EPM_Vea Porotetani_195502.pdf
- Texte
-
à l’heii
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U as
-
pr(! T
Brevet
Lices
a
rable ;
Hoo i te matahiti boè:
aient p
Lel
imet,
■billons
((
E
h^'^pii i te tainaiti i ta’na
faarue i taua
èà
M. Pirix.';, Directeur-Gerant.
HoK-AHniu; taua.
èà _ia haere ra; e ia paari oia ra', e ore e
ra. »
( Maseli'22i6)
garées
durmei
chemin
ites.
décoinj
quekjif te avaè
^
Novema i mairi aeneiriia
Au moment où nos enfants reprennent le chemin de
iu cheifppàlîia te^mau haapiiraa sabati atoafno
sqiie" situiiaa I e"M. ADNET raua o Sx4LM()N rappelons-nous nos devoirs envers eux :
rien pitkono o te orometua haapii tamarii no
ChacjLse parent est pour son enfant
)urtant^®^haamata tcie hnrii liiopoaraa
3
no
l’école,
.
iroto i te tuhaa IV i te matahiti 1953.
l'a là i, tupu i Tahiti nei. No reira, aita
•nièrenilj^^j^^^ paroita Tahiti i matau e aita raton
s.
Ils
-il
•e
us
sfiaîneine maitai. Noa’tii te iti
atahiti 1955.
et le )
fspositioj
irâhi
1 nous
\
i
mai i te tomite :
noaa
tahi mau
i roto i te mau liaapiiraa
sabati.
tamarii poro-
t^i i haapiihia i te haapiiraa evanelia !
tamarii i ta ratou mau
uré e i te ture ahuru. E mea maitai roa
suijgi^
•‘Si tu
r
te tahi mau hioraa e te
ita te rahiraa no te mau
3161X16111
quis
anao
Jlsi; E mea varavara roa te mau tamaroa
;t de
le
te man
Ipirii tçi hiopoàhia ,( e 250 ) ua ri.ro taua
n’pa ra ei haamarainaramaraa e ei faapres(?îfc®^’^^ i te mau paroita. Eita raton e ore
nresil^ï‘^^tneine
maitai i te hiopoàraa no te
près
“bon |Teie
5
no
de
jeu
Cl
iiiau tamarii nainai
Seigiing, Mai
que
te
mea ua
dion
liarii rarahi i ta ratou mau haapiiraa e i
irava tamau, aita ratou i
[ruri i te auraa e aita’toa ratou i ite i te
at
,
4. E tae
roa
tefsaa evanelia
fraiii^jj^jj^
monter
LA FAMILLE
TAHITIENNE
Tara i te parau.
voilai
'eur.
Un cœur AIIVIANT
Un tuteur vigoureux
tamau aau te mau ta-
ts, tu si ratou mau
,
Un INTERCESSE'yB FERVENT
g
mai i teie nei, aita te haa-
te mau tamarii i tia^g fgj^^ metua ei ohipa tumu e
no
taul'aa rahi. E
3
c^e
mea paruparu
ratou e
[noa’tu te mau diakono i te imi i te
péculat^*‘'’'^ l'aveàe ruperupe ai taua haapiiraa ra.
5. I roto i te mau paroita’toa, te hinaa0hia nei te tahi mau Ekalésia
jjçjg
tino-apî
,
aOre rà te
tahi
mau taurearea
haapao-
fTiaitai no te tauturu i te mau orometua
itéré i te
mau
pupu
tamarii.
'Â taîo i te tuàtiraa i te api 2
-
anaira 1)
pastorales systé¬
matiques faites à Papeete et dans certains
districts nous ont rappelé brutalement la
réalité, à saAmir le nombre considérable
1.
Les dernières visites
d’enfants
non-mariés et des
union libre ou dans
de parents
ménages vivant en
l’adultère. Nos observatipns nous per¬
suivantes qui in¬
l’admi¬
nistrateur, le missionnaire, l’éducateur
que les intéressés eux-mêmes.
mettent les remarques
téresseront aussi bien
le légiste,
à
-
Il y a trop peu
de foyers légitimes
du chiffre de la
Tahiti’en comparaison
population et de l’augmentation des nais¬
sances. La forte proportion des jeunes ne
subit pas à expliquer ce fait.
