhia i mua
i
te mau piha haapiiraa te i'oa no
te tahi
mau orometua
haapii no ta tatou mau fare
ua
Haapiiraa. I mûri a'e i teie atoa nei
ohipa, ua tahoê atu te feia mana e te
mau
pupu
U'i-Apî
himene
no
no
UK
■
S»
mau
na-
hoa rahi taata i roto i te tahi mau
piha
haapiiraa no te mataitai i te mau taihaa,
i te mau hohoa tahito tei riro ei
haama naoraa i te mau orometua misionare
tei
faatere a'enei i ta tatou mau fare
haapii¬
raa. No teie nei
oro'a, ua tae mai te
pupu
MM
Taunoa e no Punaauia,
te
Papara faaterehia e
Moe
ORO'A
FAATAHINURAA OROMETUA
I te 22 no te ava'e setepa
nei
tupu i roto i te paroisa no Tiva(Tahaa)
te oro'a faatahinuraa i na pipi orometvia,
ua
{JJ
aatahlti
haapaarii”
FAEHAU
:uaô atu
hope ta raua tau
tei
te hoperaa ta'na matahiti
tuuhia oia i Maupiti» Hoê
haapiiraa,
ua
â taime to raua
faatahinuraahia e Teriitua Paehau. B
ixa
tae atu_o Paapoto orometua, Peretiteni no
te Ekalesia, oia tei faatere^i teie
nei
oro'a, e ua amui mai te mau orometua
no
te Tuhaa IV. Ua haamauhia o Teriitua Pae¬
hau ei orometua no te paroisa Tiva,
e
o
Homai ei orometua no te paroisa Maupiti .
*
TERIITUA
a)0
i
oia
a'e i
,.ari
i
aua-oroMetua i te .„'4.'..ahiti
'ce
jriatahiti e maha
na
i960,
no
i te
naite
haapiiraa, ua tuuhia’tu oia i roto
paroisa no Parani, no te faaravai
raa ia'na iho,
e inauha» ua hoi mai
oia i
fenua nei.
te
la haaraaitai mai te Atua i teie
Tavini apî i roto i te toro’a mo*a
i faatoro*ahia*i raua.
TAUOTAHA CHOMAI)
ROLAND
b) 0
ta'na
e
diakono oia no te paroisa
reira mai to’na ôraa i te
l'iakatea, e
‘
nei
'
max
aua-orometua» I
"Te vai ra anei te feia parauti’a
e
te
feia parauti'a-ore ?
Te vai ra anei te feia maitai e te
feia
?"
ino
I
te
mau
tau i mairi a'enei,
ua
faaroo vau i te hoê haapii Evanelia
tei
a’o i te parau no te feia parauti'a
e te
feia parauti'a ore, te feia hara e te fe¬
ia hara-ore mai te faataa maitai i
ta'na
haamaitairaa i nia i "tie feia parauti*a ana' e.
I to'u feruri maitai raa i taua
huru a'oraa ra, ua ui au i roto ia'u
iho
e, ua tia anei teie huru a'oraa,
nei teie huru a'oraa e faahapahia
inaha hoi,
Evanelia
re
mai
ra
râ."
a
no
ua
parau
Mareko
e
:
"Aita
te feia parautia,
la
au
aita
e
mai lesu i roto
2t.H
no
o
a-
lesu,
i te
vau i haete feia ha¬
roai ta tatou i' ite
hoê taata parauti'a,
ta mau ta'na e hara,
:
te
te hoê ïa taata ai¬
te hoê taata aita
iô-
ino, te hoê taata e nehenehe ia tiaturi, te hoê taata o tei iranaohia c
eita
oia e rave i te ohipa ino, oia hoi, te ho-
na
e
taata maitai.
Parau maa roa, aita mau
te pa¬
rau a te Atua e faahapa nei i
taua huru
e
parauti'a
e
e i roto i te Faufaa Tahito
Apî, e rave rahi roa te mau
haapapû mai ia tatou i te rei¬
ra,
te Faufaa
hi'oraa tei
ra.
