EPM_Vea Porotetani_196103.pdf
- Texte
-
Te 61
0 TE
Matahiti
3
—NUMEBA
-
MATI 1961
®
B
Eoo i te malahüi hoê
A
O te hoe leie a’oraa ta te inau Ekalesià
ta te
faaroo pineTe mana’o ta te mau taata
ta te hau atoa hoi e màiia’o
mau
^ïiie nei.
atua-ore
e
orometua hoi
c
jiei i te haapaoraa evanelia e i te toroa
ao te niau tavini a te Atua, le na ô nei ià:
« la
haapa’o te mau orometua i te mau
lohipa no te ra’i, te mau mea tm a, te mau
parau iaaitoitoraa i te feia i rooliia e te
ati Ta ratotfi mau ohipa, o te mau pureraa ia, te Parau Maitai i te feia paruparu.
la haapao noa ratou i te mau varua, i te
imau mea no ni’a. O matou, te haapao noa
aiei matou i te mau ohipa no te i)ae tino ;
la vaüho na matou
e haapao i te mau
jDihipa no teie nei ao, te faatcreraa i le
imau nunaa, te hooraa tào’a, te haapaariraa i te mau tamarii no te ohii)a taaê i
Ta/i|iti nei, te «Tourisme».
E manao tahito roa teie tei tupu i te
îiaîme ihoa no te tupuraa o te Evanelia.
Ua faaroo atoa o lesu i tâuà mau parau
i to’na iho tau. E faaroo â te Ekalesia
i te reira mau parau i te mau taime
faahapà’d' ài oià mà te itoito i te
lah'i mau ohipa faufau no teie nei ao, i
ite mau taime e faatoro ai oia i to’na rima
no te faaite i te tahi mau me a repo, c i
te mau taime atoa e haapa’o maitai ai
mai
ra
e
oia to’na tiaraa tia’i no te haamàramaraana i te mau taata tei faaterehia ta ratou
unau
te manà’o iino e aore rà
moni, eiaha râ te manaonao i
opuaraa e
i© imiraa
âe maitai o te taata rii.
Ua peapea te tahi mau
Ma
tâatà i te mcâ e.
haapapû maitai tatou mai mua mai i
lio tatou mana’o i ni’a iho i te parau no
le «tourisme». Te mana’o nei taua mau
manao
parau
tatou
ia
te vai
maitai ; peneiae,
maitai i roto
ra,
teie râ, e nehenehe ia
rii i te hioraa i te
manaonao
mau
te nehenehe iia tupu
roto i teie parau : « A vaüho mai
manao
mau
na
outou
1
ia matou ia rave i ta matou màju,
e tu’u i to oUtou ihù
i roto i te mau parau no te oraraa taàta,
te tau i mua no na tauatini tamaroa e
ohipa, eiaha outou
ta,mahine, eiaha outou e hauti
varua, e o
e
haapa’o
âmes!
; o
te màu
te mau varua, ana’e ta
oulotu
».
E nehenehe ia tatou ia pahono mai te
ataata rii i te utu, aita paha te feia fââroo ore i na reira,
e te haamiana’o nei
ratou i te tahi mau taime e, te Vai nei
Tuatâraa i te
Ci’iest un conseil que les Eglises et
plus particulièrement les Paisteuris reçolivent régulièremient. L’idée que les
athées et, assez souvent, les pouvoirs pu-i
hliês se font du Chi’istianisme et du rôle
tdies mïniistres 'de Dieu se limite à peu:
Que les pasteurs s’occupent
choseis » religieuses, des pa-j
'POles d’espérance aux affliges. Leurs af-;
faires, ce sont les prônes, la Boi ne Pa¬
role aux âmes faibles. Qu’ils s’occupent
ides âmes, des choises d’En-Hiaut. Nous,;
nous nous chargeons des corps ; qu’ott
nous laisse nous occuper des aflaires ttei
oette terre, du gouvernement des ]veuples,(
du commerce, de l’avenir des enfants,)
et plus spécialement à Tahiti, du touri(Sjne ».
.