2..- Il y a beaucoup trop de divorces,
et ceci en dépit de la première remarque.
Il en résulte que sur les mariages déjà
trop peu nombreux, beaucoup aboutissent
à
un
échec.
(voir suite page 4, colonne
1)
2
V E A
Te
Haajniraa Sabati.
(Tuàtiraa
te
no
apî 1
6. Te lahi fifi rahi
ta,
-
te tahi
no
maii
Peretiteni
no te mau
Ekalesia Tahiti, o
Mr PREISS. I mûri ae i te hutiraa reva
tei l'aaterehia e te mau
pupu “scouts”,
na te tavana oire i
tajiii i te ripene e na
i
:
ana^iraa 1)
paroila roaa
te aléa ïa no te l'are piireraa.
mai râ hoè tino no te tauturu i te faatereraa, e nehenehe ia haamau i te
haapüO
sal):.ti i rolo i te
raa
man
tare
te Amuiraa
piituputu-
opaniraa i teie nei
titaiihia te
ua
hiopoàraa,
man
i
reva e ua
haapaohia te
mahana
hautiraa
te
e
mau
peretiteni iho
mataitai te
e
mau
ua
raton i le
ohipa
tamaaraa
hohoa
raa ava
rahi
tahoe
na
roto i te
roa
e
hoè tore
anei le
mau
te
no
tuhaa
tere evanelia
tatou le l'aaitoito
no
te
raa,
e
no
tiraa
raton
tamarii? Tei ia
78
Apî i Papeete.
avae
te
roa.
J te hora
hoè, ua hope mai te mau pupu u‘i apî
])or(^l(‘lani atoa mai te pupu tamaroa nainai ( Jumvelcaux) e tae noa’tu te mau tamarii-!amar()a
“Scouts"
sctiano
no
e
oi'o'a
tamarii-tamahine
tac noa’tu te Amuiraa U.herile mau laureàrcà
e
( Union (ihixv
tienne lic .ieunes
taua
tc' mau
ra
e
Uens). Ua peretitenihia
te
lavana
oire,
Mr
o
POROl. Ua tae atoa mai te Peretiteni
tc
Ajiooraa r.ahi f'enua
o
e
Mr ILARI
Papeete,
liihilia
:
hoi te
mau
“
danses”
(Eclaireuses)
no
e
no
te
lonia
te taa-è roa,
o
mau himenç'àroi i
i roto. Te irava i a‘ohia : la -bai
118/19. I mûri aè i teMomoraa, ua li|ma-H
Ilia te mau manihini i te
pae tino e i ii
itoitoraa
reà
no
ei
te Amuii'aa
hoo-maa,
ua mauruuru roa rà.
Te haamaui’uuru atu nei te Tomite l'aatere i te
pupu u‘i apî e i te mau melo
taatoa tei tae mai no te tautui-u i teie nei
mau
ohipa i-alv, mai te mali paroita no na tu¬
e i; ru tei, hoi'oà .mai i ta raton
maa
haa
e
tae noa'lu i te
mau
amuiraa
roila
no
le pa-
Papeete iho.
Ua faalupu-atoa-liia taua mau hautiraa
ra i Orol'ara. E
tupu atoa i roto i te mau
i
e
:
Il
apî ei faaitoitoil
to’na faatere
to raton tahoeraa
no
mua.
te
e
amo
ei
laatufoiTlO
i te faar
I
Amuiraa) Ua h;
ajiî i tè mau tau i nje âi n
la turu mai te Fatu i teie
noaa
nei
to raton itoito
no
te
tapoi-roa-raa i teie fare ij
punu.
no
î
ti(ete
RAAPOTO, orometua
py
faate
--
i
te parau
Ua faaoti te taurua i te hora 2 i te aahiata. Ua rohirohi te l'eia hauti e te feia
haamalahia te tuaroi
v.m.