E i roto i te oraraa nei, e mea
mai¬
tai a'e ihoa, ia tiaturi tatou i
te feia
maitai i te feia ino, i te feia parau tia
i te feia haavare. Teie râ, ia hi'opo'a -
maitai tatou i te huru ei te
no
mana'o
mau
lesu, mai te huru ra ïa e, ua hau
a'e
to'na hinaaro, ua hau a'e to'na haapaora-a
i te feia ino e te hara,inaha
ua tae oia
i rotopû ia ratou, ua amu oia e ratou
a-
i riro ai oia ei inoinoraa na te mau
pharisea, oia hoi, na te mau taata parau¬
toa,
to'na tau.
Eaha hoi lesu i na reira ’i
to'na ïa hinaaro i te faaite e,
te
tia
no
?No
vai
nei te hoê taaêraa, te vai nei te hoê hape rahi i roto i te parauti'a a te
taata
nei, e taua patau tia ra, e hoho'a rapae
noa ïa tei tapoi,
tei huna i te mau ino e
rave rahi,
ia au i te reo faahapa no
te
Fatu i te mau pharisea e :"Oia'toa
outou
na, mai te feia parautiâ ra outou i rapae
au i ta te taata hi'oraa,
are'a râ o roto
ra, te î na ïa outou i te haavare e te i-
^
no.
5MataioNo 23/28)*
teie nei
na
mana'o, mai
te hu-
te farii papu nei te Evanelia i
te
o ta Paulo atoa ïa i faahiti i to'
na tau e
;"Aore roa e taata parautia
e
hoê iti a'e, e ua ere te taata'toa nei
i
te haamaitai e te hanahana o te Atua.
la hiopo'a naite tatou i
roto
ia tatou iho, te ite marai-iarama
nei
la
tatou e, aita mau tatou e faatupu nei
i
te mau hinaaro e i te niau titauraa na
te
Atua, ua riro râ te r:^u nea i-iaitatai
ta
tatou e rave, ei mau mea tei faaite.noa i
to tatou huru.rapae, aita râ e
heheu nei
i te roto raa'mau no to tatou aau.
ru
e,
reira,
I
j)
a
a
i)
Te
pharisea tei tae i roto i te
te na ô r^a e ;
te haamaitai
atu
nei au ia oe, i te mea e, eere
au,
eere
to'u huru mai to te mau taata'toa nei,
i
te popore tao'a, e te parauti'a-ore e
te
faaturi, mai tere telona. Tai piti au haapaeraa maa i te
hepetoma hoê, e te horo'a nei au i te ahuru o te mau tao'a
a-
hiero,
ua pure oia i
"E te Atua,
toa na'u nei."
Hoi atura taua pharisea ra
mai
te tia-ore hia mai ta'na pure, are'a
te
telona iti o tei pure e t
"Aroha mai oe ia'u te taata ha- Æ
nei ï" Ua hoi ïa oia i to'na utuafare
ma te tiahia ta'na aniraa.(luka 18^11-14)
E i rauri a'e i to lesu faatiaraa i te pa¬
rabole no te mamoe mo'e e no te
diderama
ra
teie to'na reo i reira J
"E oaoa rahi to ni'a i te rai i
te taata hara hoê ia tatarahapa, i na taa¬
ta parautia e iva ahuru e iva tiahapa tei
ore i tatarahapa. " (Iiuka 15/3-10)
No reira, te feia hara o tei ta¬
tarahapa, te feia parautia-ore tei faatiamâ hia e te feia ino tel taui i to
ratou
oraraa, ua riro ïa ei oaoaraa na te Atua.
mo'e,
ana'e, e aita'tu ai te taata parau
tei horo'a i to'na ora
no
te
taata'toa. E te raau parau atoa ta te Eva¬
nelia i heheu noa ia tatou, ua tae roa ïa
i nia i te satauro, e ere hoi
te satauro
0
lesu
ti'a mau,
i
te
hoê tamataraa
haamaha
e
aore
ïa
na
no
te taata nei no
te faaore raa
i
te
te
o te Atua,
e ere hoi i te opuaraa na
taata e na te hoê taata parauti'a,
e
riri
te
ohipa râ na te Atua ana'e. 0 te Atua
iho
hoi, -i nia i te satauro tei faafaaite
i
to to ao nei ia'na iho, ia au i te reo no
Paulo i te II Korinetia 5/l9 :
"E i roto te Atua i te Mesia
i
te faafaaiteraa i to te ao ia'na iho."
"
Fait partie de Vea Porotetani 1965-1966