,ii ij
près à ceci :
(du ciel, des
«
i taua
mana’o
hoe
Daniel Mauer^
ai i roto i tauâ
faatiahia no te reira te hoe
mau talete taaê, te hoe mau tomite àravihi,
te feia toroa tei tae mai no te reinS- Te
mea iti a’e te nehenehe ia tatou ia parau
o to tatou maere i te hi’oraa o ta ratou
ohipa tei ore i matau i te mau peu tum|n
o te nunaa mai te hoe mau taata o te ore
e farereî i to ratou taata tupu, e o te ore
e ite i te faarepurepu o te natura taata.
E riro paha no roto mai teie mau parau
i te hoe
< h \s
i ta tatou ohipa.
tatou. Ua
nei .te
:
Occupez-vous
lohipa ra ? Te haafifi nei tatou i fa ratou
fohipa, te haafifi nei tatou i te ohipa pere,
o tatou te mau taata tei opani roa i te
mau ohipa’toa. Ahiri tatou e mamu noa !
No taua mau taata râ, e mea papû eere
te «tourisme» (e aore ra te huru o te
feia api, te taiata o te fenua ) i te ohipa
na
Rédacteur
—
Varua.
taata ra e, eere te reira
,No te aha tatou i tomo
mau
■
atoa
HOE-AHURU TARA
haapa o noa outou i ta
te
«
:
api 3.
Cette limitation étroite du rôle de la
foi chrétienne est vieille comme l’Evan¬
gile. Jésus, en son temps, a enlaidu aus¬
L’Eglise les entendra touijours chaque fois, qü’avec courage, elle(
osera dénoncer certaines
turpitudes d4
ce monde, mettre le doigt sur certaines,
tares pas très propres, chaque fois qu’el-,
si ces propos.
Jte', jouera son rôle de sentinelle, pou|^
(avertir ceux dont les projets sont pfuiSI
inspirés par la passion ou l’intêret que)
*par
le souci du bien être.
Certains
se
sont émus de ce que noua
depuis longtemps déjà, pris p0-i
eition sur la question du tourisme. Q0
n’est pas, pens(Bnt ces bons apôtres, nofit
Qiyons,
VEA
2
POROTETAN!
ai i te ora
Gaha outou e imi
i te vairaa
0
te
E
lapa’o ia
o
ors
o
te parau
ta
Ua tiaturi pahà tâua na vàhîne
ra e piti
i te mana no te Fatu no te
taime no to’na oraraa ana’e e o to rtàua
oraraa’toa. Aita te nuiiâà Ati_ luda i tiâte ra’i e i to’iià
iho tiaraa i mûri a’e i te pohe. Ua taàite
iioa mai te ture ahuru i te mau ia'.îurraà
tei au ia tatou ia auraro i te tau o to
tatou oraraa. Aita te tune i faaineine uei
ia tatou i to tatou tiaraa i roto i le bâisileia a te Atua.
Luri
lesu
i ni’a
6 parau mai ; « E li a la ihou vau
lio roto mai i le mau taa'.a polie ». Nâ
rolo i taua parau ra, te hinaaro nei
t te raahamanao ià tatou i to’nâ ti’araa
lesu
Ipiau i roto i Icie
uei ao. T'U tae mai lesu
ei latu no te mau taala ora.
roa
i
te
tiaraa
o
O lesu Mesia ana’e tei iriti i teie uputa,
;
oraràa i te pae
lino e i le pae varua. Ua rapaau mai oia
Ite mau tiuo e ua i'aaora oià ite mau
Varua. Ua ])ohe le mau ile no ti Atua, Le
mau peropheta, te mau tahua ràrahi. uâ
pohe atoa loane Bapelito. Area ra, âiia
lesu il iiohe. Ua Ir.e mai te mau perophelta
laliito, te mau taala i tuuhia i raro à’e
Ua ai'ai mai oia i te
:
üa ia haamanao tatou i te hce
atoa».
vàhine ra, o le
lo raua tiàturi cre c to ràua
Imaramarama
mea
parau lei papaihia i te episetole màlamua
to Korineüa lb[ 19 i te na ô raâ e ; « Tei
teie nei ao ana’e ra ta tatou e tiâi i te
Mesia nei, e ati rahi to tatou i lo te la ita
Te imiraa o laua mau
■
aila’lura oia i faiTOO i te aroha. la nâ'
treiira tatou, e haapiiaihia te mâna nq
Talani, le faatere faàhou nei te pohe
i lo tatou niana’o, ua ore te oraridà. Ua
orc atoa te
tiaturiraa o te Ekalesià. Uà
riro ta tatou ohipa ei ohipa faulaa ora
te faatîtî i te mau taatâ, uà hoi na mûri
î te poiri o teie nei ao, ua tia te marïïmânama i te màhâna tia l'âahouraa.