la riro teie nei fare
Piz'ae
pupu taureà¬
ua
2/7
Tomoraa farc-pyreraa î
ma
haapiiraa i te
Papeete.
e
iho
noa
mau
E meafaahiaohipa ra ei Eia-
Diak|i, |na
amuiraa manihini te
na
afai-raa-hia i Babuto raton huri-raa-hia i roto i te
e
Apooraa
upoo faatere no te Taiete, te A Patio
tuhaa V e te .Amuiraa u‘i
apî Ruitteao
te pureraa
noa
umu-auahi (Daniela
1,2,3).
hia roa e ua riro taua
amuiiafp
aif faair
lakoha haruraa i te tuhaa
to’na taeaè no Esau (Gen.
e
taua
roa
te Taiete tei
HAGAI iho te himene tpmoraa éono.
raa
e tae noa’tu te mau hau¬
nà to Pirae i hauti mai i
to Daniela
a
mea faahiahia te mau himene tei 15. UT
ineinehia no taua oroà ra. Na te
ra.
matahiapo no
27 ) e i te parabole no te tamaiti tei haere
i te l'cnua roa
( Luka 15/11. ). Te hau¬
no
mauruuru
mau
raa
hauti¬
te
na
.
na-Ha
E
huru
mea
tauturu
mau
mohia’i. Ua tae mai te
haamata te teatamea
Ua
te
te
opani-etaeta-
hautiraa faaarearea
mau
tamahine
tiraa rahi râ
no
te aano, e
ua
mai à.
..
4’ilema, ua tomoliia te Fare
Ui Apî ( oia hoi “ lui Maison Des .Jeunes”
)
i Papn ele. E l'arc nehenehe e te
ateatea
maitai : mau pou haari,
tapoi niàu. E 32
avae
pô,
e mea tara
mau
tc parau no to
'ia
I te I
mai te
pupu
tamarii-tama-
Pasteur ADNET.
Te îaurua U'i
Ua
i roto i taua taurua
mai te
e
tae noa’tu i te
e
l'aatupuraa i teie
tahoeraa.
te
e mea ma roa
aita i faatiahia te inu-
aua.
ateatea maitai
te
faaoll pupu
te mau ohipa.jio ta’na fare. I te 4
niu^ V'i
tema 1954, i te hora 3 i te
ahialii, (teie n
13Ô,
e
te
e
HAGAI i faatià no ta’na Kl
putuputuraa. E fare tahua-tima, p| farir
iri, tapoi-niau, tei oti mai te matahiti)T|îA(
(10 tara), aita hoè
tatarahapa, Ua hautihia te paeau
arearea’toa,
faatupu i to
mau
hautiraa
aene
amuiraa
o te mau hautiraa i te reo tahiti.
Ua
tauturu atoa mai te pupu taureàreà no te
Paroita no Pirae. E mea nehenehe, e mea
no
tamahine? Eita
mau
e
te
na
mau
mau
^hua ]
no
te moni tiketi
taata i
tere evanelia 1955?
te
no
tae noa’tu i te
vau :
fare,
tane,
Apî (PapeBa\io
te U‘i
o
jti tei
fe
no
E fare rahi
l'ahi
paroita atoa no te tuhaa I. la tià
i te Katu, e
haapaarihia teie mau raveà
apî i teie nei hopeà matahiti. Eita’nei te
mau tamarii 4’ahiti atoa no na tuhaa
e piti
e
mea
ava
raa-taata-ora,
mau
floè tere evanelia
te
I te hora 7 i te
ahiahi,
to raton tere.
Ua riro te matahiti 1954 ei hi'oraa
te
no
i roto i te
liia te inuraa
puaita raton i fui i te
no
te
Ua hi‘o
maa.
i te
“Hajai” i Malcatea.