pahonoraa ia ta lesu i pâhono
taiai i na \ ahuie tei haere i te nienema no
te afa’i i le raau iioanoâ. Ua ite raua e
lia faalaaî; liia te otai o tei opani i te
ttnenema. e iia lia mai te hoe taâta i mua
la raiia ma Le hoe ahu ânaana. Aita raua
fil ite ia’na, aila’toa raua i tâ’à maitàlï
fc te aiiraa no ta’ua mau parâu ; « Eàha
loutou e imi ai i le ora i te vairaa o te
pohe».
■
le oraraa na roto
i to’na iho Üàlaàhouràa.
iMai lo’na tiaraa mai i roto i teie nei
lao, alla te feia faaroo e tiâi noâ nei i te
maitai no te mau oraraà, te tiai rà nei
ratou i lo ratou tial'aahouraa e to ratou
amui lahiraa i le Fatu i roto i te basi,
mana o te iioheraa, aita ra te mana
lesu i tuuhia i raro a’e i to’na mana.
Ua ilchia lesu ei arii o te orarai o tei
i
i
!
:
,,i>
1 te
Te
no
iiaufaa
haaparuparu nei tabou i te mau
no te parau a te Atua ia auraro
i te ture ahuru, eila e haamanao
tatou
i te aroha o te Fatu tei faatia i te ture
mai tei papaihia i roto ia Màtaio S/”!?.
Tei raro a’e le mana o te ture ekalesia
Juaavi! i te hasileia o te poheraà o tei
lafaiï mai i te oraraà i te i'eia faaroo. Un
trave oia i to’na mau Semeio atoa, i te
loa o te Atua oraraa,, to’nà iho metuâ. Ua
pau Talani, cita to’na mana taahou no
•
tahiti ia haapao noa oià te mau ture, e
pohe?
te
o
ua riro atoa matou, te mau tavini a te
Allia ei mau ite liauvai-e o tei taui i te
e
,
jiarau a te evanelia. la lupu te refoiiomalio, ua hoi te hoe pae o te feia faaroo
1 nia iho i te e’a mau o te evanelia- E
inaha, ua riro faahoii tàtou ei feià taiva
lei faarue i to tatou Aratai no te apee
i te mau peu etene no teie nei ao.
Ua riro te mau haapaoraa keresitiano
e rave rahi ei mau haapàoràà no te polie
o loi faariro i te mau oro’a hunaraa mà’i
ei mau oro’a tumu no to latou faaroo e o
tei faahanahanà i le hoe niahaiia taâê i
te matahiti c o tei parauhia « mâhana o
te mau taata pohe ». Te masre nei tatou
i te liioraa o te feia porotetani tei haene
li lie hoe 110 Noema i te faaunauna i te
tiare i te mau menema o to ratou mau
o
noa
.
Mai
te
mea
llaaunauiia
i te
e, e
mau
fe tere
o
te hoe orometua
nia i le pahi « Oraiije », ua tae
niai i te 22 no Teiiuare te hoe orometiia
tîiiiito e to’na boa, o Lelaiig Wang to’na
ioa. Ua lae a’e nei mai oia i Tahiti nei i te
lavae no Tenuare 1958, e na parau oia
& roto i na fare pure no Paofai e no
OBetliel. I leie nei matahili. ua faaea oia
(e piti avae i lo tatou i'enua. Ua farerei
ôia i te mau iilual'are tinito la'ai tahi.
Ua faatere oia i le luircraa i l’aofai g i
Pelliel, e ua faailoito roa oia i te mau
ILaurearea. Ua iiar iii atoa to’na boa i le
mau vahiné linito e ua farü te laii pae
I te faaovaraa i le Eitu. de au nei le
liromelua linito i te faaau i le mai haa¬
paoraa linito e te haapaoraà evanelia. E
iteie ta’na îaaauraà
:
«Te haapii nei te
tinito i Tahiti nei
tinito ( Confusianisme ') i te
-mau hopoia e au no te oraraa taâta. Te
j
j haapaoraa Inidià ( Boudhisme ) te haaj I)ii mai nei oia i le faufaa ore no te
Mraraa taata c te 1 àoisme e mea nafea le
oraraa taata mai te hape ore. O lesu ra,
!
'haapaoraa
le
e
tatou i le iiaualiân"
E utua te polie no te
horoa nei oia ia
te ora mure ers.
liara, area te ora mure ore ra, e mea
lioroa noa hia mai ia e te Atua i roto i
lo l;:tou ra Fatu ra lesu Mesia, Ane, te
■poupou no le taata tei ile ia lesu e tei
faai'te i te Fatu ia velahi e. Uà ueuehià
te
o le
evanelia i roto i te mau
linito. A tiaturi tatou i te hoe hoturahi i te mau matahiti i muà.
hueix)
aau
raa
menema
,
i
1
.i!ii
latou i te
pohe, à
Jiaere tatou i te mahana o te tiafaahouraa ei lapa’o no to tatou
tiâturiràâ i te
ilê no lesu i ni’a iho i te pohe e to tatou
tli'afaahouraa.
E haapaoraa oraraa to tatou. Je âfai
aiei tatou i te oaoa, le hau e te tiairaâ
i ix)to i le mau aau. Eiaha tâtou ia paru-
iparu e faalüii hoi i le faulaa o te evanella ta lesu iho i horoa mai ia tatou.
Te ati
Na
hinaaro
I
I te
no
fViaiao
hepeloma matamua no Fepuare, uâ
tae mai te hoe rata na Beniamina orometua tei faatia i te ali o to’na fenua motu.
No reira, ua falala te maà i le pau i
Maiao i le avae no Tenuare ; aità e ü
faaliou
e
no
faraoa
le
mau
aiu, aita
e
tihota, aita
ola, aita e pata. Aita’toa le mori
laraliu no le mau lamepa Aita hoe pofi
i haere i Maiao, mai le hope a no Titemâ
0 le melua no te haapii tamarii no Maiao
to latou hoa o Noël
Tara lei haere î
Maiao no Le a ai i le maa i te huiraàtira.
Ua taiahu oia i Le hoe poti e ua hoiioi e
5 laiic lauiiiaa huru rau i Maiao. No le
tauLuru ia’na, ua faâtià te Tavanâ
ia ore te palana no te faautaraa. Te
mauruuru
roa
mana’o tauturu.
nei
tatoii
ia’nâ
Ha,ll
haa-
i to’uâi
,
3
VRA POROTETANI
OCCUPEZ-VOUS DES AMES^
haapa’o noa outou
A
i ta te
hoi to râtou ià
iupu te hoe niaitiraa-uiui. E liolioa pamte
ekalesia
mau
e e mara
ekàlesià
paru roa e haavarc hoi, le hoho’à
lei hiohia e laua mau l'aàà’o imi ore.
l'auiaa
le
,mai te peu e e
O
te
tamahanahanaràa no te
l'a’i., hoc
tei
tnau varua
Eaha
poroiraa o te evanelià
riro oia ci l'aufaa pâpu orp
te
no
Ici hea to r.alou
ite aiiei outou i le hoe maiu
ore e
ite
e
tâiaturiraa ( ua
varua tei ori haere
a’e te ohipa a le
noa?,) Aila, ua hau
evanelia i tauà màu
(mana’o ra. Ua tae mai lesu no le afai
mai i te iaaoraraa i te mau taâla hàmànihia i te i’o e te toto.
Ealia ra te tiaraa hche noa o te lioe
{ekalesia tahiti o te ore e ieruri i le anoitau i mua o le ienua, o te mamu noa i
mua i te icia api tei umchia e te mau
iflaahemaraia o te lupu ananahi, e aore
ïo’na mana’o i nia i te mau fiii i pûpûhia
e te hoe tare ])ere o
te mamu noa mai
Iroe pure
spehia
varua
haa\'a;e i nia i te utu ia iààhale mau taraarii, ia taaorchiâ te
e
iho
te nunaa.
o
E ncbenehe atoa ia tatou
ia ui i te hoe
E faaite te Ekalesia i
>^ievanelia ia vai, mai te peu e, aila
(taala taahou no te faaroo mai. Eaha
snau varua ta’na e faàora ia ore roa
viiraa
hopea
atoa ?
mau mea
Ta tatou
Jlaaararaa
mau
;
mea
«
manâ no
hau tatou
paha, e no le lahi atu, o le imiraa taoà
paha i te mau taime atoà. Ua î teie ao
f te mau huru ati atoa, oia hoi te mau
Æaahemarra, e i Tahiti mâ nei, ua ràhi
ia, e ua rau
hoi te huru.