POROl
e e mea taata'toa. Ua hutihia te reva
no
te SATAURO NINAMU i nia iho i te fare
pu raton i te talii mau hautiraa ]ji])ilia
teata-taala-ora. E mea au roa ia. la
mau
e
tere te taurua,
hooraa
peni uo te hihilia (cinéma). I te 13Ô hopeà, i mua i te paroita no Ame na faatu-
rara
Na M'
Tomorac)
mai
mau
apî. I mûri iho, ua tul'ariiraa no te pae tino.
mau
e
]
Peretiteni
mau
Mai te hora iioè
tere
tamarii i te
mau
lahi
i Uturoa inâ.
ia tia i te F;| te h
Na MARURAI
opuaraa no te u‘i
pureraa.
ua
î te tahi
orero
pae
e
i Makatea
hoho‘a ciné¬
mau
i Moorea.
e
atoa matou
himene. I roto
reo
tavirihia te
ua
lahiti nei
no
tei’e
(U.G.J.G.) i
patahia e Mr ADNET tei faaite
mau
ohijia no te u‘i apî e i to’na
pu te
E na roto
ajjipiti te mau
haapiiraa faaterehia e
Mr ADNET. I te pô ua
toru,
e
roto i te Iioè
paroita
parau faaitoitoraa
mai te h'aamauruuru i te mau faatere e
mai te faaite i to’na anaanatae i te mau
pupa i te i‘oa ])ibilia. Ua faaaii te man
tamarii iho i ta raton hiniene
pupu. I te
poijK)i, ia paia raton, ua hiiti raton i te
te
fare,
(iherisetiano
tere i Tahiti
man
re e lae noa’tu i te mahana toru 29
no
Titema. E 31 tamarii i tae mai tei faataahia i na pupii e maha. Ua mairihia te man
na
na
i te
i te
tamarii tei mannia i
te hoè tere evanelia i Ame mai te moni-
i
l'arii
ma
raa.
Ei
P 0 R O T E T AN I
Ua
haaputuputuhia te
ta.
faufaa o (
nei fare pureraa i te matahiti 1946 i te üâ
no
HOATAPU
or.
mau
(o tei faaturahia i
te
n
ms
aa
TUER AU ci oromc (o i
lila
ajiî i te matahiti 1952, ua faailoito-faah(l|
hia teie nei ohipa i te itoito? Teie te
pao no te itoito, o te ohipa l’a; a hi‘o
ua haamauhia te niu o teie nei fare i?‘^
1 no Me nei 1954; ia taiohia te
rahii_
mahana ohipa: 113 mahana
ohipa.
tamuta no teie nei fare, e tamaiti RaieJ^
ilio no Uturoa, o Frédéric BONNE!',
nei). la riro râ
o
.
to’na rima i
o
METET;\Ï^\^'
piliaiiho ia’na o
HA.4MANA, tauturuhia e te jiaroita
Te vahi faufaa
rahi
oia i faariro i te
ohipa fare-pureraa ei
raa
.
moni na’na,
o
teie
i’*^
oa
tamaiti, 'a
ua rave noa
i%èj
i te ohiî
m
/
i te Fiî te hora-ore,
»
noa’tu te pô ; e
ia toètoè noa. Te roa o teie
avae, e 35 avae i te aano,
[tane,
^ivia piti te tahi pae o te lare, 18 avae
îp (Fapekalno no taua tahua ra.
j tp 9 no Titema nei, i tupu ai teie nei
'
fare,
70
e
~
.
là^Tomoraa. A taa noa’tu ai te mau mano Tahaa iho, teie te mau pupu
jnene i tae: to Avera, to Uturoa, te u‘i
I no Tevaitoa. Ua amui atoa mai te ta-
.
”
^^lini
tea.
tjtia:-Hau, te haavà, te taote rahi no Ta-
naitai
Uturoa e te mau tavana.
ima, pi fariihia te pupuraa taviri a Tuerau e
iatahiti|rTpAO, mono-Peretiteni, na roto i te
la
amuiiafp te Peretiteni o te Apooraa Rahi, e
)
ta’na :i,
{te taote
uo
faao| pupuhia te taviri i te rima o te tavana-
ei
niulo M. Bigeon. Na’na i taviri i te opani
te 4
ihiahi, iteie nei hiero api o “BETELEHEMA”
aa
Dialv^, ÿia roto i te himene neheuehe roa a
Eiaha tatou e rû noa i te hamani i ta tatou
fare-pureraa. Eere ïa i te ohipa no te u‘i iiopeà nei, no te mau u‘i i mua râ.