Eiaha outou c iaaba’pa noa
hereni
•.
«
itiout eximès... Le
même en arriver! à
/’ullime question ; « A qui
l’Eglise pourrait-elle bien annoncer, l’E-,
vangile, quand il n’y aura plus personnjBt
à' qui l’annoncer. A quelles « âmes » pour-i
ra-t-eUe s’adresjser quand il n’y auija
Et
sin-
Igultièrement théorique de leur; travail,
s’ils n’étaient pas destinés à rencontrélr!
l ihomme, à manier et à bouleverser la
pâte humaine
_
de, avertissant, même s’il faut
clair
sourire
difficulté im]mé\|U|e.
! E f lahama-
ia outou i te hoc t)arau paari
E te taata hamani tiaa e, a haa-
pao noa oe
i le ohipa tiaa, »
conseilleurs désintéres,sés se font
rEglise une image bien pâle et bien
ilansse. A quoi servirait le message de
rEvangile s’il n’était qu’une vague pi-omesse du ciel, une consolation des âmes
.'(pii ne savent plus où placer leur espoijo
( à propos avez-vous déjà vu des âmes se
No te Ekate-
sia, la’na ohipa e la’nà mâna, te vai nei
to’na taaite e to’na Fatu : o lesu Mesia
to’na ioa, oia tei ite papu i laua parau
ra. e ua hau
a’e to’iia ite i te ite o te
la
toutes seules?). Non, l’Evanplus que cela. Jésus
son
en
la
qu’el¬
«
rôle et de scs droits, nous avons
matière,
-
un
un
informateur et uni
- qui s’y
savait plus long quat
certain .lésus Christ
sujet.
L’occupation
«
le salut à des êlres
rôle d’une Eglijse
de l’a¬
qu’elle
»
de l’Eglise, c’est de
a,
la voix de l’amour et
de la vé~
(rate.
devant
à toutes les ténta-
Marama
Ua tae mai te hoe
bibilia
Tei-iitehau.
buka haapii-
raa
ohipa
ia i te mau
teie nei ao,
evanelia e te faài-
teraa noa’tu ta’na mâu râve’a rii,
te aroha e le l'arau n’;au.
o
d’où
tx)nnaître ttout. ce qui se passe dans let
inonde, de peser,, chaciue évènement, chat(uc fait à la lumière de l’Evangile et de
îialrc entendre avec les faibles moyens
de sang.
i te maramarama o Le
»
peuvent s’appeler Ta-
ne se
tous sur ce
taata’toa.
Te
tentations
connaissait et qui en
» a le Eka’esia, o te iteraa^
ohiim atoa te tupu i roto i
te hiopoaraa i te mau parau
tatai tahi mai te tuu i te i«ira i raro a’e
«
de
maître
Talvitienne qui se désintéresserait
venir du pays, qui serait inuelte
mau
«
récrie pas ! Je rappellerai
Cordonnier pas plus haut quct
chaussure ». Pour ce qui est de l’Eglise*
Qu’on
lïa\dage ;
Ces
jeunesse en proie
Ne
mour de l’argent, du plaisir, des honneurs.