2.
Eiaha tatou e parau e : eita te fare-pure e
maraa faahou ia tatou. Ehia fare-pure e ehia fare1.
Amuiraa tamarii Tahiti i Nouméa
vaiiho Te
|ti*te maa
i te
e
3
POROTETANl
VEA
E raverahi te mau
tamarii tahiti tei reva
-
imi i te mau raveà no te
oraraa tino. O M'' Henri VERNIER, o te
tamaiti a Charles VERNIER ta tatou i ma-
atu i Kalédoni e
amuiraa tei oti i te tau hopeà nei, noa’tu aita e
lombola, Eiaha tatou e taui i te reni i teienei...
a haere maite râ mai te haaputuputuraa i te moni
lia roto i te mau aufauraa paroika e mai te tiaturi
tau, tei faatere i te paroita no Nouméa.
Na’na i haaputuputu i te mau taata Tahiti
te
no
mau
pureraa.
atoa i reira.
no
Teie te tahi
ta Teiroro i
Piraé, tei reva
mau
paraît
rii api
papai mai:
“I Nouméa nei, te oraraa o te
te pae varua, e
tamarii i
i te tumu
Te tauturuhia nei oia
TOIRORO diakono,
e
mea
nei,
o
tino e to
maitai roa. Te mau
ua noua
ta l'atou ohipa.
1 te pae faaroo,
mahana i mairi
huru ino te tamarii tahiti;
E paraît oaoa te reira...
teie te huru : i te mau
aènei,
e mea
Ua faaitoito
îte, te Aij Pptio i haapiihia e Punu Lemaire. Na râ vau ia raton, e i teienei C’ mea maiapi Ruijtteao or. i haapa‘o i te a‘oraa : Lulm taha ; te haere nei raton i te pure... Teie
sne tei
^5. Ua haapa‘ohia te pae tiuo i mûri aè te tahi : ua tupu aènei te tahi fariiraa na
"^a te aiji faaineinehia i roto i na fare-tamaaraa te mau taata Kalédoni : e inuraa tàofe ïa ;
moraa tjono.
E i te pô i haapa'ohia’i te mau ua pupu-atoa-hia mai te tahi moni na ma¬
himeuflàroi i te fare-amuiraa.
tou, e ua pupu atoa mai M"’ VERNIER i
a‘ohia : la |haamaitai mai te A tua i taua Betelena fare e toru : te fare-pureraa, te farela, ua li(nià-Hiero ra e to te paroita Patio taatoa.
amuiraa ( Foyer Fraternel ) e i to’na fare
ino e i if
taotoraa. E ua himene atoa te pupu taata
TÜTEAO, orometua,
aroi: B
aita raton i haere i te pure.
Kalédoni i te tahi himene e toru rco.
P eretiteni-mono-
laitoitoi
faatufojmoraa fare-pureraa no Mahu
û
.
.
i teie mau ohipa mai te faahiti i te aroha no te Ekalesia Tahiti e ua
Ûa
te faar
i Tubuai.
farü
au
Tahiti e o Ka-
paraii atoa vau ia tahoè o
ledoui i nia i te ohipa o te
faaroo e tae
haamaitai te Atua
U tau i
i ta tatou mau tamarii Tahiti tei taa-è i te
iiîeçï)
! fare
aià. la faariro te Atua i to raton faaearaa
ij
.ti (e te neheuehe, patu-ofai, tapoi-punu i Kalédoni ei tahoèraa no na Ekalesia e
ometua
purupiti neheuehe i roto, na roto i piti. Eiaha rà raton ia taiva i te pae faa¬
i faatereraa a te tamuta ra o PAERE a roo.