(Pour l’un, c’est peut-être un night-cllub,
'pour l’autre, un amour immodéré d!n
whisky, pour un troisième, un besoin de
fiaii-e des affaires à tout prix. De tenta¬
tions, le monde en est plein et Tahiti en a,
ide toutes espèces à offrir.
rie
,unc
ces
sur
les viennent. Elles
âmes. »
Qu’il serait triste le
prions dans le Notre Pépe : «
laisse pas succomber à la tentation
qid' fait ejue nous devons être très au
oe
qu’ils se .souviennent parfois que les
Eglises cxiislent, et qu’elles détieiinenH
une
certaine autorité, ne serait-ce que
faits de chair et
Nous
"•
nous
coin des lèvres ciue les « laïques » no
tiennent pas toujours ce raisonnement-la
promener
droits.
nos
dirp, n’y
problèmets
sociaux, l’avenir de milliers de jeunes gens
et de jeunes filles, n’y touchez pais : les
igile est infiniment
pst venu ajiporler
recevoii}
des coups, même si les puissances de ce
monde trouvent que nous outre-passons
(affaires, ont-ils l’air de nous
Pourrez pas votre nez : les
lorsque surgit une
affaire, c’est précisément d’êtrg
Notre
véritables sent/ments qu’ils peuvent
aisfléter : « Laissez-nons faire nos petites
pourrait objecter avec un
».
des scnlineltes mettant sans cesse en gar¬
les
On
pouvons
poser
plus rien ??
Ces propos ]3euvent s’inspirer d’une
très bonne intention ; il n'empêche qu’on
a le droit d’être quelque peu inc[uiet suf
âmes, simplement les
nous
.nous
moins qu’on puisse dire,
qu’ils auraient une conception
c’est
et
E nelienehe teie mau
■s.ti ia parauhia q : te nounou moni, te
mau arearearaa, le haamanao no te hoe
taala, o te hoe tare arearearaa paha,
taua ati ra, no te lahi, o te inuraâ ava
vau
Itruite.
des organismes spécialisés, des commisiSlionis oomi)é tentes, des techniciens venus^
te
te
nohea mai ratou.
■jua’o
cmbi’ouîllons les cai'tes,
des empêcheurs de tourner
en rond. SI seulement nous pouvions fai¬
re silence. Il va de soi pour cets excellents
qonseiillers que le tourisme, (ou le sort
de la jeunesse, ou la déhanche du pays)
n’est pas notre affaire. Il y a pour oelp
laiu
Te pure nei tatou i te pure a te Fatu :
1« Eiaha e faarue ia matou ia roo-noa-hia
«te al|i ». E mea tia ia tatou ia maramarama i t.e auraa no
laua mâu « ati » ra,
.roa
aucune
noa,
noa’tu te patoiraa o le l'eia
teie nei ao tei mana’o e ua
to tatou tiaraa.
-e
tâche, nous
la
e
ohii:a, o te ohipa ia no le mau
tei iaaite noa, noà'tu le
e roohia mai te laputoraâ, e
Qu’a^v>ns-nous
[nous sommes
te
».
qui s’offriront demain, qui n’aur^
opinion sur les dangers que peiifi
présenter une maison de jeux, qui se
tairait avec une prière hypocrite sur les
Kvvrcs quand la jeune^e serait dévoyéet
(quand l’âme même du peuple serait délions
besoin de nom
iinêler de cela?? Nous leur compliquons
laffalire.
varua
i le rco
1
|
“Te e’a
na
roto
i te
o
reo
te faaroo”
tahiti e te reo fa-^
rani.
Hoo
:
20 tara
mai
Na taeraa
ei avae taaê na j
^tou, no te miea e te oaoa nei tatou i te ■;
fcnahana o tei faahamânà’o ia tatou i île i
Jnahana o te taeraa mai o te evanclia i 1
»e te nu a nei.
Ua riro te avae no Mati
Na roto i Leie nei parau,
i taua
iau i te taaau
te hinaaro nei
I te 5
o te mau manureva rarahi e
mai i le mau hetetoina i mua. I mûri
Mali 1961, ua tae mai le hoe
manui'eva rahi i Eaaa. E jjàrau mau, aita
le hoe aueueraa fenua i tupu i teie maii
maliana ; teie
te mau
râ, ua liai roa e ua anaànataala’toa, le màu ruau, te
te mau taurearea, te mau
i te hi’ô i taua mauureva r i
api mai i Tahiti nei. Eaha ta Le
1797 e te 5 no Mati 1961.
Mati 1797, aita te nunaa taJü'li i lia’ï i te pahi o te evanelia tei tac
înai Paretanc. Ua vai noa le nunaa maohi
I roto i to’na etenieraa, alla pàha Le liunu
tninu o le nunaa i tauihia. E paran inau,
ite taatialria nei ia tupu i le 3 no Mati te
hoe aueueraa fenua mai te lioe vero puai
iroa 0 tei Iraamala’u roà i
te nunaa
tei tae
rahiraa pereoo, pereoo
no
va’u
aiae
ata te maororaà o te tere
te
e
taalaahi uirà,^ pcPapeete i Eaaa ! E
mai
Laataalîi
ir.eoo
pahi evanelia, te Tarapu. E va’u
e te afa,
le maoro o te tere o le
manureva mai Los Angeles i Eaaa. Na ro¬
o
te
hora
,XJa pui-e to tatou mau turnaa i to raton
tnau atua. Ua tuturi ra'xn i nià iho i le
ïîepo e ua haamori i te mau idolo. E toru
i^neueraa fenua tei tupu mai te 3 no Mati
itjaie noa’tu i te irô no te 4. Ua hiohia taua
Saueueraa fenua. ra eî tapa’o np te r;a’i no
Se faaineine i te taeraa niai o te mau
gnisionai’e. Ua laaolrieliia te pororaa evaïielia i mûri a’e i taua veix) ra, no te mea
e na niana’o to tatou mau tupluna
o te
gnau atua ilio o tei hinaaro ia farii maitai
îrlia te Atua api, te Atua o le miau papaa.
i to reira tau ua ora’toa te mau taàta i
..roto i te hau aita hoe tama’i, ua matâ’u
rii te mau ta ata i te farerci i te mau
îiiataix) papaa noa’tu te màu taatà orure- j
no te « Bounty ». A ta taua mau papaâ
i hinaarx) i te taujraa i te mau peu
ialiiti. Aita te mau taparahiraa tamai^ii i
hau
to
i te
ua
haafatatà
ravea
taua
o
tcnua i te mau fenua'toa o teie nei
I te sabati 5 no Mati, ua fadrue te
paari e te mau tamarii i te pureraa, i
haapiiraa sabàti hoi no te haere e
imataitai i le neheniclie o taua manureva
ra. Ua liai te nunaa ia’na, ua M’o ia’nu
aamu
te’na
paroisa, e ere te tavin'ir,aa o te
Atua i te hoe toro’a tei faalaahia no te
mau orOmetua ana’e, o te hoe toro’a ra
no te mau taata’toîa.
ra
jEaaea, ail a’toa te
noa te
5 no
mau
tusia. U a àpfâe
noa’tu
i te hora
E ne-
outou
putuputuraa tei fatàta.
ratou i te pureraa i ro-
piha ralri taurua no te fare hààpiiraa.
Na te pipi taMto taua tuhaa ra. .Te tiate
roa
tumu
o
to outoii ti-
Ua pahono
amui
atura te orometua
ite i le tumu
o
to
o
te rururaa.
la uiui te orometua
ohipa,
a
hoi outou io outou.
nei tatou ia manuia ïioa to tatou
jfeaurua.
^
Ua peapea rii te mau taata i te faarooraa i te mau parau o ta ratou oromet/ua ; ua feruri rii ratou ratcU iho i te
lahi pahonoraa maramarama roa o tei
hlaamauruuru i te orometua. la titaùhia
iriatou e te orometua e ia uiui oia mai
jta’na i matau
Ste anei outou
t
ma¬
na
mau
ovama, e.
tamarii i Le mau
maitai ai
fenua no te apcc e eapi o Le mau rat.rlc^
Pcneiac, i te mau tau i mua, c J'a itaaliia
taua mahana rà, te 5 no Mati ci mahana
taaê, ci mahana hanahana, cidlia râ ei
haamanaoraa i Le taeraa mai
te
o
evane-
Idà, ci haamanaoraa ra i le L;craa mai
o
te
rahi.
manureva
O tatou te
mau
tia’i
te
o
mau
jieu e
A lapea tatou i Le
maitai tei afaihia mai i mutaa iho. Eiaha
Itatoii e vaiilio e e faarue. A huti i ni’^
li te reva lianahana o to tatou evanelia.
te
ture o te fenua.
mau
?»
Ua paliono to te p'ao auî ;
E », e to te pae atau : « Aita ». Ua pa¬
hono atura te orometua : « Ua ite to te pae
ruraa
Fait partie de Vea Porotetani 1961