.\ faaitoito, Toiroiro diakono e, a haaS
®
diakono, e te amuiraa
haamauhia te ofai-tihi e te paturaa
no Novema 1952. E ua oti roa i te
Novema 1954. E fare raveraa viti-
.mmraa,
ïilâea
ufaa
Te ani nei tatou ia
e
le mau
faaitoitoraa
a
te orome-
mau
o
ruru
M6 i te
te
allia i
mau
mai ila Paroita atoa tae
faaroo èè ; e te ta^'tlna
3Ho Taaliitini a
oromc
9
Teie te
(lAiJLËA”
uoa’tu
i fare
i;
i
te rahiii
ohipa.
te i‘oa no teie nei
Eo!ia to outou ilio mooo'o... ?
fare.
j,Jiimenehia te lioè himene navenave
ïltei haapiihia c te tamaiti no Tahiti,
îilliam FUI.'
Na te tavana i
tâ¬
opani. r’a i'aatcre au i te pureraa.
‘oraa : Luka 19/ H) v. h. la oti teie
éraa, na iiaapa'o vau i te hoè tuaroi :
ïi 19/48 v. m. ; e i mûri aè to te jiae
E1'ET.\^:
i purari; 'ùu ai le taala mai te liau
i roi ta il
ohipa
ti RaiatI
■aa
ei
i Nouméa,
faatupu i te mau pureraa e i te
haapiiraa evanelia.
■
hi‘o
laiti,
amuiraa papu
111
iii|
te ohi
te
oaoa
rail;
o
rntou
parahi
Te
-
ohipa.
noa
te taata i ite i te faatere i ta’na moni. Na te tom¬
bola anei e na te mau ohipa pere anei e haapii
ia’na i te faatere i te moni ? Te haamata nei te
taata tahiti i te tiaturi puai i taua mau raveà ra
ei imiraa moni no te oraraa. Ua riro teie mau peu
ei faahemaraa iate Ekalesia no lesu-Mesia tei hi‘o
noa i te manuiaraa no taua mau raveà ra ma te
feii e te nounou.
1
tino e i te pae varua atoa,
te haehaa ïa, haapa'ohia ma
faaroo feaapiti-ore ”
te
pae
raveà,
te
e
o
hoè noa iho
te faaoromai
>
teie mana‘0 e tia’i e îa
Fatu i ta’na Ekalesia i to’na
la feruri tatou tataitahi i
haamaramarama te
hinaaro.
rii apî :
Mau parau
hopeà : Ua taoto
aènei to tatou tuahine i te faaroo o Te-*
hina Otuea Elisabeth TAMETONA vali.
i te 5 no Teuuare 1955 i Papeete. Te faatae atu nei te “Veà Porotetani” i to’na
aroha i to’na hoa ia Tilioti Wischmann,
Tei iaoto i te taotoraa
o
te orometua-tauturu
ïa no Fatu-Hiva
11/25).
tafetiaraa: Ua tafetiahia i te fetia
(Légion d’Honneur) te Pere¬
o te inan
Ekalesia Tahiti, o M.
Man
hanahana
titeni
PREISS,
TUNUI
Avera o
te orometua a‘o no
e
or.
Ua tafetiahia Albert MAUA, orometua
Haapii tamarii, i te fetia “ Etoile d’Anjouan”, e Elina ARIITAI v., orometua
haapii tamarii, i te fetia “ Nichau el An”.
nouor
mataei-
Yvilliam. E mahana ûa
lila rà i fili te
:to-faahi
a
i te tahi
mai te
ta tatou
no
nei te rahiraa no te nunaa
tahiti i roto i te tarahu : te tarahu i ô te tinito,
i te taata-tupu, i te tahi mau afata, no te mea aita
3.
( loane
hopea.... ”
noa’tu i te
-
mau
aau.
TAPÜAEII, orometua.
aènei e i te rururaa
tuhaa I, ua ferurihia te parau no
TOMBOLA ei raveà no te imi i te moni no
1 te
"Apooraa rahi i mairi
diakono'
te
no
te
ta tatou mau
fare-pureraa.
TAUTURURAA I TE VE'A :
35. NaMAHAREPA: ToVAIRAO : Tetuauira 10, TeriitahuPAPEETE: Teriilua v. 30, Willy
Manarii 25, Toriitaumihau 10, Tepu-
UTUROA
:
Ahaam Ko 25, Taaroa v.
tua
50, .Tohn Benett 50.
tua
20.
tini 10.
—
—
Walker 50,
rotuata v.
20, Tuarao v. 10.
la aniuihia; 335
AlDNET : “Eiaha roa
taua. ohipa ra ia ravehia ei imiraa moni no to ta¬
tou mau fare-pure. Te tumu e tupu noa’i teie ohipa
Teie te mana‘o no M'-'
i te tahi
mau
i faaoti i taua
te
mea e
paroika, o,teie ïa: aita te A.R. A.
paraù ra. E mea papu roa râ, mai te
faarahihia taua raveà ra, e topa roa te
mana varua no
re-pure, e
te
ohipa faaroo. Te moni no te Fa-
moni tusia ïa!
—
Tauturu î te
jso
te
farane.
FEMUA API
PAROITA TAUNOA :
FAAA: 1.005 tara
(te piti o te
aufauraa).
VEA
La Famille
3.
colonne)
3'ro]) de gens acceptent de mettre
-
des enfants
donner
au
monde
souci de leur
sans
foyer. La plupart des parents
ne comprennent pas la responsabilité de
la paternité. T.d situation de l’enfance sou¬
un
lèvent des difTicultés inouïes d’Etat civii
et si elle re.nd
7.-
formule
Tahitienne.
( Suite de la 7“™ page,
urgente la tâ-ehe des éda-
-
L’aa lahilité sociale du tahitien mo¬
derne, le
'nomadisme” créé' ])ar la re¬
cherche de
nouveaux
tumes
l’argent et la satisfaction de
besoins, la disjjarition des
ancienne? du
mariage favorisent
l’infidélité.
5.
cou¬
r
La
promispuité due aux logements,
mode de vie.,et à l’absence de vie pri¬
vée d’une part, la négligence naturelle au
-
au
tant thins le costume que dans les
mœurs d’autre part favorisent ie llirt et
le libertinage et compromettent la vie de
pa3’s
famille.
6.
Le
mariage est aux yeux de la -d
part des tahitiens un acte religieux!
qui est loin d’être le cas en Europe
les mariages civils sont très noml)n|
sans l’ombre d’mi
hypocrisie et dan.i
conditions mêmes d’un mariage de je il
diter
gens ne
sur
tien et
.t.e
sur .sa
lente éducation du
des Missions est
sens
de la famille
se¬
certaines
considérations à la conclu¬
mariages. On ne peut di¬
minuer le nombre des unions libres et des
enfants
naturels à
n’impoiie quel prix
prix par exemple de l’augmentation
des divorces. Le mariage (tel que l’Egli¬
se le souhaite, en tous
cas) est une déci¬
sion spirituelle. 11 nous semble que l’inau
ffuence chrétienne est très sensible dans
la remarque
I
mémo souvent la condition. S’il y a
lon
re
’f
époux et de leur entrée dans rE;|rj
comme menjimes
responsables: ceci e;
une
l’évangile. D’aucuns peuvent s’éton¬
ner de cette lenteur dans un pays aussi
“religieux” que Tahiti. ?>Iais, le christia¬
nisme, après avoir porté le coup décisif
aux pratiques de l’infanticide, de la ser¬
vitude dès femmes, ne consiste pas à im¬
porter une civilisation et une morale (mê¬
me chrétienne).
Contrairement à certai¬
nes critiques,
l’Eglise n’est pas la plus
pressée à marier les gens et même déplo¬
mariage à 'i’ahiti, quoiqu’étant la
s’étant pas encore connus,
très souvent suivi dir çatéchuménal
responsal)ilité.
L’iutluence
-
part du tempe-; uu.e régularisation, a
la vocation de l’écrivain chré¬
sion de certains
L’exemple des Européens encou¬
rage tro]) souvent l’anarchie des mœurs:
si lestahitiens sont le plus souvent a-moraux les Européens ne peuvent les copier
sans être immoraux. Légitimement mariés
ou non beaucoup d’Européens ont leur
“vahiné” pratiquant ce qu’ils ont apii)elé
eux-mêmes le “mariage tahitien”. Cette
-
8.
qui affecte une grande intelli¬
gence de la mentalité polynésienne, et
qui n’est qu’une naïve conséquence de la
tiiéorie du “ })on sauvage ”, a en tous cas
pour scs ade])tes l’avantage de couvrir
toutes leurs faiblesses. Cet état d’esprit
est favorisé par une littérature d'écrivains
inconscients ou légers qui devraient mé¬
cateurs, elle la rend très difiicile.
4,
POROTETANl
([lies nu;riages civils, ils sont
à une différence de religion
il faut
pourtant pousser
souventl
desconjol
un cri d’el
particulier chez les évolués ? I
plus en plus le mariage ])rènd un ca"
tère profane. Nous ne parlons pas scèAi)~”
ment des “bringues” de mariage, i#'*''
me,
en
de
l’indifférence
ces
colonnes.
religieuse de cerl;»
conjoints. Ceux-ci continuent trop ^ ««
yent leur vie légère, tout en accepl, ; , ’
le titre de parents chrétiens. On diiïi haai
en
langue du pays, qu’ils restent “I; i
reàreà” quoique mariés. Il ne faut liteie a
s’étonner alors de la fragilité de certaüüti m
ménages.
a nei.
Ces remarques nécessitent une deua mau
me partie qui
envisagerait l’action posiiffaa-ih
en faveur de la famille tahitienne.
N| ra, to
vous en
entretiendrons plus fard
t'-SBai
suivante:
Pasteur ADNET.
^T.
IhTUei
[hDI
latunr
"ratou i
PENSÉES SUR
L’UNibN LIBRE
est
en
UN MARIALE. CIVIL est
leur de soi-même
LÏx DIVORCE
est
:
son
LE MARIAGE!t
réalité la liberté de rester désunis.
un
contrat
ou
chacun réserve le
meil-1
âme.
échec spirituel.
la vie éternelle.
un foyer souffrant et triom¬
phant, car s’il n’est pas exempt de tentations et de défaites,
il sait ciu’un jour le péché ne pourra plus rien contre lui.
toujours
un
LE MARIALE CHRE'riEN est pour
LE FOYER CHRETIEN est à la fois
Âvez-vous reiîiarc|ué...
pua
1,
?
îurn m
iaa(ei
proportion des élèves chinois dans les écoles de Tgulii, ti
peete et d’Uturoa est officiellement la suivante:reira 1
Ecoles publiques
2.116 élèves
174 chinois ;
ori
■ave ri
»
catholiques 2.681
»
1.053
»
»
protestantes
1.251
»
256
»
^
ua ral
Il y aurait 310 élèves chinois dans les écoles
chin'oise^u.
d’après ie rapport de M. DURAND-REVILLE.
peife rà
”
*
*
‘La
*
*
*
Le
temple de BETHEL sera le premier temple
’
ayant le symbole de la croix ; fait nouveau à Tahitiffa., Ui
mais fréquent dans l’architecture religieuse
})roteslante. s pahi
tien
*
*
*
Au moment où le Gouvernement
français
se
pour une politique ANTI-ALCOOLIQUE énergique,
veaux bars et boîte de nuit s’ouvrent à
Papeete.
■J'
*
Les
patentes de vin pour le Nouvel-An ont été
année interdites
.01
a
eu
décidi^Qy^j.
de nor.'Atua’
au
cette année la
district. L’ivresse
pluie
pour
sur
la voie
E-taui
iffteil
publiquix^'i^^
ennemie.
rui m
arii
JITEST SAGE de
bâtir nos maisons sur du .sable.
JL EST SAGE de ne pas bâtir nos foyers sur les seuls désirs de
la chair, car “ toute chair fane, comme l'herbe, mais la Parole
de Dieu demeure” (Es. 40/6-7).
ne
pas
îto
au
Imprimerie ELIE F. JUVENTIN
-
Papeete, Tahiti.
;e
;
i
pa
Fait partie de Vea Porotetani 1955